Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه ایرنا، تارنمای شبکه تلویزیونی سی بی اس نوشت: تعداد شهروندان آمریکایی که مقررات فاصله اجتماعی را رعایت می کنند کاهش یکنواختی را در سال ۲۰۲۱ داشته است. در ماه مارس (فروردین) ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند عمدتا یا به طور کامل فاصله اجتماعی را رعایت می کنند اما تا ماه مه (اردیبهشت) این رقم به ۲۲ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، تقریبا نیمی از آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی (۴۷ درصد) گفتند در روزهای گذشته به هیچ طریق تلاشی برای فاصله گرفتن از مردم در خارج از منازل خود نکرده اند.

این نتایج بر اساس نظرسنجی به منظور ردیابی کووید-۱۹ انجام شده که در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۰ ژوئن (۲۴ تا ۳۰ خرداد) به صورت آنلاین انجام شد. در این نظرسنجی ۵۹ درصد آمریکایی ها گفتند زندگی اجتماعی آنها به طور کامل به حالت عادی برگشته است. در مقابل ۵۲ درصد همین پاسخ را درباره رفتارهای خرید خود ارائه دادند. همچنین ۴۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند امور مالی شخصی شان احیا شده و ۴۵ درصد همین نظر را درباره عادات خود در غذاخوردن در بیرون از خانه داشتند.

همچنین ۱۵ درصد از آمریکایی ها گفتند که زندگی آنها به طور کامل به وضعیت عادی بازگشته است و این تعداد شامل کسانی است که می گویند در برخی حوزه های خاص به زندگی عادی بازگشته اند.

این  نتایج همچنین نشان داد که ۲۹ درصد از آمریکایی ها می گویند مسافرت ها به سطح دوران قبل از همه گیری بازگشته است. ۳۰ درصد می گویند فعالیت های تفریحی به طور کامل به حالت عادی بازگشته است. بعلاوه حدود ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی بیان کرده اند که وضعیت سلامت فیزیکی و روانی آنها به طور کامل به وضعیت عادی بازگشته است.

در رابطه با والدین کودکان زیر ۱۸ سال، حدود ۵۱ درصد گفتند که  نقش آنها به عنوان پدر و مادر و چگونگی تربیت فرزندان شان به وضعیت عادی بازگشته است و تنها ۳۴ درصد همین موضوع را درباره نقش مدارس مطرح کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده که ۴۹ درصد از بزرگسالان تمام وقت و نیمه وقت می گویند وضعیت کار به طور کامل به حالت عادی بازگشته است.

از ابتدای کرونا تاکنون شمار مبتلایان به بیش از ۳۴ میلیون نفر رسیده است که از این تعداد ۶۲۳ هزار و ۲۹ نفر جان باخته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی ایالات متحده آمریکا نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا فاصله اجتماعی ایالات متحده آمریکا نظرسنجی عادی بازگشته فاصله اجتماعی طور کامل آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها