Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:49:19 GMT

تصویب احداث مسکن کارگری در اطراف شهرک های صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۴۶۹۲

تصویب احداث مسکن کارگری در اطراف شهرک های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در حاشیه نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: کمیته های فرعی این شورا بحث های متعددی را در طول هفته پیگیری می کنند تا جمع بندی این بحث ها برای تصویب نهایی به جلسات شورا ارائه شود.

وی افزود: خوشبختانه پیگیری های امروز در نشست شورا بیانگر اجرایی شدن بسیاری از مصوبات قبلی این شورا در جلسات هفته های گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم درباره مصوبات امروز شورا نیز اظهار کرد: یکی از بحث های جلسه امروز شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت درباره واگذاری و اجاره به شرط تملیک نمایشگاه دائمی فرش استان بود که به تصویب رسید.

وی افزود: درخواست تمدید قرارداد این نمایشگاه در جلسه امروز نهایی و البته اداره کل راه و شهرسازی استان نیز موظف شد تا رعایت لازم را درباره فریز کردن بخشی از زمین این نمایشگاه داشته باشد.

استاندار قم مصوبه دیگر جلسه امروز شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت را مربوط به احداث شهرک های مسکونی برای کارگران شهرک های صنعتی استان دانست و گفت: این شهرک ها بر اساس یک برنامه زمان بندی شده و در نزدیک ترین فاصله به شهرک های صنعتی استان با هماهنگی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این باره اعضای کارگروه های شورا مکلف شدند جمع بندی نهایی این موضوع را تا پانزدهم مرداد ماه به جلسه شورا ارائه کنند.

استاندار قم ادمه داد: در جلسه امروز همچنین نحوه مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد تا این موضوع در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود.

سرمست افزود: بر این اساس صرفه جویی مصرف برق بر اساس برنامه زمان بندی و سهمیه ای با اولویت صنایعی که می توانند سایر بخش های را تحت تأثیر خود قرار دهند در دستور خواهد بود تا شاهد  کمترین خاموشی ها در بخش خانگی و تجاری و البته کمترین آسیب ها در بخش صنعت باشیم.

انتهای پیام/78027

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران قم مسکن شهرک های صنعتی جلسه امروز شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین