Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز ساخت برای ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه برق حرارتی خبر داد و گفت: بخش صنعت ۶ میلیارد یورو در این زمینه سرمایه گذاری می کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن طرزطلب، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نیروگاه‌های جدید صنایع تا سه سال آینده راه‌اندازی شوند، افزود: از چند ماه قبل تاکنون مذاکراتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در جریان بود که بر اساس آن قرار شد وزارت صمت و واحد‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های حرارتی اقدام کنند که درخواست رسمی آن‌ها چهار روز قبل به دست ما رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز مجوز ساخت این نیروگاه‌ها صادر شد تا بخش صنعت که بخش پرمصرف کشور است بتواند برای خود نیروگاه بسازد و ساخت 10 هزار و 536 مگاوات نیروگاه به بخش صنعت محول گردید.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران از سرمایه‌گذاری 6 میلیارد یورویی بخش صنعت در ساخت این نیروگاه‌ها توسط بخش صنعت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سه سال طول بکشد تا این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به بهره‌برداری برسد.

طرزطلب افزود: برای تشویق و مساعدت و همکاری با بخش صنعت و تسریع در این کار به وزارت صنعت و صنایع بزرگ اعلام کردیم آمادگی داریم واحد‌های گازی را که در اختیار ماست در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا با توجه به نگرانی بابت مصرف بالای گاز در این نیروگاه‌ها، آن‌ها را به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل کنند و همچنین اعلام آمادگی کردیم که زیرساخت‌هایی که مجوز ساخت آن‌ها را نیز قبلا اخذ کرده بودیم را در اختیار بخش صنعت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در هر دو روش بر اساس قوانین و مقررات موجود و از جمله قانون بودجه سال جاری می‌توانیم همکاری خوبی با بخش صنعت داشته باشیم.

طرزطلب همچنین پراکندگی نیروگاه‌های بخش صنعت را در اکثر استان‌های صنعتی جنوب غرب، شمال شرق، جنوب و شمال و مرکز کشور اعلام کرد و افزود: این ظرفیت بر اساس 13 نقشه و پلان عملیاتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران گفت: برای هر بخش صنعتی پر مصرف که درخواست مجوز تاسیس نیروگاه را به شرط تامین مالی توسط خود صنعت داشته باشد، ظرف کمتر از چند ساعت مجوز صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه ها برق حرارتی بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.


دیگر خبرها

  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • رئیسی به سریلانکا رفت + عکس و فیلم