Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ فتوکلیپ معرفی کتاب «چرایی عفاف و حجاب» برگرفته از کتابی به همین نام به قلم مرحومه مهری سویزی(عضو شورای اندیشه ورز خانواده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) به سفارش مرکز امور زنان و خانواده است و مفهوم واژه حجاب، لباس، حیا و محارم، تاکیدات هفده‌گانه قرآن بر حجاب و عفاف اشاره و در ادامه به مباحثی چون چرایی و فلسفة لباس، حجاب، عفاف، اصلی‌ترین هدف حجاب، حجاب و حقوق عمومی، حجاب و آزادی اندیشه، حجاب پایان بهره‌کشی، پیامدهای بی‌حجابی و چگونگی پوشش می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فتوکلیپ «جواهر مشرقی» منتخبی از نکات زیبا از کتاب (دختران و رازهای ماندگار حجاب) با موضوع چرا باید حجاب داشته باشیم به بررسی کارکردهای حجاب و راز زیبایی ماندگار حجاب می پردازد و آموزش های مناسب به خانواده ها در این زمینه ارایه می دهد.  

انتشار موشن تایپ «عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم» با هدف ایجاد تزکیه ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی در بین افراد جامعه و استوری «حجاب» گزیده سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با موضوع اهمیت حجاب از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته عفاف و حجاب است.  

براین اساس، بیست و یکم لغایت بیست و هفتم تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون کشف حجاب به نام «هفته عفاف و حجاب» نام گذاری شده است.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه‌ های یاد شده می توانند از ۲۴ لغایت ۲۷ تیرماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.
 
مستند «سلاله» آماده پخش شد

مجموعه مستند «سلاله» گفت‌وگو با بانوان تازه مسلمان شده درباره حجاب است که به همت فرهنگسرای سرو آماده شده است.  

 با آغاز هفته عفاف و حجاب، فرهنگسرای سرو برای تبیین و ترویج این مقوله مهم ویژه برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی را طراحی کرده و اجرا می‌کند. این برنامه‌ها با محوریت مقوله حیا و گسترش فرهنگ حجاب در عموم جامعه است.  

یکی از این ویژه برنامه‌ها ساخت مجموعه مستندهای «سلاله» است. در این مستندها، بانوان تازه مسلمان شده ازحجاب سخن می‌گویند که شنیدن حجاب و اثرگذاری آن بر زندگی فردی و اجتماعی از زبان کسانی که به‌تازگی انتخاب کردند محجبه باشند، شیرینی دو چندانی دارد.  

فرهنگسرای سرو با ساخت مستندهای «سلاله» سراغ این بانوان رفته و از دریچه‌ای متفاوت به موضوع عفاف و حجاب نگاه کرده است.  

در این تولیدات تصویری بانوانی را می‌بینیم که به تازگی مسلمان شده‌ و از تجربیات خود در مورد موضوع حجاب سخن می‌گویند.  

این مستندها در فضاهای مجازی فرهنگسرای سرو پخش خواهد شد.  
گفتنی است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های هفته عفاف و حجاب می توانند به فضاهای مجازی فرهنگسرای سرو مراجعه کنند و یا با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.


فرهنگسرای اندیشه کتاب‌های تقریظ شده رهبر انقلاب را معرفی می‌کند

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه برای تابستان ۱۴۰۰ برنامه ویژه‌ای دارد و ۱۲ کتاب شاخص را معرفی می‌کند

 فاطمه جمالو، رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه ضمن اشاره به لزوم معرفی کتاب‌های مفید به مخاطبین گفت: تولید کتاب در کشورمان بسیار بالاست و هر هفته آثار جدیدی به بازار نشر کشور اضافه می‌شود.

وی ادامه داد:  در این بین یکی از سوالات اساسی که علاقه‌مندان به کتاب دارند این است که در این انبوه آثار چه کتاب‌هایی برای مطالعه مناسب‌تر است؟ از این روی، به نظر می‌رسد که معرفی کتاب‌های مناسب و سودمند برای عموم جامعه که متناسب با فرهنگ غنی کشورمان باشد، از ضروریات بسیار مهم است.  

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌ها برای شناخت کتاب‌های مفید مراجعه به افراد کتابخوان و بهره‌گیری از تجربیات آنهاست. بدون شک رهبر معظم انقلاب مصداقی برای این موضوع است. مروری بر بیانات ایشان و گفت‌وگو با اصحاب قلم به خوبی نشان می‌دهد که موضوع ادبیات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب است.

این نویسنده بیان کرد: دیدارهای ایشان با اهالی شعر و ادب و گفت‌وگو با نویسندگان نشان می‌دهد که بسیاری از کتاب‌ها را مطالعه کرده و آنهایی که بهتر بوده‌اند را تقریظ کرده‌اند.  

جمالو با اشاره به برنامه جدید فرهنگسرای اندیشه با عنوان «خوشه‌چین» برای معرفی کتاب‌های مناسب گفت: فرهنگسرای اندیشه به منظور معرفی کتاب‌های خوب به عموم مردم، نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت رده‌های مختلف سنی در تابستان، دست به معرفی کتاب‌هایی زده است که تقریظ مقام معظم رهبری را دریافت کردند. از این روی، ۱۲ کتاب شاخص در طول ۱۲ هفته  تابستان معرفی می‌شود.  

وی کتاب‌هایی که در ویژه برنامه «خوشه‌چین» مورد بررسی قرار می‌گیرند را معرفی کرد و گفت: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «پایی که جا ماند»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «آتش به اختیار»، «آن مرد با باران می‌آید»، «بابانظر»، «گلستان یازدهم» و «اردوگاه عنبر» اشاره کرد که توسط نویسندگان جوان و با تجربه کشور در حوزه‌های مختلف نوشته شده است.  

رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه گفت: این کتاب‌های برگزیده دوشنبه‌های هر هفته از سوی فرهنگسرای اندیشه در قالب ویژه برنامه‌های مجازی معرفی شده و به صورت اجمالی بخش ‌هایی از آن خوانده می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این معرفی کتاب‌ها می‌توانند به شبکه‌های مجازی فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

برچسب‌ها شهرداری تهران فرهنگسرای سرو فرهنگسرای رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران فرهنگسرای سرو فرهنگسرای رسانه شهرداری تهران فرهنگسرای سرو فرهنگسرای رسانه فرهنگسرای اندیشه هفته عفاف و حجاب معرفی کتاب فرهنگسرای سرو معرفی کتاب ها ویژه برنامه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور