Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با تامین واکسن ما تا دیروز ٨ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز واکسن توزیع کرده‌ایم و ۴٧٠ هزار دوز واکسن برکت هم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع خواهد شد و هفته آینده حدود ٢ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به دستمان می‌رسد و پنج شنبه هم یک محموله واکسن وارد خواهد شد و در مجموع در این هفته و هفته آینده ۷ میلیون دوز واکسن واردات خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چرا میزان واکسن‌های تحویلی برکت به وزارت بهداشت کم است؟
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اینکه چرا واکسن برکت به میزان کمی تحویل وزارت بهداشت شده است، گفت: قرار بود برکت به ما واکسن تحویل بدهد، اما در خط تولید دچار مشکل شدند، از طرفی اکنون یک میلیون دوز واکسن تولید شده دارند، اما از نظر فنی ۱۶ روز باید از زمان ورود واکسن به ویال‌ها بگذرد و پس از آن در صورتی که واکسن‌ها رسوب نکند، بتوانند میزان تولیدی را تحویل وزارت بهداشت بدهند و بر این اساس از هفته اول مرداد ماه دوستان برکت می‌توانند یک میلیون دوز واکسن هفتگی به وزارت بهداشت تحویل بدهند.

رئیسی درباره واکسیناسیون بالای ۶۵ سال کشور گفت: ما در فاز جدید، واکسیناسیون گروه ۶٨ تا ٧٠ سال را آغاز کرده‌ایم و واکسن به اندازه کافی توزیع شده است البته سامانه واکسیناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir برای افراد ۶۵ سال به بالا باز شده است و اولویت اول ما واکسیناسیون ۶٨ تا ٧٠ سال است و بعد از اتمام این گروه سنی واکسیناسیون ۶۵ تا ۶٨ ساله‌ها را انجام می‌دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تغییر اعلام فراخوان گروه سنی برای واکسیناسیون بیان کرد: کمبود واکسن علت فراخوان ٢ ساله نیست بلکه این اولویت بندی به این منظور در نظر گرفته شده است تا تجمع در مراکز واکسیناسیون صورت نگیرد و ما بتوانیم با خیال راحت و بدون دردسر واکسن تزریق کنیم و از مردم درخواست داریم به هیچ وجه بدون نوبت مراجعه نکنند و دیگر نام نویسی دستی و تزریق واکسن انجام نمی‌شود، مردم مطمئن باشند برای بالای ۶٠ سال به میزان کافی واکسن داریم و دوز اول و دوم این گروه‌های سنی به موقع تزریق می‌شود.

افراد بالای ۶٠ سال نگران نباشند، واکسن به میزان کافی داریم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت بالای ۶٠ سال کشور ٨ میلیون و ٣۵٠ هزار نفر هستند با توجه به تامین واکسن صورت گرفته هیچ کمبودی نداریم و برای اینکه تجمیعی صورت نگیرد، ما مراکز واکسیناسیون تجمیعی را افزایش دادیم و بسیج هم برای توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون به کمک ما آمده است و٨٠٠ مرکز واکسیناسیون در کشور داریم که ٨١ مورد آن در تهران است.

رئیسی گفت: تقریبا در تمام مراکز استان‌ها بسیج یک تا ٢ مرکز واکسیناسیون راه اندازی کرده است و صفر تا صد واکسیناسیون را در این مراکز انجام می‌دهند و امکانات، تامین نیرو و پشتیبانی به عهده بسیج است و ما واکسن و نیروی ناظر را تامین می‌کنیم و بیش از ٣ هزار تیم واکسیناتور داریم و اگر این تعداد به ٣ هزار و ۵٠٠ تیم برسد با توجه به اینکه هر تیم توانایی تزریق ١۵٠ واکسن را دارد، ما به ظرفیت تزریق ۵٠٠ هزار دوز واکسن می‌رسیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هزار دوز واکسن وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟

از زمان های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می شود اما این فرضیه تا چه حد درست است.

رنگ مو توسط رنگدانه‌های موجود در سلول‌های ریشه مو تعیین می‌شود و با توقف تولید این رنگدانه‌ها، رنگ مو تغییر می‌کند و به اصطلاح سفید می‌شود.

سفید شدن مو ممکن است ناشی از برخی بیماری‌های داخلی یا بیماری‌های خودایمنی بدن باشد. همچنین کمبود ویتامین B۱۲ و کمبود آهن نیز می‌تواند باعث سفید شدن زودرس موها شود.

عواملی همچون پرکاری تیروئید و کمبود آهن می‌تواند باعث سفید شدن مو شود، اما ژنتیک دلیل اصلی سفید شدن زودرس موها است. سوال پرتکراری که در مورد موهای سفید وجود دارد، ارتباط زیاد شدن آنها با کندن این تار موهای دوست نداشتنی است در این بخش به آن اشاره خواهیم داشت.

آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟

خیر، کندن موی سفید باعث رشد بیشتر آن‌ها نمی‌شود. رنگدانه‌های مو، که عامل رنگ موی افراد هستند، در سلول‌های ریشه‌ای موها قرار دارند و با توقف ساخت این رنگدانه‌ها در سلول‌ها، مو سفید می‌شود. برعکس، کندن موی سفید باعث نابودی بخشی از سلول‌های ریشه‌ای مو می‌شود که موجب کاهش تعداد موهای سفید شده و کمتر شدن آن‌ها در آینده می‌شود. اما در هر صورت، کندن موهای سفید نمی‌تواند باعث رشد بیشتر آن‌ها شود.

شروع سفیدی مو در افراد سفیدپوست از سن ۳۵ سالگی و در افراد سیاهپوست از ۴۵ سالگی به طور طبیعی رخ می‌دهد. با این حال، در صورتی که سن شروع سفیدی مو در افراد سفیدپوست کمتر از ۲۰ سال و در افراد سیاهپوست کمتر از ۳۰ سال باشد، می‌توان گفت که فرد دچار سفیدی زودرس مو شده است و با استفاده از برخی داروها می‌توان از آن جلوگیری کرد.

فاکتورهای مؤثر بر سفیدی مو عبارتند از:

کمبود ویتامین‌ها، به خصوص ویتامین B۱۲

بیماری‌های سیستم ایمنی مانند برص و آلوپسی آره آتا

کمبود آهن و کم خونی

مصرف برخی داروها مثل کلروکین

رژیم غذایی نامناسب و ناپایدار

استفاده از شامپوها و محصولات شیمیایی مضر برای مو

بیماری‌های تیروئید

کمبود روی در بدن

مصرف دخانیات

درمان سفیدی مو

هیچ شامپویی توانایی درمان سفیدی مو را ندارد. استفاده از این شامپوها فقط می‌تواند به تیرگی یا روشنی موها کمک کند ولی در کاهش یا جلوگیری از سفیدی مو تاثیری ندارد. همچنین، رنگ مو نیز نمی‌تواند تاثیری در کاهش یا افزایش موهای سفید داشته باشد.

سفیدی زودرس مو توسط پزشکان پوست و با استفاده از داروها درمان می‌شود. پزشکان با استفاده از داروهایی که سلول‌های رنگدانه مو را تحریک می‌کنند، سن شروع سفید شدن مو را بالاتر می‌برند و این مشکل را درمان می‌کنند.

منبع
نمناک

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمبود این ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث سفید شدن زودرس مو می‌شود چند راهکار ساده برای دیرتر سفید شدن موهای سر

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟