Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاونین اجرایی خود برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات جامعه شیلاتی و صیادی شرق جاسک با  دیدار با جامعه صیادی این حوزه از مراکز تخلیه صید و صیدگاه گابریک، ککی، سدیج، گشمی، ونک،بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر بازدید کرد.

عبدالرسول دریایی با بیان این که خدمت به جامعه صیادی وظیفه اصلی شیلات است اظهار کرد: داشتن مراکز تخلیه صید  و بنادر صیادی مناسب،حق جامعه صیادی این حوزه است که شیلات استان در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی در این زمينه دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه این بازدید ها با بیان این که ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان  خواست، از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگیزین تور استفاده کنند.

دریایی همچنین از مسئولین شیلاتی شهرستان و معاونت صید و بنادر ماهیگیری خواست در ارتباط  توسعه و  ترویج  روش صید قلاب و اصولی  در این منطقه مجدانه تلاش نمایند‌.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت توسعه،رونق اقتصادی و  تولید، صیادی و آبزی پروری را دو محور توسعه ایی مهم خواند و تاکید کرد: دراین مناطق امکان سنجی و ظرفیت یابی آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و میگو در دستور کار شیلات شهرستان جاسک و واحدهای مربوطه شیلات استان قرار گیرد و تا سرحد ممکن از ورود صیادان به آبزی پروری حمایت شود.

دریایی با اشاره به وجود محدودیت  در ذخایر آبزیان اظهار کرد: در صورت وجود هرگونه ظرفیت و مسیر قانونی بی شک از اخذ مجوزهای صیادی برای این حوزه حمایت خواهیم کرد.

این مقام مسئول حل دغدغه های جامعه صیادی را دغدغه و وظیفه شیلات خواند و گفت: مشکلات مربوط به راه های دسترسی خارج از وظایف و مسئولیت های شیلات است اما تا سرحد توان در این زمینه پیگیری و حمایت خواهیم کرد.

مدیر کل شیلات استان با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مقابله با صید غیر مجاز و پیشگیری از آن یکی از چالش های بزرگ پیش روی شیلات هرمزگان است، عنوان کرد: صید و صیادی اصولی و پایدار بی تردید نیازمند همراهی و حمایت مسئولین و همچنین همراهی صیادان در استفاده از روش های صید اصولی و پیشگیری از صید مخرب و غیر مجاز است.

دریایی با اشاره به این که  شرایط و راه دسترسی مرکز تخلیه صید گابریک و برخی مناطق اطراف با مشکلاتی روبرو است، پیگیری جانمایی مرکز تخلیه صید جدید برای مردم این مناطق را در دستور کار رئیس شیلات شهرستان جاسک،معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و واحد فنی این اداره کل قرار داد.

تسریع در تکمیل بندر صیادی گوگسر،ارتقای ایمنی و خدمات آتش نشانی، اقدام به جمع آوری ادوات صید مخرب، همکاری و همراهی در برخورد با صید غیر مجاز،ارتقای فعالیت های تعاونی های صیادی و ... از جمله تاکیدات و موارد مطرح از سوی مدیرکل شیلات استان و هیئت همراه در این بازدیدها بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شیلات شیلات هرمزگان شیلات هرمزگان مدیر کل شیلات شیلات استان جامعه صیادی تخلیه صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین