Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مقایسه تغییرات کمیت ازدواج در سال ۹۸ نسبت به سال۹۹ قریب به ۱.۳۳ درصد افزایش نرخ ازدواج را در استان کردستان را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج‌، ازدواج در دین مبین اسلام همواره یکی از پسندیده‌ترین کارها به شمار می‌آید. ترغیب جوانان به امر ازدواج و فراهم کردن شرایط برای تشکیل خانواده توسط دولت یکی از اصولی است که می‌تواند به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی کمک شایانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در شرایط کنونی اقتصادی تشکیل خانواده و ازدواج برای جوانان به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده و همین وضعیت، جوانان را از امر ازدواج دور کرده است.

در همین‌باره گلاویژ فتاحی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ازدواج در این شهر برگزار شد، با تبریک این ایام اظهار داشت: رصد آمار ازدواج و طلاق در کردستان می‌تواند چالش‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. مقایسه تغییرات کمیت ازدواج در سال 98 نسبت به سال99 قریب به 1.33 درصد افزایش نرخ ازدواج را در استان نشان می‌دهد.

فتاحی بیان کرد: متأسفانه نسبت کمیت طلاق در کردستان درسال98 نسبت به 99 نیز 8.78 درصد افزایش داشته که خود زنگ خطری برای جامعه است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق نیازمند یک همت جمعی و ملی است.

اپلیکیشن "همسریابی" سازمان تبلیغات رسماً توسط رئیس مجلس رونمایی شد/ 3700 ازدواج "بدون طلاق" تاکنونهم‌کفوی در ازدواج به چه معنا است؟

وی اذعان کرد: هدف اداره‌کل ورزش و جوانان صرفاً افزایش ازدواج نیست چراکه آگاهی‌بخشی در امر ازدواج به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فتاحی تصریح کرد: شرایط در هر شهرستان به گونه‌ای است که متناسب با جمعیت آن شهرستان مباحث ازدواج متفاوت است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در پایان سخنان خود یادآور شد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان برای ترویج امر ازدواج در جامعه می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه و فعالان عرصه جوانان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/487/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان درصد افزایش امر ازدواج نرخ ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی