Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس تازه ترین آمار مربوط به حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) در شهر ناصریه تعداد کشته‌ها به ۹۲ تن رسید. همچنین دادگاه تجدیدنظر استان ذی‌قار در جنوب عراق امروز، سه‌شنبه دستور بازداشت ۱۳ مسؤول در حوزه بهداشت استان را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری عراقی "واع"، براساس سند منتشر شده از سوی دادگاه تحقیقات ذی‌قار، دستور بازداشت ۱۳ مقام در حوزه سلامت استان ذی‌قادر از جمله صدام الطویل، مدیر اداره بهداشت این استان در خصوص آتش‌سوزی در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، «احمد غنی الخفاجی»، استاندار ذی‌قار با درخواست کناره‌گیری «صدام صاحب الطویل»، مدیر اداره بهداشت این استان موافقت کرده بود.

در سندی که توسط دفتر استانداری استان ذی قار منتشر شده، الخفاجی با قبول کناره‌گیری الطویل، «سعدی کاظم راضی»، را به عنوان سرپرست اداره بهداشت ذی قار معرفی کرده است.

در حالی‌که مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد، براساس آخرین آمار، تعداد قربانیان این حادثه به ۹۲ تن رسیده است.

میدل ایست نیوز نیز گزارش داد: مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد، این در حالی است که تجمع خانواده‌های قربانیان در برابر اداره پزشکی قانونی ناصریه برای آگاهی از سرنوشت خویشاوندان خود ادامه دارد.

تا به این لحظه، ۳۰ جسد مجهول الهویه وجود دارد که در انتظار انجام اقدامات پزشکی قانونی برای اطلاع از هویت این اجساد است.

در همین رابطه، «احمد الاسدی»، ناظر عملیات نجات و اطفای حریق در بیمارستان امام حسین (ع) اظهار کرد: مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کووید ـ ۱۹ در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) از کانکس‌های از پیش ساخته شده تشکیل می‌شد که ماده‌ای قابل اشتعال به شمار می‌رود و تنها یک در، برای ورود و خروج داشت، امری که این مرکز را تبدیل به کوره آتشی کرد که انگار قربانیان در داخل آن انداخته شده بودند.

الاسدی افزود: این مکان به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی در داخل بیمارستان ساخته شده بود اما هیچ کدام از شروط ایمنی و سلامت در آن رعایت نشده از جمله موادی که این کانکس‌ها از آن ساخته شده بود. این مرکز قرنطینه از ۲۰ کانکس‌ آهنی تشکیل شده که ۲۰ خانواده در درون آن جای داده شده بود. این مکان دو در داشت که یکی بسته بود و قربانیان نتوانستند از آن خارج شوند و دومی نیز نسبتا دور بود و آتش همه جا را فراگرفته بود.

وی اظهار کرد: مواد استفاده شده در این مرکز قرنطینه به گسترش دامنه آتش کمک کرد، کما اینکه هیچ گونه منبعی برای تهویه هوا در آنجا وجود نداشت، معتقدیم برخی قربانیان پیش از آنکه آتش به آنها برسد، دچار خفگی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذی قار عراق بیمارستان امام حسین آتش سوزی در بیمارستان مرکز قرنطینه ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد

پس از آنکه بلاروس، اوکراین را به اسکان سربازان در ۲ بیمارستان در کی‌یف متهم کرد، مقام‌های اوکراینی این مراکز درمانی را تخلیه کردند.

به گزارش مشرق، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود