Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: به منظور اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه، کشف و اطلاع رسانی و اطفای به موقع حریق با استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت و ساماندهی آن‌ها در گروه‌های داوطلب مدیریت حریق، جلسه کمیته استانی مدیریت حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شرایط اقلیمی حاکم بر استان کرمان افزود: تعداد و شدت آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی رو به افزایش است و بدون توسعه فرهنگی، ارتقای آگاهی، همکاری و مشارکت عرصه نشینان، جوامع محلی و همیاران طبیعت امکان مدیریت اثر بخش و کنترل اثرات نامطلوب عوامل تخریب به ویژه حریق وجود نخواهد داشت.

رجبی زاده عمده‌ترین عوامل حریق در استان را نشأت گرفته از بی احتیاطی گردشگران، برخی دامداران، آتش زدن بقایای گیاهان زراعی در اراضی مجاور جنگل‌ها ومراتع، انداختن ته سیگار روشن یا کبریت نیمه افروخته، رها کردن آتش یا زغال در طبیعت پس از پخت و پز و جرقه ناشی از وسایل موتوری دانست.

او اهداف و سیاست‌های راهبردی کمیته پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را تعامل سازنده با مردم و جوامع محلی برای همکاری و مشارکت همیاران طبیعت در مدیریت حریق، سازماندهی گروه‌های داوطلب مردمی، حمایت قضایی از همیاران و مشارکت کنندگان در این امر و ایجاد ایستگاه‌های محلی اطفای حریق و تجهیز آن در مناطق بحرانی برشمرد و اعلام کرد آماده همکاری با گروه‌های بیان شده را داریم. 

مهدی محمدمیرزائیان، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت به صورت فراگیر در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی فعالیت‌های پیشگیرانه و کشف به موقع حریق‌های احتمالی را از اقدامات مهم همیاران طبیعت در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست.

او بیان داشت: بلوک بندی عرصه‌های منابع طبیعی به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی با هدف سازماندهی و بهره برداری مناسب از ظرفیت همیاران طبیعت محلی و آموزش دیده برای حضور در هر گروه با مشخص  کردن سرگروه و همچنین محدوده مورد نظر به منظور پیشگیری و کشف به موقع حریق‌های احتمالی از اهداف این طرح در سطح استان و شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اطفای حریق همیاران طبیعت عرصه های منابع طبیعی همیاران طبیعت استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!