Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:22:14 GMT

طرح انفجار یکی از دکل‌های برق بغداد-دیالی خنثی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۱۹۴۳

طرح انفجار یکی از دکل‌های برق بغداد-دیالی خنثی شد

مسؤولان امنیتی عراق طرح انفجار یکی از دکل‌های خطوط برق بغداد-دیالی را خنثی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، مرکز اطلاع‌رسانه امنیتی وزارت دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی داده‌ها و اطلاعات حاکی از قصد گروه تروریستی داعش برای منفجر کردن یکی از دکل‌های اصلی برقی بود که ایستگاه برق القدس در منطقه الوزیریه بغداد را به دیالی متصل می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات یک کارگروه از نیروهای مرکز اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور تشکیل شد و این گروه توانست این طرح خرابکارانه را ناکام بگذارد.

طبق بیانیه یاد شده، نیروهای امنیتی عراق در این عملیات هشت بمب آماده انفجار را که در پایین چهار ستون این دکل کار گذاشته شده بودند، کشف و خنثی کردند.

روز یکشنبه نیز مقامات عراقی از ناکام ماندن دو طرح انفجار دکل‌های برق در استان‌های نینوا و دیالی با بمب‌های دست‌ساز و خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز کارگذاشته شده در زیر این دکل‌ها خبر داده بود.

چند هفته‌ای است خطوط و دکل‌های برق عراق به ویژه در استان‌های صلاح‌الدین، دیالی و کرکوک هدف حملات سازمان یافته گروه‌هایی ناشناس قرار می‌گیرند و این خرابکاری‌ها موجب قطعی برق در این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق استان ها دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز در دیدار با کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: کارگر و کارفرما دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی  هستند و این دو عنصر هر چقدر بهتر تلاش کنند و زمینه تلاش آنها هر چقدر بیشتر باشد توسط قانون‌گذاران باید دیده شود و راه را برای آنها هموار سازد.

وی افزود: ایران قوی یک کلید واژه است و اگر بخواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید ایران ما یک ایران قوی باشیم و باید در برخی حوزه ها تلاش کنیم و قوی‌تر باشیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه  کارگران در این شرایط سخت اقتصادی با بصیرت مثال‌زدنی بدون کوچک‌ترین عقب نشینی به کمک جمهوری اسلامی شتافته اند، بیان کرد: کسانی که  دنبال ایجاد نا امنی در بین مردم بوده اند ملت ایران ناکام گذاشتند و در عرصه اقتصادی بار سنگینی را به دوش کشیده اید که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند امروز اعلام کند ما در حوزه اقتصاد و تولید عقبگرد داشته ایم بلکه همیشه پیشرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌.

فرمانده سپاه استان البرز: دشمنان به‌دنبال سیاه‌نمایی و پیاده‌سازی جنگ ادراکی علیه نظام هستند

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه کارگران در هر سمت و جایگاهی که باشند و به هر میزانی که وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند در قوی شدن ایران سهیم هستند‌، بیان کرد: اقتصاد پویا و تولید در کشور جزو شاهص های ایران قوی است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند