Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان امروز وارد بندرعباس شد و در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور  استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی حضور یافت.

وزیر بهداشت در ستاد مقابله با کرونای هرمزگان گفت: هرمزگان کمبود تخت برای بیماران کرونا نخواهد داشت و حتما حمایت می کنیم برای تامین تخت، دارو، منابع مالی و کیت تشخیص کرونا، که هرمزگان در این زمینه تنها نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نمکی افزود: واکسیناسیون در هرمزگان باید مانند سیستان و بلوچستان به محدوده افراد پنجاه سال به بالا گسترش یابد که وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز در این زمینه را تامین می کند، البته در استان نیز مراکز تجمیعی تزریق واکسن باید افزایش یابد تا واکسن های دریافتی انبار نشود.

وزیر بهداشت گفت: مراکز جامع سلامت نیز در مراکز بخش و جزیره هرمز باید شبانه روزی خدمت رسانی کنند.

دکتر نمکی افزود: امروز تا ظهر تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور از ۲۰۰ هزار دز عبور کرد و تا امشب به رکورد جدیدی می‌رسیم که تا دو روز آینده نیز به روزی چهارصد تا پانصد هزار دز تزریق واکسن خواهیم رسید.

بیمارستان صحرایی در هرمزگان بزودی برپا می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: درخواست کرده ایم برای مدیریت بیماری کرونا، بیمارستان صحرایی در بندرعباس سریعاً برپا شود.
فریدون همتی نشست فوق العاده ستاد استانی مقابله با بیماری کروتا با حضور وزیر بهداشت افزود: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس در وضعیت خوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تا مهر ماه سال جاری در فاز نخست، ۲۲۰ تخت این بیمارستان قابل بهره برداری است.
وی با بیان اینکه اضافه شدن دو هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت درمانی استان طی چهار سال اخیر در هرمزگان آغاز شد، عنوان کرد: بخشی از این تخت‌ها به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر در قالب بیمارستان‌های جدید در حال احداث است.
همتی با اشاره به روند ساخت بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، ادامه داد: با دستور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، عملیات ساختمانی این بیمارستان به سرعت تکمیل و با کمک وزارت بهداشت تجهیز خواهد شد و این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده که تا ۲۲۰ تخت در آن قابل ایجاد است که به ظرفیت درمانی هرمزگان افزوده می‌شود.
استاندار هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس نیز در وضعیت خوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تا مهر ماه سال جاری در فاز نخست، ۲۲۰ تخت این بیمارستان قابل بهره برداری است و با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان، اختصاص یافته است.
وی گفت: با همدلی و همراهی موجود در هرمزگان، تلاش و همکاری خوبی برای عبور از این وضعیت و همچنین انجام واکسیناسیون کرونا در هرمزگان در حال انجام است.
استاندار هرمزگان با تشکر و قدردانی از توجه ویژه دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى در راستای مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: کمک‌های وزارت بهداشت در تامین منابع مالی و کیت‌های تشخیص کرونا، تامین دارو و واکسن کرونا در هرمزگان، می‌تواند کمک کند که با مدیریت بیماری، شرایط مطلوبی در استان داشته باشیم.

 

خبر بروز رسانی می شود........

منبع: الف

کلیدواژه: مدیریت بیماری کرونا استاندار هرمزگان کرونا در هرمزگان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!