Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@01:37:24 GMT

ماجرای چوکا؛ از رقص و پایکوبی تا غم و گریه (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۳۴۹۰

پس از سوت پایان بازی توسط سعاد وفاپیشه، چوکایی ها روی زمین افتادند و تا ساعتی پس از پایان مسابقه همین وضعیت ادامه داشت.

به گزارش "ورزش سه"، پرژکتورهای ورزشگاه سردار جنگل اینبار دیرتر از همیشه خاموش شدند. بازیکنان تیم فوتبال چوکا تا سی چهل دقیقه پس از پایان بازی همانجایی که داور سوت پایان را کشیده بود، افتاده بودند و نای تکان خوردن نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطرف‌تر روی سکوها نزدیک به 100 هوادار در حال فریاد کشیدن بودند و از زمین و زمان گلایه می‌کردند؛ از هادی شکوری که تیم را در ابتدای فصل بسته بود و علی لطیفی که 2 بازی پس از نیم فصل با فشار بیش از حد خودشان مجبور به استعفا شد. آنها ناراحت بودند که چرا مهدی پاشازاده تیم‌شان را با شرایط بسیار بدی به فرشاد پیوس تحویل داده و در این بین بازیکنان هم از گزند آنها در امان نماندند.


رویا بری تالش و چوکا به پایان رسیده بود؛ تیمی که با قلعه عقاب‌ها در ذهن عاشقان فوتبال در ایران نقش بسته ولی در فصلی که گذشت، حتی یکبار هم فرصت پیدا نکرد تا در آشیانه خود بازی کند؛ این هم یکی از اعتراضات اصلی هواداران این تیم بود و هواداران چوکا مسئولان شهر را مقصر آماده نشدن ورزشگاه پوریای ولی می دانند. چوکا در بازگشت به لیگ دسته اول همیشه میهمان بود و حتی در بازی های خانگی مجبور می شد 2 ساعتی از تالش که محل برگزاری تمرینات تیم بود، فاصله بگیرد و در رشت بازی کند.


سبزپوشان تالشی با امیدواری زیادی به مصاف قشقایی شیراز رفته بودند و امیدوار بودند با کسب سه امتیاز از این دیدار خانگی اختلاف امتیازشان را با این تیم به عدد 1 برسانند و منتظر اتفاقات فوتبالی در هفته پایانی باشند. چوکا با فرشاد پیوس از 5 مسابقه گذشته 9 امتیاز گرفته بود و با انگیزه زیادی بازی با قشقایی را آغاز کرد. شاگردان پیوس در بهترین دقیقه ممکن نیز به گل رسیدند و با گلزنی در وقت های اضافی نیمه اول با پیروزی به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد. قشقایی روی یک ضربه ایستگاهی که غافلگیرانه بازی را آغاز کرد، به گل تساوی دست یافت تا شرایط برای چوکا دشوار شود. آنها با این نتیجه حذف می شدند و با تمام توان حمله را آغاز کردند، ولی سنگربان شیرازی ها گودرز داودی کسی بود که یک تنه مقابل ضربات بازیکنان این تیم ایستاد تا اینکه درنهایت روی یک نجات دروازه به تیرک برخورد کرد و مصدوم شد و همین موضوع 10 دقیقه از زمان بازی را گرفت.

 

 

 

 

 

 

 


پس از تعویض گلر تیم فوتبال قشقایی شیراز که زمان زیادی طول کشید، همه در ورزشگاه سردار جنگل به هم ریخته بودند. چوکا در حال سقوط بود و تمام آنهایی که در ورزشگاه سردار جنگل بودند و عضو تیم شیرازی نبودند، این اتفاقات کلافه‌اشان کرده بود. پس بازی احساسی شد و در 10 ، 15 دقیقه آخر از گوشه و کنار استادیوم فقط صدای داد و فریاد و اعتراض شنیده می شد و شرایط مناسبی برای برگزاری فوتبال وجود نداشت و گاه و بیگاه نیز بازی چند ثانیه ای به دلیل همین اعتراض ها قطع می شد و داور با کارت دادن به خاطیان دوباره اجازه ازسرگیری مسابقه را می داد. مجموع این اتفاقات روز بسیار سختی برای سعاد وفاپیشه داور مسابقه و تیمش رقم زد ولی درنهایت سوت پایان کشیده شد و چوکا سقوط کرد؛ تیمی که سال گذشته ویدئوهای زیادی از جشن و پایکوبی بازیکنان و هوادارانش در هفته هایی که درنهایت منجر به صعود آنها شد، در فضای مجازی دست به دست می‌شد و حالا پس از یکسال تمام آن خوشی‌ها انگار خواب شیرینی بوده که زود تمام شد.


با پایان بازی اگرچه هنوز برخی از اعضای چوکا امیدوار به ماندن در جدول و بازی بعدی با آرمان گهر بودند، ولی شهرداری آستارا برده بود و تساوی استقلال ملاثانی در دقایق پایانی مقابل آرمان گهر حکم به نهایی شدن سقوط چوکا می داد. این اتفاقی تلخ و ناراحت کننده برای تیمی بود که یک فصل جانانه در هر بازی جنگید ولی درنهایت نتوانست از رتبه 16 جدا شود و با کسب 7 پیروزی، 13 مساوی و 13 باخت با 34 امتیاز به کار خود خاتمه داد و شاید در بازی پایانی نیز با هماهنگی فدراسیون علاقه ای به سفر و بازی با سیرجانی نداشته باشد.

 

فوتبال همانقدر که گاهی بی رحم است، می‌تواند به مراتب شیرین و لذت بخش هم باشد و امید به آینده همواره بخش جدایی ناپذیر آن است. این همان چیزی بود که پیوس از هواداران چوکا که به طور کامل مورد احترامشان قرار دارد، خواست. کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس روز گذشته در ورزشگاه سردار جنگل به همراه بازیکنان و هواداران تیمش اشک ریخت، اما در همین حین واکنش های مثبتی به درخواست اصلی هواداران داشت و آن هم اینکه در تالش بماند و این تیم را دوباره از دسته دوم به دسته اول بیاورد. چند هوادار تیم فوتبال چوکا با همین امید به خانه بازگشتند ولی ترک ورزشگاه برای بازیکنان و مربیان چوکا که این شکست در کارنامه آنها ثبت می شود، خیلی سخت‌تر بود.

دسته یک فرشاد پیوس (سرمربی) چوکا تالش

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک فرشاد پیوس سرمربی چوکا تالش ورزشگاه سردار جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور

رویارویی آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز از جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران برخوردار است که در ادامه نگاهی به آمار بازی این دو تیم خواهیم انداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، دو تیم فوتبال تراکتور و استقلال طی تقابلی از هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۰۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام (ره) به دیدار هم خواهند رفت.

تقابل این دو تیم جزو دیدنی‌ترین جدال‌های فوتبالی چند سال اخیر در لیگ‌برتر بوده است.

آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز در طول تاریخ ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۲۷ بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و تراکتور نیز در ۱۴ مسابقه پیروز بوده‌اند؛ ۱۴ دیدار از رویارویی‌های استقلال و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع این بازی‌ها ۱۴۹ گل بین دو تیم رد و بدل شده که ۹۱ گل سهم استقلال و ۵۸ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

۳۱ بازی در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و هشت بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه هر دو تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

در طول تاریخ نیز این دو تیم در هفت ورزشگاه کشور رو در روی همدیگر قرار گرفتند که سهم ورزشگاه آزادی تهران ۲۵ بازی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ۱۴ بازی، ورزشگاه تختی تبریز (باغشمال) ۹ بازی، ورزشگاه شهید شیرودی تهران دو بازی، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز دو بازی و ورزشگاه‌های تختی تهران، ۲۲ بهمن اصفهان و امام رضا مشهد، هرکدام یک بازی بوده است.

کد خبر 749082

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE
  • این روزها همه گریه می‌کنند، بخصوص گلرها!
  • ساعت پخش بازی وستهم و لیورپول امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳