Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@17:50:48 GMT

چرا خندوانه «قهرمان» فرهادی را به یاد نداشت؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۵۲۲

چرا خندوانه «قهرمان» فرهادی را به یاد نداشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

«همین سه - چهار شب پیش بود که رامبد جوان که در بازگشت از کانادا فصل هفتم «خندوانه» را جلوی دوربین شبکۀ نسیم می‌برد، به روال معمول از مهمان برنامه - گلاره عباسی - پرسید: این روزها چه می‌کنید و وقتی پاسخ داد: در حال بازی در یک سریال هستم، خود را به شدت شگفت‌زده نشان داد.

تعجب از این که در این اوضاع و احوال هنوز تهیه‌کنندگانی هستند که فیلم و سریال می‌سازند؛ در حالی که اکران فیلم‌ها در وضعیت کرونایی سرمایه را باز نمی‌گرداند و مهمان محترم به این پاسخ بسنده کرد که به هر حال شغل‌مان است و فقط هم در سالن سینما به نمایش درنمی‌آید و نگفت خود شما چرا در وضعیت کرونایی دوباره سراغ «خندوانه»‌ای آمده‌ای که به « خندوانه»‌های قبلی شباهتی ندارد و انگار از روی دست «‌دورهمی» مهران مدیری کپی می‌کنید که خود او تازه اعتراف کرد صدر تا ذیل آن کپی است! نگفت که مگر قرار است کرونا تا ابد ادامه داشته باشد و مگر قرار نیست با سرعت‌گرفتن واکسیناسیون، محدودیت مکان‌های عمومی برچیده شود و نگفت که مگر مسابقات فوتبال یورو در لندن و در استادیوم ویمبلی را نمی‌بینید؟

رامبد جوان برای سینما و سینماگران و تئاتری‌های طفلک دلسوزی می‌کرد و انگار اجازه نداشت بگوید درست در همین روزها یک افتخار بزرگ برای سینمای ایران رقم خورده و آن نمایش فیلم تازۀ اصغر فرهادی در جشنوارۀ کن است: «قهرمان» و قرار است امروز به نمایش درآید: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ خورشیدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمی که به گفتۀ دیوید رونی منتقد ارشد مجلۀ آمریکایی «هالیوود ریپورتر» در فهرست ۱۰ فیلم دیدنی و مهم هفتادوچهارمین جشنوارۀ کن قرار می‌گیرد. او دربارۀ «قهرمان»می‌نویسد: اگرچه جزئیات فیلم جدید کارگردان ایرانی که با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» برندۀ جایزۀ اسکار شد، منتشر نشده اما روایت تعلیق‌آمیز آن بازگشت به حوزه آشنای فیلم‌های درام با موضوع کشمکش‌های خانوادگی است که اصغر فرهادی را به اوج شهرت رساند. داستان فیلم دربارۀ شخصیتی است به نام «احمد» که به خاطر بدهی، زندانی است و در دو روز مرخصی می‌کوشد رضایت شاکی را به گونه‌ای جلب کند اما اتفاقات به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

امروز ۲۲ تیر زمان نمایش فیلم در بخش رقابتی جشنوارۀ کن است و گویا ۵ بار دیگر هم اکران می‌شود و چند ماه بعد نوبت پخش و نمایش آن در داخل ایران می‌رسد. فیلمی با بازی امیر جدیدی و محسن تنابنده و البته سارینا دختر خود فرهادی.

اصغر فرهادی این فیلم را در سکوت ساخت و کار تدوین آن را در پاریس انجام داد و به کن رساند. از تنهایی ماه‌های آغازین کرونا بهره برد و نوشت و از بهبود نسبی پس از آن استفاده می‌کند و به نمایش می‌گذارد؛ در حالی که سال قبل اصلا جشنواره‌ای برگزار نشد.

آیا در خندوانۀ بعدی رامبد جوان اجازه دارد وقتی از سینما حرف می‌زند به جای پمپاژ یأس و تعجب از ساختن دیگران در حالی که خودش دارد برنامه می‌سازد از جشنوارۀ کن بگوید و به جای آن دعوت از بازیگری متوسط با اصغر فرهادی گفتگو کند ولو در ایران نباشد؟

اصغر فرهادی پیشتر با فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشته و حاصل، جایزۀ بهترین فیلمنامه برای «فروشنده» در سال ۲۰۱۶ بود. برنیس بژو - بازیگر فیلم «گذشته» - هم سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین بازیگر زن و شهاب حسینی بازیگر فیلم «فروشنده» نیز در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن گرفته بودند.

کن البته برای ایرانیان در وهلۀ نخست یادآور عباس کیارستمی فقید است که پنجمین سالگرد درگذشت او را به‌تازگی پشت سر گذاشتیم و شمار حضور فیلم‌های او در بخش مسابقۀ فستیوال کن به ۵ فقره می‌رسد: زیر درختان زیتون، طعم گیلاس، ده، کپی برابر اصل و مثل یک عاشق و از این حیث رکورددار است.»

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خندوانه اصغر فرهادی اصغر فرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای تمدید بازنشستگی معلمان و تشویق معلمان شاغل به اضافه کار گفت:هم‌اکنون هزینه ساعت حق‌التدریس ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است که جذابیت کافی برای معلمان ندارد. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: در مهرماه 1402 ، 203 هزار کمبود معلم داشتیم، از سوی دیگر نتایج آزمون استخدام معلمان با تأخیر اعلام شد به همین دلیل برای کنترل کمبود معلم در مهر 1403 چند راهکار اتخاذ کردیم.

وی افزود: امسال حدود 105 هزار ردیف استخدام به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و بر این اساس 32 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و  72 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، جذب خواهند شد.

فرهادی ادامه داد: افراد پذیرفته شده در مرحله اولیه آزمون استخدامی در ماه‌های خرداد و تیر در کانون‌های ارزیابی بررسی و پس از آن نتایج نهایی اعلام خواهد شد، در ماه‌های مرداد و شهریور هم دوره آموزشی این افراد در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد تا با آمادگی نسبی اول مهر به کلاس‌های درس بروند.

پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اضافه کار معلمان شاغل و بازنشسته به صورت ساعات حق‌التدریس یکی از روش‌های جبران کمبود معلم است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 67 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته شوند اما تلاش می‌کنیم بازنشستگی معلمان را به تأخیر انداخته و ادامه تدریس آنها را تمدید کنیم.

فرهادی بیان کرد: تلاش می‌کنیم معلمان علاوه بر 24 ساعت تدریس موظف در هفته، ساعاتی را هم به عنوان حق‌التدریس فعالیت داشته باشند. هم اکنون از هر 10 نفر معلم دو نفر به صورت اضافه تدریس فعالیت می‌کند و انگیزه کافی ندارند، هزینه ساعت حق‌التدریس معلمان 40 تا 50 هزار تومان است بنابراین به لحاظ مالی انگیزه لازم را ندارند.

وی افزود: افزایش هزینه پرداختی به معلمان بابت ساعات حق‌التدریس را به شورای حقوق و دستمزد پیشنهاد دادیم که از آن استقبال شد و نرخ حق‌التدریس معلمان دو برابر خواهد شد. هم‌اکنون ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی شکل گرفته که علت آن هم شفافیت و ارائه آمار دقیق است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • کمبود معلم در مهر امسال چگونه جبران می‌شود؛ معلمان را به اضافه کار تشویق می‌کنیم!
  • تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳
  • مجرد: همه تلاشم را کردم اما نشد
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • علی اصغر مجرد لیگ ملت‌های والیبال را از دست داد
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند