Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:37:18 GMT

راهیابی ۱۶ اثر از ایران به جشنواره ABU

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۲۳۴۱

راهیابی ۱۶ اثر از ایران به جشنواره ABU

مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی اعلام کرد: امسال 16 اثر از تولیدات رسانه ملی در جشنواره ABU شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی فهیم دانش، در نشست معرفی آثار منتخب سازمان صدا و سیما در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا اقیانوسیه با بیان اینکه اختتامیه جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا – اقیانوسیه آبان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: از بین آثار ارسالی از معاونت‌های برنامه ساز، با تمرکز بر تولیدات استان‌ها ۱۶ اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته داوری این دوره در امور بین‌الملل سازمان در اسفند سال ۹۹ آغاز به کار کرد، ادامه داد: پس از اعلام فراخوان و دریافت برنامه‌ها، ۵۰۰ اثر وارد مرحله داوری شدند و از این تعداد ۱۶ اثر را انتخاب و به ABU ارسال کردیم.

مدیرکل امور بین‌الملل رسانه ملی با بیان اینکه در دیپلماسی رسانه‌ای تلاش کردیم از تجربیات برنامه سازان موفق استفاده کنیم، تصریح کرد: صداوسیما تلاش کرده با وجود تحریم ظالمانه بر علیه کشورمان «امید و زندگی» را با تولید آثار مطلوب به مردم جهان نشان دهد.

فهیم دانش با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره ABU، خاطر نشان کرد : از این تعداد، در بخش ورزشی اثری از مهاباد، گزارشی از مرکز فارس، در بخش سرگرمی اثری از مرکز یزد، در بخش برنامه‌های کودک اثری از گروه کودک شبکه دو سیما، در بخش مستند اثری از شبکه جام جم و در بخش چشم انداز ویژه ABU، با موضوع «زندگی و امید»، یک اثر فاخر از شبکه مستند انتخاب شده است. در بخش داستانی نیز سریال «نون خ ۳» از شبکه اول سیما انتخاب شده است چرا که این سریال در کنار اینکه طنز فاخری دارد توانسته تمامیت و همبستگی اقوام ایرانی را به تصویر درآورد.

وی گفت: در بخش برنامه‌های شخصیت محور رادیویی برنامه‌ای از رادیو ورزش، در بخش مستند رادیویی برنامه‌ای از مرکز مازندران، در بخش خدمات اجتماعی آنونس رادیو سلامت، در بخش چشم انداز امسال نیز، با همان موضوع «امید و زندگی»، برنامه‌ای از مرکز ایلام، در بخش گزارش خبری گزارشی از مرکز خوزستان، در بخش مستند نمایشی برنامه‌ای از مرکز گلستان، در بخش محتوای دیجیتال برنامه‌ای از رادیو ایران، در بخش نمایش کوتاه برنامه‌ای از مرکز قزوین و در بخش نمایش بلند نمایشی از مرکز گیلان برگزیده شده اند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور جهان در چهار قاره و بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ شروع به کار کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا برای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.

کد خبر 507038

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تلویزیون برنامه تلویزیونی جشنواره تلویزیونی سیما جشنواره ABU سریال نون خ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه ای از مرکز رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان با موضوع روز دختر اظهار کرد: باتوجه به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) با هدف بزرگداشت این دهه و تقویت فرهنگ رضوی و آشنایی جامعه با جایگاه دختران و بانیان ایران اسلامی این جلسه با هدف هم‌افزایی و راهکارهای عملیاتی در محورهای محتوایی و پیشنهاداتی برای تولید محتوا تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تبیین جایگاه حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی بی‌بدیل در بحث ولایتمداری، کمال، معرفت، علم و عبودیت برای دختران به عنوان مادران آینده پراهمیت است و مهمتر از آن پرداختن به موضوع حجاب و عفاف و الگوسازی دختر مسلمان کرد با توجه به پیشینه قوم کرد یک ضرورت است که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان اذعان کرد: در تحقق تمدن اسلامی با رویکرد امیدآفرینی، بصیرت افزایی، نشاط بخشی، الگوآفرینی و تبیین جایگاه مسلمان کرد در دفاع از عزت ملی و مقاومت هوشمندانه مقابله اغواگری و تبلیغات دشمنان با تاکید بر کرامت دختر ایرانی در سایه حجاب و عفاف باید مورد توجه باشد.

مرادی اذعان کرد: حضور پرنشاط و پرقدرت دختران در فعالیت‌های علمی، سیاسی، ورزشی با رویکرد استانی با تاکید بر هویت ملی می‌تواند در بحث کرامت دختران اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه خاطر نشان کرد: درنظام حکمرانی دنیا تعاریف جدیدی ارائه شده و رسانه‌ها در دنیا بعنوان قدرت چهارم معرفی شده‌اند که در جهت دهی مناسبات سیاسی اجتماعی و فرهنگی اثرگذارند و اهمیت رسانه امروز برکسی پوشیده نیست.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان از تعریف ۱۵۰ ساعت برنامه ویژه روز دختر در استان خبر داد و گفت: سیمای مرکز کردستان برای ایجاد نشاط و امید در مردم جامعه، ارتقای حس ارزشمندی، تکریم دختر در خانواده و انعکاس نگرش صمیمت حاکمیت به دختران در برنامه‌های روز دختر برنامه‌ریزی کرده است.

مرادی خواستار جریان سازی رسانه‌ای پربار و قوی در راستای حضور دختران در همایش روز دختر شد و گفت: این مهم به تکریم بیشتر دختران و خانواده‌ها منجر می‌شود.

وی اذعان کرد: جایگاه و نقش دختران فلسطینی و غزه باید در برنامه‌های روز دختر مورد توجه باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان همچنین از آغاز تولید سریال «ماه شرف خانم» در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای خبر داد و گفت: این سریال می‌تواند در بحث خودآگاهی قوم اثرگذار باشد.

مرادی اذعان کرد: سریال یاد شده به معرفی مستوره اردلان می‌پردازد و کار تولید آن را امیدواریم بزودی آغاز کنیم.

کد خبر 6094036

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی