Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو سندیکای صنعت برق کشور گفت: اگر از همین امروز برای افزایش تولید برق هم اقدام کنیم، حداقل تا دو سال آینده مشکل کمبود برق را خواهیم داشت.

نصرت‌اله کاظمی عضو هیئت‌ مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق  با تأکید بر اینکه شرایط ناپایدار کنونی در تأمین برق و بروز خاموشی‌های گسترده، ناشی از عدم برنامه‌ریزی درست به مقوله انرژی است، گفت: اگر از همین امروز برای افزایش تولید برق اقدام شود، حداقل تا دو سال آینده مشکل کمبود برق را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برخورداری از ذخیره کافی تولید را یک امر حیاتی تلقی کرد و آن را ضامن پایداری شبکه برق دانست.

کاظمی با اشاره به ضرورت ریشه‌یابی دقیق عوامل بروز شرایط نامناسب صنعت برق و پرهیز از نگرش‌های بخشی و صنفی، خواستار تهیه طرح آمایش انرژی با مشارکت همه ذی‌نفعان در حوزه انرژی کشور شد.

عضو هیئت‌ مدیره سندیکا با اشاره به اینکه محدودیت‌های تامین برق صنایع و تعطیلی آن‌ها لطمه قابل توجهی به اقتصاد ملی وارد می‌کند، تصریح کرد: این روش، مدیریت مصرف نیست بلکه محدودیت مصرف است.

او در ادامه افزود: برق یک کالای استراتژیک است و در برنامه‌ریزی‌ و تصمیم‌گیری‌ها باید به همه‌ جنبه‌های آن، علاوه بر اقتصادی و رفاهی، توجه و زمینه‌های تقویت آن فراهم شود.

کاظمی با ابراز نگرانی از شرایط تامین برق در زمستان امسال، خواستار پیش‌بینی‌های لازم برای پرهیز از خاموشی در فصل سرما شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مصرف برق ، وزارت نیرو ، تامین برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصرف برق وزارت نیرو تامین برق تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان