Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@07:19:21 GMT

داستان 6 کفش خاص در تاریخ المپیک ها

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۴۰۴۲

داستان 6 کفش خاص در تاریخ المپیک ها

تعدادی از کفش های مورد استفاده ورزشکاران در تاریخ المپیک ماندگار شده است.

طرفداری - شرکت نایک با برپایی نمایشگاهی کفش های خاص و به یاد ماندنی مورد استفاده ورزشکاران در المپیک های قبل را به نمایش گذاشته است.

به گزارش businessinsider مسابقات المپیک هر چهار سال یک بار میزبان بهترین و بزرگترین ورزشکاران جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین به جز مسائل ورزشی و نتایج موارد دیگری نیز هستند که توجه ها را جلب می کنند. یکی از این موارد پوشش بازیکنان و پوشاکی است که آنها در طول مسابقات استفاده می کنند.

شرکت نایک غول تولید کننده محصولات ورزشی جدیدا با برپایی نمایشگاهی در شهر نیویورک 6 کفش خاص و به یادماندنی المپیک های گذشته را به نمایش گذاشته است. کفش هایی که ورزشکاران بزرگی مانند اسکاتی پیپن و کارل لوییس با آنها قهرمان المپیک شدند.

1 - Olympic Gold Shoe

این کفش طلایی برای مایکل جانسون دونده افسانه ای طراحی شد. مردی که موفق به قهرمانی در المپیک 1996 شد. استفاده از رنگ طلایی و درخشان بودن این کفش نوعی حس متمایز و خاص بودن را برای جانسون ایجاد کرده بود. 

2- Nike Air Max 

کفش Nike Air Max از موفق ترین محصولات تولیدی تاریخ کارخانه نایک بوده است که در بازار عمومی نیز فروش بسیار زیادی داشت. این کفش برای استفاده ورزشکاران آمریکایی در دهکده بازی ها و حضور در مجموعه های ورزشی برای المپیک 1996 طراحی و تولید شد. نایک تولید این کفش را سال ها ادامه داد.

3-  Nike Air Rupt

این محصول نایک به طور انحصاری برای تیم ملی بسکتبال بانوان ایالات متحده آمریکا طراحی شد. مقاومت در عین سبکی از مشحصه های ویژه این کفش بود.  دان استلی و لیسا لسیل از جمله ستارگانی بودند که از این کفش ها استفاده کردند.

4- Nike Air More Uptempo

این کفش از جمله کفش های منحصر به فرد در تاریخ المپیک ها است. کفشی که کمپای نایک به طور انحصاری برای اسکاتی پیپن، ستاره بزرگ بسکتبال طراحی کرد و پیپن با این کفش ها دو مدال المپیک را به دست آورد.

5- Nike Zoom Flight

یکی دیگر از محصولات موفق کمپانی نایک که بسیاری از بسکتبالیست های تیم ملی آمریکا در المپیک 1996 با استفاده از آن قهرمان المپیک شدند. سبکی زیاد و گردش هوا از ویژگی های این کفش بود.

6- Nike Zoom Long Jump

کفشی که به طور اختصاصی برای کارل لوییس پرنده افسانه ای آمریکایی ها طراحی شد. مردی که 10 مدال المپیکی در کارنامه پر بار او دیده می شود.

اخبار داغ 

فیلم قمه کشی دختران وقیح در پارک ! / دختران همدیگر را دریدند! برترین های قرن با رضا حسن زاده: پورحیدری افتخارات زیادی کسب کرد؛ با کی روش بی اما و اگر به جام جهانی رفتیم کافه مدافع استقلال پاتوق مهاجم پرسپولیس ایتالیا با تمام وجود قهرمان شد، دلم برای فوتبال ایران سوخت | یادداشتی از رحمان رضایی بیانیه بارسلونا: پنالتی از دست دادن بخشی از فوتبال است، نژادپرستی نه پرز: رائول و کاسیاس دو کلاهبردار رئال مادرید هستند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: المپیک ها کفش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز جمعه در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در اهواز بیان کرد: جوانان ما لایق کسب رتبه‌های بالا در صحنه‌های بین‌المللی به ویژه در المپیک هستند و امیدواریم در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک شویم.

وی افزود: امروز شاهد شور و شوق خوبی بین جوانان و قهرمانان در جام تختی بودیم و تیم ملی با پیش‌قراولی ورزشکاران خوزستانی قهرمان شد و این ورزشکاران نشان دادند که شایستگی‌های بالایی دارند.

حسینی محراب اظهار کرد: امیدواریم در همه رشته‌های ورزشی به موفقیت برسیم و در کنار ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی هستیم؛ امید است با همت هیأت‌های استانی، شهرستانی و مدیران ورزش و جوانان و مسؤولان ذیربط جوانان خوزستانی استعداد خود را نشان دهند و در کشور و آسیا بدرخشند.

کد خبر 6089339

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس