Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز سه شنبه گفت: انتقال نیروهای آمریکا از افغانستان به کشورهای همسایه آن برای روسیه غیرقابل قبول است و ما واشنگتن را از چنین اقدامی برحذر می داریم.  

وی افزود: انتقال نیروهای آمریکایی به کشورهای همسایه افغانستان، رویکرد روسیه در مورد واشنگتن را تغییر می دهد.  

 ریابکوف تصریح کرد: نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان ارتباط نزدیک دارند و در خصوص تحولات افغانستان در تعامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دو روز پیش گفته بود که آمریکا در تلاش است تا پس از ترک افغانستان، حضور نظامی خود را در منطقه آسیای میانه تضمین کرده و بر اوضاع تاثیرگذار باشد اما این تلاش پاسخگوی امنیت در منطقه نیست.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی ( CSTO) مستلزم تأیید این سازمان است؛ هیچکدام از کشورها چنین درخواستهایی را ارائه نداده اند.

روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس،  قزاقستان، قرقیزستان اعضای اصلی این پیمان نظامی و افغانستان و صربستان هم عضو ناظر هستند.

واشنگتن دارایی های دیپلماتیک روسیه را باز نمی گرداند

 معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که روسیه بیش از ۴۷۰ یادداشت به آمریکا برای بازگرداندن دارایی های دیپلماتیک ارسال کرده ولی پاسخی دریافت نکرده است.

وی گفت:  مسکو برای برقراری روابط باثبات با آمریکا و توافق با این کشور برمبنای منطقی و معقولانه آمادگی دارد.  

وی گفت: ما در برخی بخش ها و بعضی از مسائل با دولت جدید آمریکا که برای همکاری با روسیه بر پایه و اساس باثبات تر ابراز آمادگی کرده است، می توانیم همکاری کنیم.  

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: رویکرد ناتو از جمله در قبال روسیه فلج شده و کارایی ندارد.

برچسب‌ها روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی