Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-05@02:14:24 GMT

اینترنت اشیاء وارد بخش کشاورزی ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۰۴۵

اینترنت اشیاء وارد بخش کشاورزی ایران می‌شود

پیش‌بینی می‌شود با استفاده از سیستم کشاورزی هوشمند مبیفارم، برای نخستین بار در کشور میزان بهره‌‏وری محصولات زراعی بین 20 تا 30 درصد افزایش یابد.


اولین پروژه اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی به‌زودی با همکاری مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء، شرکت ارتباطات مبین‌نت و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی خواهد شد.

این پروژه هوشمندسازی تحت عنوان «مبیفارم» (MobiFarm)، 200 هکتار از اراضی گندم و جو آبی در 3 شهرستان استان البرز (نظرآباد، ساوجبلاغ و هشتگرد) را تحت پوشش اینترنت اشیاء قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نتیجه ایجاد این بستر هوشمند، شرکت مبین‌نت سامانه‌ای را نیز با استفاده از سنسورهای هوشمند ایجاد خواهد کرد که پایش وضعیت آب، خاک و گیاه را در قالب یک پلتفرم انجام می‌دهد و ضمن ارائه اطلاعات پیش‏‌بینی آب و هوا، بهترین زمان کشت و برداشت محصولات را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
همچنین مجهز بودن مبیفارم به سامانه آبیاری هوشمند، میزان مصرف آب در زمین‌های کشاورزی را نیز تا اندازه مطلوبی کاهش خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود با استفاده از سیستم کشاورزی هوشمند مبیفارم، برای نخستین بار در کشور میزان بهره‌‏وری محصولات زراعی بین 20 تا 30 درصد افزایش یابد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رپرتاژ اینترنت اشیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد وارد کردن کد ارسالی به سایت سهمه تا بیستم اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

به گزارش مشرق از روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت، با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف