Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد تقی ایرانی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: ورود کالای همراه ملوان با شناورهای سنتی با ظرفیت پایین تر از ۵۰۰ تن قانونی است.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی ناشی از بروز پدیده پاندمی کرونا و مشکلات پیش آمده از قبیل تحریم های ظالمانه و به منظور تامین، تقویت و حمایت از معیشت ملوانان، لنج داران و مالکان شناورها در راستای تحقق حقوق مرزنشینان، از طرف مدیریت ارشد استان بوشهر پیگیری های متعددی صورت گرفت تا از طریق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان های مربوطه مجوز مرحله نخست سفر شناورها دریافت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی اضافه کرد: براساس این مجوز هر شناور مجاز به واردات ۳۰ وانت کالای همراه ملوان بدون اعمال تشریفات رایج ترخیص کالاها و رویه های رسمی است.

وی تأکید کرد: همچنین طبیق این مجوز مالکان، ناخدا و ملوانان شناورها باید فقط بر اساس لیست؛ ۹۷ قلم کالای اعلام شده مجاز اقدام به ورود کالا کنند.

ایرانی گفت: بر این اساس هر لنج دار می‌تواند محموله‌ای معادل ۳۰ وانت را به عنوان ته لنجی یا کالای ملوانی بدون اعمال تشریفات رایج ترخیص کالاهای رسمی از گمرک خارج کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات مرتبط با پدیده خودروهای شوتی، ناراحتی و ابراز تأسف و تأثر خود از پیشامدهای اخیر افزود ؛ به طور جدی اعلام می‌کنیم که بر اساس نظر تمامی اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر و مصوبات شورای تأمین و مستند به مجوزهای قانونی اخذ شده برای ورود کالا از محل ملوانی، جابه جایی گروه کالایی یاد شده در این استان بلامانع است.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با افزودن این موضوع که گمرک در دراز مدت باید سازوکار خود در این حوزه را برای گردش آزادانه کالا در سطح بازار و مراکز اقتصادی استان ارائه کند اظهار داشت: چون جابه جایی و انتقال گروه کالایی یاد شده بر اساس لیست مربوطه و با مجوز رسمی دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و از محل مبادی و مرزهای رسمی است، مشمول هیچگونه محدودیتی نبوده و این موضوع باید مورد توجه مسئولان حوزه انتظامی و قضایی قرار گیرد.

ایرانی با یادآوری مجدد این موضوع ابراز امیدواری کرد تا با این اقدام، فعالیت های مرتبط با نقل و انتقال کالا در استان بوشهر به حالت عادی در آمده و معضلات و مشکلات پدیده ای به عنوان خودروی شوتی بر چیده شود.

مجوز مرحله نخست سفر شناورهای سفاری در قالب مجوز ورود کالای همراه ملوان برای شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن فردا به ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این مجوز شناورهایی که هنوز مرحله سوم سفر خود را انجام نداده اند، تنها ۲ ماه فرصت دارند تا از این سهمیه استفاده کنند و سپس از مرحله نخست سفر سال جاری یا به اصطلاح مرحله چهارم بهره ببرند.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران کالای قاچاق انتظامی ته لنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر کالای اساسی بوشهر استانداری بوشهر کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران کالای قاچاق انتظامی ته لنجی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای همراه ملوان استان بوشهر ورود کالا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند

سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان قم  طی ۴۸ ساعت گذشته  گفت: این کالا‌ها شامل انواع لوازم رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، گردو، ابزار و تجهیزات ساختمانی، قهوه، موتور سیکلت و... است که در هشت ماموریت جداگانه توسط پلیس اقتصادی قم کشف و توقیف شد.

وی گفت: یکی از خودرو‌های توقیف شده در پوشش حمل ضایعات، انواع کالای قاچاق را جاساز کرده و از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که با هوشیاری ماموران پلیس قم از ادامه حرکت وی جلوگیری به عمل آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۸  قاچاق‌بر نیز ظرف این مدت بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی همچنین از کشف و توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز (گازوئیل) از یک کامیون خبر داد و گفت: این کامیون حامل مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به سمت شرق کشور در حال حرکت بود که با رصد اطلاعاتی ماموران کشف و با بازرسی از مدارک خودرو و بارنامه، قاچاق بودن سوخت در حال جابجایی محرز و توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران