Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: باید دغدغه‌های خبرنگاران در حوزه معیشتی و رفاهی را دسته‌بندی و پیگیری کرد تا شاهد باز شدن گره‌های این مشکلات باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و باید در این برنامه در قالب بخش فرهنگی از رسانه‌ها هم حمایت شود و اصحاب رسانه باید پیشنهادات و راهکارهای خود را برای رفع دغدغه حوزه اصحاب فرهنگ و هنر به نمایندگان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند گلستان مانند برخی استان‌ها صنعتی نیست اما می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای حمایت از رسانه‌ها استفاده کرد.

سنگدوینی درباره دغدغه‌های خبرنگاران گفت: در زمان تصویب بودجه امسال همه دستگاه‌ها به مجلس آمدند و با نمایندگان جلسه گذاشتند اما ما کسی را از وزارت ارشاد ندیدیم. هنوز بسیاری از خبرنگاران حقوق ثابت و بیمه ندارند و آینده شغلی آنها مشخص نیست.

کارگاه‌های آموزش رسانه‌ای خانه مطبوعات خراسان رضوی کلید خورددستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی ازدواج آسان قدم بردارندیادداشت| رسانه ملی و شبهات فضای مجازی

وی بیان داشت: باید دغدغه‌های خبرنگاران در حوزه معیشتی و رفاهی را دسته‌بندی و پیگیری کرد تا شاهد باز شدن گره‌های این مشکلات باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز 95 درصد سرمایه‌های کشور در دست 10 درصد است، گفت: نجات آینده کشور در گرو سرمایه گذاری بخش خصوصی است و همه باید از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گلستان یکی از استان‌هایی است که قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد اما اینجا عده‌ای، سرمایه گذاران را فراری می‌دهند.

سنگدوینی افزود: سرمایه گذار نباید برای حضور در استان احساس ترس کند، بگذاریم کارش را با خیال راحت شروع کند و پس از اینکه احساس امنیت کرد از ظرفیت آنان برای کمک به بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/582/ش

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه تاکنون اراده جدی برای ساماندهی قراردادهای کار نبوده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تصویب کلیات لایحه امنیت شغلی در دولت سیزدهم با همراهی مجلس ساماندهی قراردادهای کار به نتیجه برسد و دغدغه اصلی جامعه کارگری برطرف شود.

به گزارش ایسنا، اولیا علی بیگی ضمن اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در هفته کار و کارگر اظهار کرد: رهنمودها و بیانات ایشان مایه  دلگرمی جامعه کارگری بود و نور امیدی در بین جامعه کارگری به وجود آورد. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بهبود حال جامعه کارگری تاثیر بسیاری در بهبود حال جامعه دارد. حدود نیمی از جامعه ایران را کارگران تشکیل می دهند و طبعا اگر کارگران حال خوبی داشته باشند نصف حال جامعه خوب خواهد شد.

فقدان امنیت شغلی اولین دغدغه جامعه کارگری

وی که در یک گفت و گوی رادیویی سخن می گفت، فقدان امنیت شغلی را اولین دغدغه کارگران دانست و گفت: مسأله ای که کارگران را آزار می دهد، نبود امنیت شغلی در محیط کار است. کارگران زیادی هستند که ۲۰ سال یا بیشتر سابقه کار دارند، ولی همچنان با قراردادهای سه ماهه و شش ماهه و بعضاً یک‌ماهه فعالیت می کنند. رواج قراردادهای موقت ناشی از نقص قانون است و تبصره های ماده  قانون کار به درستی تبیین نشده است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: ماده ۷ قانون کار که مربوط به قرارداد کار است روح قانون کار محسوب می شود ولی ایرادهایی دارد که به واسطه آن باعث شده قراردادهای موقت رواج یابد لذا این ماده باید اصلاح شود.

تصویب کلیات لایحه امنیت شغلی در هیات دولت

علی بیگی افزود: سال گذشته رئیس جمهور دستور دادند که وزارتخانه های کار و صمت نسبت به ساماندهی قراردادها اقدام کنند که در این راستا معاونت روابط کار نشست‌های سه جانبه ای را برگزار کردند. در نهایت توافقات به هیات دولت ارسال شد تا کلیات لایحه امنیت شغلی به تصویب رسید و اکنون کارگروه‌های تخصصی روی جزئیات کار می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور انتظار داریم بدنه دولت و مجلس اهتمام ویژه ای به بحث ساماندهی قراردادهای کار داشته باشند. متاسفانه اراده جدی برای ساماندهی قراردادهای کار نبوده است؛ لذا اگر دولت و مجلس عزم و اراده داشته باشند راهکارهای متعددی هست که به موضوع قراردادها ورود کرد و مشکلات جامعه کارگری در بحث قراردادها را برطرف کرد.

تفکیک قراردادهای با ماهیت مستمر از غیر مستمر

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در عین حال بر لزوم ساماندهی قراردادها تاکید کرد و گفت: منظور از ساماندهی قراردادها یعنی کارهایی که ماهیت مستمر دارند شناسایی شوند و افرادی که در این مشاغل مشغول کارند با قرارداد دائم به کار گرفته شوند. منتها باید به سمت و سویی برویم‌ که امنیت شغلی با رعایت انظباط اجتماعی در محیط کار انگیزه وبهره وری ایجاد کند.

وی در پایان گفت: در کارهایی که فصلی است انتظار جامعه کارگری این نیست که حتما کارگر قرارداد دائم داشته باشد؛ بنابر این باید بین کارهای با ماهیت مستمر و کارهای با ماهیت غیر مستمر تفکیک قائل شویم و این کارها رصد و شناسایی و ساماندهی شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری