Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: طی با جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس داشتیم، به آنها متذکر شدیم که با توجه به تورم و گرانی، قیمت خرید تضمینی کشمش باید حداقل کیلویی ۱۹ هزار تومان باشد. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره آخرین وضعیت تعیین نرخ تضمینی یا حمایتی خرید کشمش از تاکداران اظهار داشت: با توجه به اصلاحیه‌ای که شورای قیمت‌گذاری کشمش صورت گرفته، دست وزیر کشاورزی برای افزایش نرخ خرید تضمینی کشمش در حضور نمایندگان خبره کشاورزان و باغداران بازتر شده و به‌نظر می‌رسد قدرت وزیر را نسبت به قبل زیاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت کشمش باید بر اساس تورم و افزایش نرخ نهاده‌های کشاورزی باید بالا برود، اضافه کرد: متأسفانه در سال 1398 که قیمت ارز حدود 11 هزار تومان بود، نرخ خرید تضمینی کشمش در سال 1399 را کیلویی 5 هزار و 600 تومان تعیین کردند که با توجه به افزایش شدید قیمت ارز و نهاده‌های کشاورزی در سال 99 این قیمت اصلاً منطقی و منصفانه نبود.

رحمانی ادامه داد: به همین خاطر وقتی در مجلس برای افزایش قیمت خرید تضمینی کشمش به 20 هزار تومان ورود کردیم، دولت با ما مخالفت کرد؛ چون معتقد بود که نرخ تضمینی با این تغییر قیمت کشمش به یک‌باره 4 برابر خواهد شد.

وی با ذکر اینکه اگر قیمت کشمش به صورت مرحله به مرحله و سال به سال اضافه می‌شد، امروز قیمت خرید تضمینی حدود 17 تا 18 هزار تومان بود، یادآور شد: با این وجود اگر یکی 2 هزار تومان دیگر هم هنگام معاملات روی قیمت کشمش می‌رفت، برای کشاورز و بازاری هم سودی باقی می‌ماند.

بحران در فروش محصولات کشاورزان ایران ـ 2| دلاّل‌ها در کمین بُزخری کشمش تاکداران قزوینی/ وعده‌ خرید تضمینی ‌در حد حرف باقی ماند + فیلم‌‌گزارش تسنیم نتیجه داد؛ خرید تضمینی کشمش در قزوین جایگزین خرید توافقی و حمایتی شد + فیلم

کشمش صادراتی قزوین 200 دلار از کشمش جهانی گران‌تر است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قیمت تمام‌شده هر کیلو کشمش در منطقه تاکستان را 19 هزار و 150 تومان دانست و گفت: البته در مناطقی مثل استان فارس که باغات دیم دارند و از فرآیندهای کارگری مانند بیل‌زنی و غیره استفاده نمی‌کنند، قیمت تمام‌شده هر کیلو کشمش ارزان‌تر می‌شود که البته طی با جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس داشتیم، به آنها متذکر شدیم که با توجه به تورم و گرانی قیمت خرید تضمینی کشمش باید حداقل کیلویی 19 هزار تومان باشد.

رحمانی ایران را در کنار آمریکا و ترکیه جزو 3 تولیدکننده اصلی کشمش دنیا دانست و گفت: با توجه به اینکه قیمت کشمش ایران به دلیل مرغوبیت 150 تا 200 دلار در هر تن از کشمش دنیا گران‌تر است، بنابراین باید طوری نرخ خرید تضمینی کشمش تعیین شود که بازار جهانی را از دست ندهیم و از باغدارن باید دفاع کنیم تا در حوزه صادرات غیرنفتی هم ضربه نخوریم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استانداری قزوین مجلس کشاورزی استانداری قزوین مجلس نرخ خرید تضمینی کشمش قیمت خرید تضمینی هزار تومان قیمت کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید