Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی بزرگ در بخش قرنطینه بیماران کرونایی بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) در شهر الناصریه استان ذی قار عراق تاکنون ۶۰ کشته برجا گذاشته است و حجم بالای آتش با ده‌ها تن محاصره شده در آن احتمالا آمار تلفات بیشتری در پی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، برخی اخبار حاکی از آن است که مقامات، بیمارستان را از بیماران تخلیه کرده‌اند اما منابع حاضر در صحنه می‌گویند هنوز دهها نفر در میان لهیب سرکش شعله‌ها گرفتار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار تلفات لحظه به لحظه در حال بالا رفتن است. برخی برآوردها حاکی از افزایش احتمالی تلفات به بالای ۹۰ نفر است.

آب مخزن‌های آتش نشانان تمام شده و ساکنان با تانکرهای آب به کمک برای اطفای حریق شتافته‌اند.

سعد حربیه فرمانده عملیات سومر به مکان حادثه رسیده و چندین تیم آتش نشانی در حال تلاش برای مهار آتش هستند اما به گفته شاهدان، حریق بزرگ‌تر از آن است که فعلاً امکان مهار آن باشد.

گفته می‌شود انفجار کپسول اکسیژن عامل اتش سوزی است.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی گزارش دادند که ۵ تن از کادر پزشکی بیمارستان، ۲ پرستار، سه زن و یک نیروی وزارت کشور عراق (احتمالاً مأمور امنیت و حفاظت بیمارستان) در میان قربانیان آتش سوزی هستند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمارستان، راهی شهر ناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق شد. الکاظمی در اناصریه نشستی فوق العاده برای بررسی و رسیدگی به حادثه تشکیل داد.

همچنین پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز، سه شنبه، جلسه‌ای برای تحقیقات و بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی بیمارستان الناصریه تشکیل خواهد داد.

آتش سوزی الناصریه یادآور حادثه مرگبار بیمارستان ابن خطیب بغداد در اوایل اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) است که بیش از ۱۱۰ کشته برجای گذاشت.

این دومین آتش سوزی بیمارستانی طی چند ساعت در عراق است. حدود ۱۲ ساعت پیش در روز دوشنبه ساختمان وزارت بهداشت عراق پس از وقوع آتش سوزی گسترده تخلیه شد. آتش‌سوزی در طبقه چهارم ساختمان ویژه امور اداری و مالی رخ داد و تمامی اسناد را سوزاند.

منبع: شفقنا

کد خبر 506970

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش سوزی حادثه آتش سوزی مهار آتش سوزی آتش سوزی در عراق آتش سوزی در بیمارستان امام حسین حادثه حریق اطفاء حريق حریق در بیمارستان امام حسین عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز پیش جنایت هولناکی در قهوه خانه ای واقع در شهرری رخ داد. آن روز کارگر اخراجی قهوه خانه با نقشه قبلی از در وارد قهوه خانه شد و کارگری که به تازگی در آنجا استخدام شده بود را با ضربات چاقو به قتل رساند. او سپس تمام قلیان هایی که در قهوه خانه بود را شکست و فرار کرد. به دنبال این حادثه،‌ ماجرا به تیم جنایی پایتخت گزارش شد. با حضور کارآگاهان جنایی در محل حادثه بررسی‌ها آغاز و هویت قاتل شناسایی شد. دوربین های مداربسته، تصاویر جنایت را ثبت کرده بود و از سوی دیگر صاحب قهوه خانه در تحقیقات گفت: قاتل در اینجا کار می کرد اما به خاطر رفتارهای نامناسبی که داشت اخراجش کردم. بعد از آن مقتول به جای او در قهوه خانه مشغول به کار شد و همین موجب شده بود کارگر اخراجی از او کینه به دل بگیرد و دست به این جنایت انتقام جویانه بزند.

با این اطلاعات، دستور بازداشت قاتل فراری صادر شده و هم اکنون تحقیقات برای دستگیری وی ادامه دارد.

کد خبر 847306 برچسب‌ها فراجا قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر