Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: امروز بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در فضای مجازی مشغول کسب و کار هستند و اگر به اهمیت موضوع اشتغال واقف باشیم درمی‌یابیم که این آمار چقدر مهم است.

به گزارش برنا،  از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت دوازدهم، توسعه و گسترش زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها به فضای مجازی را در هشت سال گذشته قابل ملاحظه دانست و گفت: امروز بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در فضای مجازی مشغول کسب و کار هستند و اگر به اهمیت موضوع اشتغال واقف باشیم درمی‌یابیم که این آمار چقدر مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به اینکه فضای مجازی نیز مثل هر دستاورد و امکان دیگری مشکلات و ‌آسیب‌های خود را دارد، تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کردند می‌توانیم از گسترش و عمومیت یافتن استفاده از فضای مجازی فرار کنیم اما خوشبختانه امروز همه فهمیده اند که نمی‌توان جامعه را از این امکان محروم کرد و تبلیغات کاندیداهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری گواهی بر درستی این ادعاست.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر این یک میلیون نفر بیکار بودند فاجعه بزرگی به حساب می‌آمد، افزود: درصورتی که با شیوع کرونا مواجه نمی‌شدیم این آمار امروز شاید در عرصه‌های مختلف از جمله گردشگری، حمل و نقل و خدمات جدید مبتنی بر فضای مجازی، به چند میلیون نفر بالغ شده بود.

روحانی اظهار داشت: امروز یک فرد می‌تواند از خانه یا محل کار خود با استفاده از اینترنت پرسرعت خودرو تهیه کرده و با اطمینان و امنیت بالا فرزند خود را به هر جایی که می‌خواهد بفرستد و با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های موجود این خودرو را در تمام طول مسیر تحت نظر داشته باشد. همه این امکانات در سایه توسعه اینترنت پرسرعت مقدور شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه تامین این امکانات، محصول تلاش دولت به تنهایی نبوده است، گفت: تمام قوا و ارکان کشور تلاش کردند تا امروز به نقطه‌ و جایگاهی برسیم که بتوانیم جمهوری اسلامی را به لحاظ توانمندی‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی با کشورهای منطقه مقایسه کنیم.

روحانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها، دیتاسنترها، توان ابری و دیگر نیازمندی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای بهره‌مندی عامه مردم در همه نقاط کشور از اینترنت پرسرعت و پهن‌باند، اقدامات و تلاش‌های قابل توجهی انجام شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر فضای مجازی به شکل امروز در کشور گسترش نیافته بود با تعطیلی مدارس و دانشگاهها در دوران کرونا مشکل بزرگی برای آموزش در کشور به وجود می‌آمد، خاطرنشان کرد: گسترش اینترنت پرسرعت در تمان نقاط کشور به ایجاد عدالت آموزشی نیز کمک کرد و اگر تا یک سال قبل استفاده از دبیران خوب، به برخی مدارس خاص اختصاص داشت، امروز دانش آموزان دوردست ترین روستاهای کشور نیز امکان بهره‌مندی از آموزش‌های بهترین دبیران را دارند.

روحانی ادامه داد: امروز توسعه و گسترش اینترنت پرسرعت این امکان را فراهم کرده است که بتوانیم به شکل موثرتری با ارائه مدارک تحصیلی تقلبی مقابله کنیم، در رویدادهای مهمی مانند انتخابات، استعلام و احراز هویت‌ها را با سرعت انجام دهیم و حتی می‌توانیم تمام فرایند انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

رییس جمهوری در عین حال اضافه کرد: با وجود دستاوردهای بزرگی که در عرصه فضای مجازی به دست آورده‌ایم، کارهای بسیاری نیز باقی مانده که اگر فضا را برای فعالیت بخش خصوصی باز کنیم، سرعت پیشرفت در عرصه‌های مختلف مثل تولید نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بیش از پیش افزایش می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه به صرف تامین ساختمان و امکانات سخت افزاری فضای مجازی گسترش نمی‌یابد، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت مطلوب فضای مجازی با مدیریت دولتی ممکن نیست و باید فضا را باز کنیم، مسوولیت‌ها را مشخص کرده و از توانمندی‌های بخش خصوصی به بهترین نحو در این مسیر بهره بگیریم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه تا چند سال پیش یک پیام‌رسان خارجی بدون رقیب درکشور جولان می‌داد، گفت: امروز مهندسان و فعالان کشورمان در عرصه ایجاد پلتفرم‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های مفید گام‌های بزرگی برداشته و پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. در زمینه ‌VOD ها هم که اندکی دست فعالان خصوصی باز گذاشته شد شاهد هستیم که چه دستاوردهایی داشته‌ایم. باید با تعیین چارچوب‌ها و مسئولیت‌ها، دست بخش خصوصی را برای فعالیت در این عرصه بیشتر باز بگذاریم.

روحانی یکی دیگر از کارکردهای مهم فضای مجازی را ایجاد شفافیت در مسیر مبارزه واقعی و عملی با فساد برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز سامانه‌ها و شبکه‌های مختلف، اطلاعات مربوط به حوزه‌های مختلف را در دسترس عموم قرار می‌دهند که این موضوع وقوع فساد را به شکل واقعی محدود و سخت‌تر می‌کند.

رییس جمهوری در پایان با تشکر از زحمات همه اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی، دبیران فعلی و قبلی شورا و روسای وقت قوای مقننه و قضاییه و همه کسانی که در سالهای گذشته در این شورا فعالیت داشتند، اظهار داشت: در هشت سال گذشته در حد توان کارهای بزرگی در عرصه فضای مجازی کشور انجام شده و این شورا نیز ۴۰ مصوبه مهم در زمینه‌های شبکه ملی اطلاعات، صیانت از کودکان و معماری ساختارهای مربوط به فضای مجازی کشور داشته که جای سپاسگزاری دارد و امیدوارم این مسیر با سرعت بیشتر در آینده ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی دولت فضای مجازی کسب و کار اشتغال مشکلات جامعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری حمل و نقل خودرو اینترنت جمهوری اسلامی کشورهای منطقه تعطیلی مدارس دانش آموزان بخش خصوصی توسعه و پیشرفت کودکان معماری فضای مجازی روحانی اینترنت پرسرعت رییس جمهوری میلیون نفر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی