Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بار دیگر زخم فدراسیون فوتبال در ماجرای مارک ویلموتس سر باز کرده است. در حالی که فدراسیون فوتبال امیدوار است رأی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به سود ایران باشد، اما هر روز ماجرای داخلی این پرونده زخمی جدید به پیکره فوتبال می‌زند.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی با استناد به یک سند قضایی و اظهارنامه‌ای که شستا برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده، از این مسئله پرده برداشت که فدراسیون فوتبال باید بابت حضور در ساختمانش اجاره بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان فدراسیونی که دو دهه پیش خریداری شد و شاید تنها دارایی ملکی این فدراسیون بود، اما شرکت شستا آن را به سود خود مصادره کرد.

شاید در این ماجرا نتوان ایرادی به شستا گرفت که با اقدام قضایی ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را به جای طلب دو میلیون یورویی خود مصادره کرده، اما این پرسش را می‌توان مطرح کرد که چرا هنوز پرونده مقصران این ماجرا مفتوح است و به نتیجه نمی‌رسد؟ در ماجرای قرارداد مارک ویلموتس از سوی سازمان بازرسی 8 نفر به عنوان مقصر معرفی شدند و قرار شد پرونده آنها به دادسرا ارسال شود. مهدی تاج به عنوان رئیس وقت و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان به عنوان اعضای وقت هیئت رئیسه که پای قرارداد ویلموتس را امضا کرده بودند، این 8 نفر هستند، اما آزادانه فعالیت می‌کنند و بهاروند نیز هنوز رئیس سازمان لیگ است و خبری هم از برخورد نیست.

بد نیست در ماجرای شستا نگاهی به ماجرا بیندازیم. جایی که مهدی تاج با طرح چندین باره این مسئله که دوستی دیرینه با اسحاق جهانگیری دارد، از دولت برای پرداخت دستمزد ویلموتس کمک خواست. با پیگیری مسعود سلطانی‌فر و اسحاق جهانگیری در نهایت این پول از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و از حساب بازنشستگان پرداخت شد تا هزینه سوء مدیریت تاج و دوستانش از جیب مردم برود. پس از ناتوانی فدراسیون در بازپرداخت این پول، شستا اقدام به مصادره قانونی ساختمان فدراسیون فوتبال کرد و حالا نیز خواستار پرداخت اجاره بها شده است.

جالب است اگر دستگاه قضا پرونده مقصران ماجرای ویلموتس را پیگیری نمی‌کند یا هنوز به نتیجه نرسانده، چرا مسعود سلطانی‌فر و اسحاق جهانگیری سکوت کرده‌اند و خانه به دوشی فدراسیون فوتبال را تماشا می‌کنند؟ چرا وزیر ورزش و جوانان و معاون اول رئیس جمهور که این دسته گل را به آب داده‌اند، هیچ صحبتی درباره اتفاقی که با مهدی تاج رقم زده‌اند، نمی‌کنند؟ انگار نه مهدی تاج و نه دوستانش که جهانگیری و اعضای هیئت رئیسه هستند، پاسخی ندارند. چرا هیچ‌کس به این فاجعه بزرگ مدیریتی ورود جدی نمی‌کند؟

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تاج شستا جهانگیری ساختمان فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد

اولین جلسه هیات‌ مدیره استقلال ایران بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

در این جلسه عبدالعلی علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجب رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه «استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد»، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد