Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:37:13 GMT

روزانه ۳ هزار تن نهاده به اصفهان وارد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۰۱۹

روزانه ۳ هزار تن نهاده به اصفهان وارد می‌شود

گروه استان‌ها- معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: مشکل مربوط به حمل نهاده‌های دامی با تلاش‌ جهاد و راهداری حل شد و اکنون وضعیت در حال عادی شدن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حسن قاضی‌عسگر در خصوص مشکلات دامداران و تصمیماتی که در این باره گرفته شده، اظهار داشت: این کار باید زودتر انجام می‌شد ولی یک سری مسائلی پیش آمد که تصمیم‌گیری را دچار اختلال کرد، به هر حال این مسائل حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار بر این شد که قیمت شیر 6 هزار و 400 تومان باشد و با توجه به اینکه در داخل کشور دام به وفور وجود دارد، اجازه صادرات دام داده شده است. مشکلی که قبلا وجود داشت این بود که قیمتی که دامداران شیر خود را می‌فروختند از قیمت تمام شده برای خودشان پایین‌تر بود، در حال حاضر توانستند کارگروه تنظیم بازار ملی را برای افزایش قیمت شیر تا مبلغ 6400 تومان قانع کنند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان بیان کرد: صادرات اقلام دیگری مثل شیر خشک، کره، روغن حیوانی، فرآورده‌های لبنی و دام زنده آزاد شد و این به این معنی است که قیمت این قلام براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به صورت تعیین دستوری قیمت و از بالا به پایین نخواهد بود.

وضعیت نامطلوب صنایع لبنی و دامداری همدان میراثی دیگر از دولت تدبیر و امیدقصه پرغصه دامداران اصفهان؛ افزایش هزینه تمام شده تولید وعدم تغییر قیمت شیرخامعلت نارضایتی دامداران اصفهانی؛ دامداران انتظار دارند توزیع علوفه مدیریت شود

وی افزود: دامداران باید سعی کنند تا تولید خود را اقتصادی کرده و با کاهش قیمت تمام شده بتوانند رقابت کنند، از طرف دیگر ما هم برنامه‌ریزی کردیم که اگر قیمت از قیمت بین‌المللی و کشورهای همجوار بالاتر رود، سریع دست به واردات بزنیم و از طریق واردات قیمت‌ها را در بازار داخل کنترل کنیم.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: ما اکنون در شرایطی هستیم که می‌توانیم شیر خشک، کره، روغن حیوانی، فرآورده‌های لبنی و دام زنده را صادر کنیم، تا یکسال پیش یعنی تا اوایل سال 99، کره با عرض 4 هزار و 200 وارد می‌شد اما بعد از حذف ارز 4200 واردات کره، تولید در داخل کشور افزایش یافت و الان به صادرکننده کره تبدیل شدیم که این تجربه‌ای عبرت‌آموز و بسیار ارزنده‌ای است. در صورتی که در آن زمان ارز آزاد در حدود 30 هزار تومان بود و تفاوتی حدودا 7 برابری با ارز 4 هزار و 200 تومان داشت، ولی وقتی ارز 4200 کره حذف شد، قیمت آن به دو برابر قیمت قبلی رسید که این نشان می‌دهد تخصیص ارز 4200 کار درستی نبوده است و باید آن را به صورت‌های دیگر اعمال کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مربوط به حمل نهاده‌های دامی با تلاش‌ جهاد و راهداری حل شد و الان وضعیت در حال عادی شدن است، در حال حاضر ناوگان ریلی ما، در هر سفر خود به سمت اصفهان چیزی در حدود 3 هزار تن نهاده را حمل می‌کنند و همچنین از طریق تریلی و کامیون این نهاده‌ها در حال انتقال به اصفهان است. مشکلی که در این زمینه داشتیم این بود که همزمان هم نهاده‌های دامی باید حمل می‌شد و هم گندم و چون که قیمت حمل گندم بالاتر از نهاده‌ها بود، کامیون‌داران ابتدا اقدام به حمل گندم کردند و بعد از آن شروع به انتقال نهاده‌های دامی کردند که الان این نهاده‌ها به سمت اصفهان در حال انتقال و وضعیت در حال عادی شدن است و امیدورایم این هفته مشکل حل شود و مشکلی هم برای تحویل نهاده‌ها نداریم.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به توقف تخصیص ارز 4200 و افزایش صادرات و فرآورده‌های لبنی به خارج، تولید بیش از نیاز داخل است و در نتیجه بر اساس عرضه و تقاضا با اشباع شدن بازار داخل، مازاد نیاز بازار داخل به خارج صادر می‌شود و بازار داخلی با مشکل کمبود عرضه مواجه نخواهد بود.

انتهای پیام/167/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاده های دامی بازار داخل نهاده ها ارز 4200

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم

طرفداری| قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان اعلام کرد در صورت لغو مجدد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، این باشگاه در لیگ برتر فوتسال شرکت نمی‌کند.

محمد حسین عراقی زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت:

در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داده است. با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد:

سال قبل نیز که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود، در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان به تسنیم گفت:

ان‌شاءالله در روزهای آیند، ه جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم. در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته‌های دیگر وارد می‌شویم.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود