Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های «نارک» از شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ تیر و آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده «خامی» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از شنبه ۱۹ تیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

احمد رحمانی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع ایران از ناهماهنگی‌ بین دستگاه‌ها جهت اطفای حریق در مناطق صعب‌العبور زاگرس انتقاد و تصریح کرد : در چنین مناطقی باید از تجهیزاتی مانند هلیکوپتر و هواپیماهای آب‌بر به حد کافی استفاده شود، اما با توجه به کمبود امکانات در این زمینه داوطلبان و نیروهای سازمان‌های مردم نهاد مجبور هستند وسایل و امکانات از جمله بیل و کلنگ و آب را با شرایط دشواری به نیروهای اطفای حریق برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به چنین شرایطی نه تنها آتش در منطقه نارک مهار نشد بلکه طی سه روز گذشته جنگل‌های منطقه حفاظت شده کوه خامی، مارین، ارتفاعات فتح و گناوه لری نیز در حال سوختن هستند.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران وزش باد، صعب‌العبور بودن منطقه و گرمای ۵۰ درجه کنترل آتش را با کُندی مواجه کرده است.

از سویی مسئولان استانی می‌گویند که نیروهای زیادی منتظر انتقال با بالگرد به ارتفاعات جهت کمک به اطفای حریق جنگل‌ها هستند اما تنها یک بالگرد وجود دارد.

ماه گذشته رضا بیانی، جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران از انتشار «نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها» خبر داده و گفته بود که برخی از نقاط منطقه زاگرس در شرایط بحرانی به‌ لحاظ ریسک بالای وقوع آتش هستند که از جمله این مناطق می‌توان به بخشی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کردستان اشاره کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون جنگل‌ها و مراتع استان‌های گیلان، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و خوزستان دچار حریق شده‌اند.
سال گذشته نیز ۲۱ هزار هکتار از جنگل‌های ایران دچار حریق شد که از این میزان بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان گچساران در آتش‌سوزی‌ها دچار آسیب جدی شدند.

کد خبر 614154 برچسب‌ها محیط زیست جنگل حوادث - آتش سوزی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست جنگل حوادث آتش سوزی محیط زیست ایران آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در پی حریق بامداد امروز منطقه امامزاده ابراهیم شفت، حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری طعمه حریق شد اما کسی آسیب جانی ندیده است.

فارس در خبری نوشت: نیمه‌شب گذشته حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شروع و ساعت ۰۰:۰۰ بامداد حریق به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت، اعلام شد.در پی حریق شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت، عوامل امدادی و اورژانس به محل حریق در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته مهدی نقدی، فرماندار شفت در پی حریق امامزاده ابراهیم شفت خودروهای اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.آنگونه که فرماندار شفت اعلام کرده، عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است.ارزیابی های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می شود.برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش ها برای برقراری آنها ادامه دارد.

علی یوسفی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام نیز خبر داد که به حرم آسبی نرسیده و با تلاش های عوامل امدادی از حریق آتش به آستان مقدس جلوگیری شده است.

مهدی سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت نیز اعلام کرد که در جریان آتش سوزی آمامزاده ابراهیم کسی آسیب جانی ندیده است.به گفته وی، تنها سه مورد ارجاع سرپایی به بیمارستان امام رضا علیه اسلام شفت از شهرک چوبی امامزاده ابرایهم انجام شده که در اثر استرس ناشی از سوختگی بوده است.

هم اکنون نیز تیم بهداشت محیط شفت نیز در محل حادثه حضور دارند و عوامل تهیدزا را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در جریان آتش‌سوزی بامداد امروز امام زاده ابراهیم شفت در محل حادثه اعزام شد اما چون این سانحه مصدمی نداشت به مرکز استان، برگشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902057

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد