Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی بر لزوم رعایت الگوی مصرف آب در مصارف کشاورزی، صنعتی و خانگی و اهمیت پیشگیری از آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع با توجه به رتبه سوم استان خراسان رضوی در تنوع زیستی و جانوری تأکید کرد. خبرگزاری میزان - سید هادی شریعت یار، معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در سومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان خراسان رضوی با موضوع کاهش تبعات ناشی از کاهش شدید نزولات آسمانی و بروز کم آبی در سطح استان خراسان رضوی و پیشگیری از بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها در سطح استان خراسان رضوی بر لزوم رعایت الگوی مصرف آب در مصارف کشاورزی، صنعتی و خانگی و اهمیت پیشگیری از آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع با توجه به رتبه سوم استان خراسان رضوی در تنوع زیستی و جانوری تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و آسمانی در سال جاری در استان خراسان رضوی و وجود دوره‌های آب و هوایی خشک در کشور، بیلان منفی آب سفره‌های زیرزمینی و همچنین کاهش شدید حجم ذخایر آب شرب و کشاورزی اعم از آب‌های سطحی و زیرسطحی؛ استفاده بهینه و مدیریت صحیح مصرف آب و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی و عرضه و مصرف آب به شدت احساس می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود، شرکت آب منطقه ای، مدیریت جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط ضمن اتخاذ تدابیر به موقع، دقیق و سریع، در شناسایی، انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام کنند. ضمن اینکه می‌بایست کلیه چاه‌های کشاورزی استان خراسان رضوی مجهز به کنتور‌های هوشمند شده و عملیات آبخیزداری، مدیریت آب استخر‌های کشاورزی و استفاده از سیستم‌های آبیاری مدرن نیز مدنظر قرار گیرد.   بیشتر بخوانید: انسداد چاه‌های غیرمجاز با جدیت بیشتری اجرا شود شریعت یار ادامه داد: با توجه به ضرورت احیاء و صیانت از حقوق عامه و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آنجا که حفظ و صیانت از حقوق یاد شده از سیاست‌های کلان قوه قضاییه و یکی از محور‌های اصلی سند تحول قضایی است، در جهت تأمین آب مصارف شرب و خانگی، شرکت آب و فاضلاب مکلف است با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی چاه‌های آب مربوط به هر دستگاه اقدام کرده و آب مازاد بر نیاز مصرفی آنان را در راستای رفع نیاز عمومی به شبکه‌های شرب شهری تزریق کند.

معاون دادستان مشهد تأکید کرد: به هر نحو ممکن و با استفاده از ظرفیت رسانه ها، اطلاع رسانی لازم انجام و از کلیه آحاد مردم خواسته شود در مصارف کشاورزی، خانگی، صنعتی رعایت الگوی مصرف را مدنظر قرار داده و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه نباشیم.

وی در خصوص اهمیت مبحث پیشگیری از آتش سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع نیز گفت: استان خراسان رضوی، رتبه سوم در تنوع زیستی و جانوری در کشور است و آتش سوزی‌های اتفاق افتاده که عمدتاً به دلیل خشکسالی است موجب تغییر در اکوسیستم منابع طبیعی، جانوری، از بین رفتن پوشش گیاهی و مرتعی می‌شود و اطلاع رسانی به موقع از کانون‌های آتش سوزی، جلوگیری از گسترش سریع دامنه آتش با استاده از بالگرد‌های شناسایی و پهبادها، کنترل پایگاه‌های اطفای حریق و حضور به موقع و سریع خودرو‌های مناسب در مناطق و راه‌های صعب العبور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا مراتب طی مکاتبه‌ای با استانداری توسط این معاونت در حال پیگیری است.

به پیشنهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی برنامه‌ای مدون، جامع و دارای زمان بندی برای سال ۱۴۰۰ با تعامل و همفکری کلیه دستگاه‌ها تهیه و با استفاده از تعامل و ظرفیت‌های جامع هر دستگاه، خروجی اقدامات به کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان خراسان رضوی منعکس شود و در صورت عدم توجه، سازمان بازرسی استان خراسان رضوی نسبت به بررسی موضوع و گزارش ترک فعل مدیران خاطی اقدام کند.

انتهای پیام/ برچسب ها: حقوق عامه دادستان مشهد مصرف آب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق عامه دادستان مشهد مصرف آب استان خراسان رضوی رعایت الگوی مصرف خراسان رضوی حقوق عامه آتش سوزی جنگل ها مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت