Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از همکاری همه جانبه این وزارت در حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور و حضور بالگردهای اطفای حریق جهت مهار آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه نارک و خامی گچساران در استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، خلبان محمد مهدی نوری آقا با اعلام خبر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد که از ساعت ۲۳ پنج‌شنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۱۰۰ ساعت تلاش از زمین و هوا توسط نیروها و بالگردها، به علت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب‌العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این ادامه دارد، اظهار کرد: همچنین آتش‌سوزی دیگری در جنگل‌های منطقه حفاظت شده «خامی» و «مارین» نیز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون بالگردهای نیروهای مسلح در حال تلاش برای مهار کامل آتش در این مناطق هستند، افزود: برای مهار به موقع و سریع‌تر این آتش‌سوزی و گسترده بودن آن از مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع درخواست بالگرد تخصصی اطفا حریق شد که بلافاصله به منطقه اعزام شدند و در حال انجام عملیات هستند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع تصریح کرد: در حال حاضر ۴ فروند بالگرد در منطقه حضور دارند که دو فروند مجهز به بسکت تخصصی اطفا حریق هوایی با ظرفیت چهار تن آب هستند و در صورت نیاز استان، یک فروند بالگرد دیگر هم آماده اعزام به منطقه عملیاتی است.

نوری ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر حفاظت از منابع طبیعی کشور و با درخواست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و دستور وزیر دفاع و همچنین با تدبیر معاونت محترم مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در استان‌های مستعد آتش‌سوزی، بالگردها در تمام پایگاه‌های مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع در استان‌ها مستقر و در اولین لحظات شروع آتش‌سوزی بلافاصله به محل اعزام می‌شوند که این امر علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، حفاظت بیشتر از منابع طبیعی کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عمده پوشش جنگلی منطقه که دچار آتش‌سوزی شده بلوط و زالزالک است، گفت: برآورد میزان خسارات هنوز زود است و میزان خسارات وارده نیز پس از مهار آتش مشخص می‌شود.

کد خبر 507010

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل وزارت دفاع آتش سوزی مراتع كهگيلويه و بوير احمد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه