Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا محبی‌ نوری درباره ایده شکل‌گیری مجموعه تله تئاتر «ضد نور» گفت: سال‌هاست در دو قالب برنامه‌های گفتگومحور و سریال، موضوعات اجتماعی مطرح می‌شوند ولی برنامه‌های گفت وگو محور به تکرار افتاده‌اند و سوژه‌های آن‌ها در یک قالب مشخص جلو می‌رود.

وی افزود: حبیبه یوسفی طراح، نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان «ضد نور» که سابقه کار در حوزه اجتماعی را دارد، طرحی در همین زمینه داشت که علاقه‌مند بود در قالب متفاوت به آن بپردازد، در نهایت و بعد از جلساتی که داشتیم به ایده «ضدنور» رسیدیم و در حقیقت سوژه‌های اجتماعی را دراماتیزه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان «ضدنور» تاکید کرد: قصد داشتیم فرم را در خدمت داستان قرار دهیم تا مخاطب بیشتر با داستان درگیر شود اما از طرفی با این مساله مواجه بودیم که تله‌تئاتر در دو دهه گذشته کمرنگ شده و جای خود را به سریال‌های نمایشی که مختصات خاص خود را دارند، داده بود.

وی با اشاره به اینکه «ضدنور» با برگشتن به اصالت قصه، بهترین فرم یعنی تله‌تئاتر را برگزیده است، گفت: تئاتر به هنر نزدیک‌تر است و سبب می‌شد به نوعی قصه‌گویی داشته باشیم، از سوی دیگر تئاتر فضای نخبگانی‌تری دارد و قصد داشتیم این فضا را برای عموم جامعه مهیا کنیم که مخاطبان تلویزیون با موضوع درگیر شوند زیرا تئاتر مادر هنرهای نمایشی است، زوایا حذف و قصه راحت‌تر، کامل‌تر و بی‌پرده‌تر با مخاطب به اشتراک گذاشته می‌شود.

محبی نوری بیان کرد: به چند دلیل شبکه «شما» را برای پخش مجموعه نمایشی «ضدنور» انتخاب کردیم؛ نخست اینکه «شما» عمومیت بیشتری دارد و مردم شهرهای دیگر بیشتر از مخاطبان تهرانی آن را تماشا می‌کنند، همچنین در این شبکه دستمان بازتر بود و با حمایت مدیران به ویژه مدیر شبکه توانستیم کار را به پخش برسانیم.

تهیه‌کننده «ضدنور» افزود: ناگفته نماند که با مشکلاتی هم مواجه بودیم، مثلا شبکه «شما» ردیف نمایشی مجزا ندارد و «ضدنور» در قالب برنامه تلویزیونی تصویب و پخش شد اما کمک مدیران سبب شد کار در 30 قسمت تولید شود.  

کد خبر 614177 برچسب‌ها تلویزیون - برنامه تلویزیونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد