Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فاطمه علیزاده روز سه‌شنبه در جلسه پسماند این بخش که با حضور جمعی از دهیاران در محل بخشداری آستانه اشرفیه برگزار شد افزود: اهمیت این مسئله در آن است تا با مدیریتی صحیح ، برنامه ریزی لازم در جهت ساماندهی زباله در مناطق روستایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود به خصوص گروه های مردمی در جهت ساماندهی زباله استفاده شود ادامه داد: اجرای طرح تفکیک از مبدا ضمن انکه  می تواند در ساماندهی و کاهش زباله های تولیدی موثر باشد، در صرفه جویی هزینه ها و نیز ایجاد ارزش افزوده برای دهیاری ها  اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای طرح نقشه روستایی (مدیریت صحیح پسماند) در این منطقه گفت: در این طرح ، که به صورت پایلوت در سه روستای چورکوچان ، مردمکده و گوهردان بخش مرکزی آستانه اشرفیه آغاز شده ، مدیریت پسماند به صورت محلی توسط ساکنین مناطق روستایی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته علیزاده ، مدیریت اجرای این طرح به دهیاران واگذار شده ، ضمن آنکه به بخش آموزش روستائیان در جهت ساماندهی و کاهش زباله ها توجه لازم صورت می گیرد.

بخشدار بخش مرکزی آستانه اشرفیه یادآور شد: اعتبارات مربوط به پسماند روستایی که تاکنون برای هزینه های انتقال و جابجایی پسماند هزینه می شد، با اجرای این طرح توسط دهیاران و با نظارت  فرمانداری ها و بخشداری ها برای مدیریت پسماند در مبدا و توسط دهیاران هزینه خواهد شد.

علیزاده گفت: در راستای اجرای این طرح دهیاری ها نیز موظف به ایجاد نیروهای تسهیلگر در درون روستاها جهت اموزش مردم ، تدارک تسهیلات لازم برای ایجاد پروژه های کوچک مقیاس و اجرای این پروژه ها مطابق ابلاغیه های مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود اجرای چنین طرح هایی با جدیت در روستاهای این بخش انجام شود اظهار داشت: در حال حاضر نیز طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای کیسم بالا ، کیسم پایین ، جاده سر کیسم ، گورابسر کیسم ، کلده بالا ، کلده پایین و  فوشازده این بخش از سوی دهیاران در حال انجام است که ضرورت دارد دهیاران ضمن حمایت از استمرار اجرای صحیح این طرح نسبت به فرهنگ سازی برای گردشگران و روستائیان به منظور تفکیک زباله از مبدا اهتمام داشته باشند.

وی تعداد روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه را ۷۱ روستا ( حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت ) اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۱۵ تن زباله در روستاهای این بخش تولید و  توسط دهیاران و با همکاری شرکت تعاونی دهیاران منطقه  جمع آوری و به محل تخلیه زباله انتقال داده می شود.

وی با بیان اینکه سالانه هزینه های بسیاری به منظور جمع آوری و انتقال زباله های مناطق روستایی توسط دهیاران صرف می شود اظهار داشت: انتظار می رود عموم مردم روستایی با مشارکت در طرح های تفکیک زباله از مبدا و همچنین طرح مپ ، در کاهش زباله ها و همچنین حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشند.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان دارای ۵۹ دهیاری است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه دفع زباله گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه دفع زباله گیلان آستانه اشرفیه دفع زباله گیلان بخش مرکزی آستانه اشرفیه توسط دهیاران زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان