Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در مجتمع مس سونگون در سه سال آینده خبر داد.

 داود بهبودی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مجتمع مس سونگون با تقدیر از مجموعه تلاش ها و فعالیت های مدیرعامل مجتمع و همکاران وی و توفیقات حاصل شده، این اتفاقات را امیدبخش و مایه مسرت خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حجم سرمایه گذاری که در سه سال آینده در پروژه های توسعه مس سونگون اتفاق خواهد افتاد شاید نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان باشد که سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه شمال غرب کشور به شمار می رود؛ با این میزان سرمایه گذاری برای حدود 4 هزار نفر نیروی انسانی متخصص و ماهر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود که نوید خوبی برای کاهش معضل بیکاری است. 

بهبودی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر معدنی بویژه مس، بسیار غنی بوده و در این عرصه مس سونگون پیشتاز و لکوموتیو صنایع معدنی استان در مراحل مختلف اکتشاف، استخراج، تکمیل زنجیره تولید و ارزش و صنایع پایین دستی به شمار می‌رود که این نقش در آینده توسعه استان ماندگار خواهد بود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی حاضر، موج تحریم ها و نوسانات قیمت ارز، استفاده از ظرفیت های جدید و داخلی سازی قطعات می تواند راهگشا باشد و البته باید رفته رفته استانداردهای صنایع و محصولات تولیدی را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه با اشاره به شایعات منتشر شده در ارتباط با فعالیت های مجتمع مس سونگون از جمله آلایندگی زیست محیطی این فعالیت ها متذکر شد: متاسفانه برخی از قوانین کشوری ما بخشی و انتزاعی بوده که در موقع اجرا موجب ایجاد تقابل در دستگاه های مجری و در نتیجه توقف، رکود و کند شدن اجرای پروژه ها می‌شود و خسارات سنگینی بر پیکره اقتصاد ملی وارد می کند.

 وی ادامه داد: هیچ فعالیت تولیدی نمی تواند مصون از آلودگی زیست محیطی باشد؛ در واقع هر واحد تولیدی یک محصول مثبت اقتصادی مورد نظر و یک محصول منفی یعنی آلایندگی زیست محیطی خواهد داشت. 

بهبودی خاطرنشان کرد: اقتصاد محیط زیست برای قفل کردن فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نیست؛ بلکه می‌خواهد نحوه فعالیت واحد تولیدی در بستر محیط زیست را روان سازی کند؛ که این اصل هنوز در افکار عمومی جا نیفتاده و برخی از افراد در محیط های کوچک‌تر با تشویش اذهان عمومی، افکار و حساسیت ها را از مسائل اصلی به مسائل حاشیه ای منحرف می‌کنند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در هر صورت باید نقش مجتمع مس سونگون را در توسعه منطقه اثربخش تر کنیم.

 وی در پایان از فعالیت های این مجتمع در خصوص مسئولیت اجتماعی در زمینه در زمینه احداث بزرگراه تبریز- ورزقان، توسعه جنگلکاری، عمران و آبادانی روستاها و فعالیت های اجتماعی مانند فراهم سازی مقدمات ایجاد سامانه ها و پایگاه های امداد و اطفاء حریق جنگل های ارسباران قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري مس سونگون مجتمع مس سونگون آذربایجان شرقی سرمایه گذاری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی