Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیده محدث معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی موسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۲۸۵ موسسه غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی از سوی تیم‌های ارزیابی بهزیستی، مورد ارزشیابی قرار گرفتند که این تعداد موسسه از بین کل مجوز‌هایی که اخذ شده، در حال فعالیت هستند و بقیه به دلایل مختلف، فعالیت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بر اساس دستور العمل‌های سازمان بهزیستی، این موسسات برای ادامه فعالیت باید ارزشیابی شوند، افزود: در مرحله اول که مرحله ارزیابی بود؛ موسسات، مدارک و مستندات فعالیت‌های خود را به بهزیستی تحویل دادند و تیم‌های ارزیاب، پس از بررسی این مدارک و مستندات بررسی حضوری فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادند.

معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی موسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه برای هر تیم ارزیاب، ۳۰ موسسه در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: همه‌ی این موسسه‌ها، از نظر صحت عملکرد، مدارک ارسالی، مستندات مالی، رضایت مشتریان و ارباب رجوع، رعایت مقررات عمومی و قانونی کشور، ارتباط با بهزیستی، ارتباط فعالیت موسسه با اساسنامه و مجوز صادره و سایر مواردی که در شیوه‌نامه‌ی بهزیستی کشور مقرر شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

توزیع عادلانه خدمات هدف مهم بهزیستی خراسان رضوی

محدث بیان کرد: از بین موسسات فعال تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی، ۱۴ موسسه بسیار خوب، ۱۰۸ موسسه خوب، ۷۵ موسسه متوسط، ۴۳ مورد ضعیف و ۴۵ واحد خیلی ضعیف ارزیابی شدند.

او تصریح کرد: مهم‌ترین چالش‌های حوزه‌ی کاری موسسات غیر دولتی تحت نظارت را ناآشنایی مسئولین اداری و اجرایی این مراکز با مقررات و قوانین عمومی کشور، کم توجهی به موازین قانونی در اداره‌ی امور موسسه، عدم ارائه‌ی به موقع اسناد و مدارک مالی توسط تعدادی از موسسات، روشن نبودن مبنای فعالیت‌های مالی و عدم تطابق با سیستم‌های مالی و مالیاتی کشور است.

معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی موسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشتر موسسات مورد ارزیابی در بخش عملکرد و شاخص مالی، ضعیف شناخته شدند که به دلیل عدم تطابق رویه‌ی موسسات با موازین قانونی بوده است.

محدث هدف از این ارزیابی را رشد و تقویت مثبت موسسات عنوان و اظهار کرد: متاسفانه، برخی موسسات، با وجود تذکرات متعدد و نگرش مشفقانه‌ی بهزیستی، از پذیرش موازین قانونی سر باز می‌زنند که البته نتیجه‌ این امر، مشکلاتی برای خود آن‌ها است.

او افزود: تمدید نشدن مجوز موسسه، تغییر در مسئولان اجرایی، واگذار نکردن کار‌ها و فعالیت‌های بهزیستی به این موسسات و درگیری آن‌ها با نهاد‌های دولتی و از جمله سازمان امور مالیاتی از مشکلات اینگونه موسسات است.

معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی موسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: قصد و نیت ما، اجرای مقررات قانونی، رعایت کامل دستور العمل‌های نظارتی، رضایت مشتریان، مردم و ارباب رجوع این مراکز و در نهایت، قانونمند شدن زیرمجموعه‌های تحت نظارت بهزیستی و بهبود فعالیت‌های آن‌ها است.

محدث بیان کرد: در سال‌های گذشته، برخی موسسات که به تذکرات مشفقانه بهزیستی برای اصلاح امورشان توجه نکردند، دچار زیان مالی شدند و از ناحیه‌ی برخی نهاد‌های دولتی، برایشان دشواری‌هایی ایجاد شد که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد بنا بر این به صلاح موسسات و مراکز غیر دولتی است که ارزیابی‌های بهزیستی را جدی بگیرند و به تذکرات دوستانه بهزیستی به عنوان مشاور اجتماعی خودشان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور سازمان بهزیستی تحت نظارت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید