Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@09:48:44 GMT

بهترین ویژگی‌ های خودروی خانواده

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۵۲۴۶

بهترین ویژگی‌ های خودروی خانواده

اگر شما هم از این دسته هستید و خیال ندارید فعلا بیش از یک خودرو برای خانواده بخرید، پس هنگام خرید لازم است به ویژگی‌های خاصی در خودرو مورد نظرتان توجه کنید تا بدون دردسر بتوانید با همین یک خودرو امور زندگی‌تان را بگذرانید.

این روزها بیشتر خودروها، برای راحتی راننده و سرنشینان آنها به ویژگی‌ها و امکانات خاصی مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بی‌شمار امکاناتی که در دسترس هست، امکانات زیر می‌تواند بهترین ویژگی‌ های خودروهای اشتراکی اعضای یک خانواده باشد:

تنظیمات حافظه

اگر شما تنها راننده خانواده هستید و فقط شما پشت فرمان خودروی خانواده می‌نشینید، بنابراین نیازی به تنظیمات حافظه خودرو ندارید اما اگر بیشتر افراد خانواده‌تان از خودرو استفاده می‌کنند، به‌ویژه افرادی که تنظیمات خاص خود را برای رانندگی نیاز دارند، سیستم حافظه خودرو بی‌اندازه مفید واقع خواهد شد البته فعلا همه خودروها به این سامانه مجهز نیستند و بیشتر در خودروهای لوکس دیده می‌شود. اما اگر توانایی خرید خودروی گرانقیمتی دارید، به سیستم حافظه خودرو توجه کنید.

تعداد سیستم‌های حافظه هر خودرو با دیگری متفاوت است. هر کدام از این سیستم‌های حافظه مخصوص بخشی از خودرو مانند تنظیمات صندلی و آینه راننده هستند.

برای مثال هر راننده می‌تواند تنظیمات صندلی و آینه راننده را مطابق نیاز خود تنظیم کند و آن را به حافظه خودرو بسپارد تا هر بار که سوار خودرو می‌شود، تنظیمات خاص خود را فرخوانی کند. هرچه فضای داخلی یک خودرو مجهزتر باشد، به تعداد تنظیمات حافظه هم اضافه می‌شود.

 سیستم تهویه هوای چندگانه

اگر شما و اعضای دیگر خانواده نمی‌توانید در مورد دمای هوای داخل خانه با هم توافق داشته باشید، احتمال این‌که این مشکل را با خود به خودرویتان ببرید هم هست. خوشبختانه سیستم تهویه هوای چندگانه، این مشکل را حل کرده و این روزها به‌ویژگی رایج خودروهای جدید تبدیل شده است.

البته سیستم تهویه هوای دوگانه که دو نوع تنظیم دمای مجزا برای قسمت راننده و سرنشینان جلوی خودرو دارد بسیار رایج شده است. اخیرا برخی خودروها، سیستم تهویه هوای سه‌گانه و چهارگانه در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهند.

سیستم‌ های سوئیچ هوشمند

این‌که بتوانید با لمس یک دکمه، صندلی راننده یا آینه‌های کناری خودرو را به‌دلخواه‌تان تنظیم کنید، عالی است. اما برخی خودروها یک گام جلوتر رفته‌اند و برای راحتی بیشتر راننده از سیستم مبتنی بر سوئیچ هوشمند کنترل از راه دور فاب (fob) استفاده می‌کنند.

در این سیستم، سوئیچ هوشمند فاب، علاوه‌بر تنظیم صندلی و آینه خودرو، به‌طور خودکار چراغ‌های خودرو را روشن کرده و سیستم تهویه هوا را به‌کار می‌اندازد.

برخی خودروها هم به این سیستم ویژگی‌های ایمنی هم اضافه کردند. مثلا با سیستم مای‌کی (MyKey) می‌توان روی خودرو محدودیت سرعت و صدای سیستم صوتی تعیین کرد یا اگر کمربند صندلی‌های جلو بسته نباشند، صدای سیستم صوتی خودرو قطع شود.

در واقع این سیستم، وقتی والدین، خودروی خود را به جوانانشان که در رانندگی تازه‌کار هستند می‌دهند، بسیار مفید و کارآمد است.

صندلی قابل تنظیم راننده و مسافر

اگر چند نفر از اعضای خانه از خودروی خانواده استفاده می‌کنند، پس باید صندلی خودرو قابلیت تنظیم داشته باشد تا هر کس بتواند مطابق با جثه خود صندلی‌ را تنظیم کند، به‌طوری‌که راننده دید خوبی از اطراف داشته باشد. در غیر این صورت احتمال تصادف بالا می‌رود البته خودروسازان اغلب برای صندلی مسافر جلو تنظیمات کمتری در مقایسه با صندلی راننده تعبیه می‌کنند و این موضوع ممکن است در راحتی و آسایش مسافر جلوی خودرو اختلال ایجاد کند.

توصیه می‌شود هنگام خرید خودرو، خودرویی بخرید که بتوانید ارتفاع صندلی مسافر را راحت تنظیم کنید. همچنین بهتر است صندلی‌های خودرو به پشت‌کمری قابل تنظیم مجهز باشند تا از احتمال بروز کمردرد در سرنشینان خودرو پیشگیری کند. 

چند درگاه یو‌اس‌بی (USB)

وقتی با خودرو همراه خانواده به سفر و مسیرهای طولانی می‌روید، درگاه‌های یو‌اس‌بی، نیروی حیاتی ابزارهای قابل حمل هستند.

باید به اندازه کافی درگاه یو‌اس‌بی در خودرو داشته‌باشید تا همسفران‌تان هم بتوانند ابزارهای خود را شارژ نگه‌دارند البته این درگاه‌ها، علاوه‌بر شارژ ابزارها می‌توانند با سیستم‌های سرگرمی و چندرسانه‌ای خودرو مانند Android Auto و Apple CarPlay به‌آسانی ارتباط برقرار کنند. در برخی خودروهای امروز، تمام صندلی‌های مسافران به درگاه‌های یو‌اس‌بی مجهز است. برخی خودروها هم روی صندلی‌های راننده و مسافر جلو چند درگاه یو‌اس‌بی دارند که استاندارد آن معمولا چهار درگاه است.

اتصال همزمان به چند گوشی

یکی از ویژگی‌هایی که برای سرنشینان خودرو بسیار مفید است، توانایی اتصال دو تلفن همزمان با هم است. سیستم استاندارد چندرسانه‌ای Uconnect 5، شامل یک صفحه لمسی 1/10 اینچی است که می‌تواند با استفاده از بلوتوث، همزمان به دو خط گوشی متصل شود و همچنین یکی از تلفن‌ها را برای عملکرد خاصی مانند تماس‌های صوتی، تنظیم کند.

گوشی همچون سوئیچ

هیچ چیز به اندازه این‌که سوئیچ‌تان را گم کنید، استرس‌آور نیست. برخی از سازندگان خودرو برای این موضوع راه‌حلی در نظر گرفته‌اند و آن تبدیل گوشی هوشمندتان به سوئیچ است.

این سامانه به شما اجازه می‌دهد از گوشی هوشمندتان برای بازکردن در و روشن‌کردن خودرو استفاده کنید. در ضمن می‌توانید این سامانه را در هر تعداد گوشی هوشمند که دارید، به‌کار گیرید.

چند راهنمایی برای خانواده‌های تک‌ خودرو

داشتن خودرویی که ویژگی‌های مناسب و خوبی دارد، رانندگی با تنها خودروی خانواده را آسان‌تر می‌کند اما اگر به موضوعات دیگر مربوط به نگهداری و روش استفاده از خودروها توجه کنید، حتی اگر خودروی‌تان لوکس و پر از امکانات روز نباشد، باز هم شما و هیچ کدام از اعضای خانواده‌تان با مشکل مواجه نمی‌شوید. بنابراین به این موارد توجه کامل نشان دهید:

توجه به کنترل‌های مربوط به دمای خودرو: وقتی خودرو را خاموش می‌کنید، مراقب باشید، کولر آن را هم خاموش کرده‌باشید تا اگر یکی از اعضای خانواده خواست از خودرو استفاده کند، بتواند دمای خودرو را مطابق دلخواه خود تنظیم کند. فرقی نمی‌کند هوای بیرون از خودرو سرد باشد یا گرم، هر کسی دوست دارد مطابق خواست خود دمای داخل خودرو را تنظیم کند.

توجه به سیستم صوتی: ممکن است وقتی در خودرو هستید از شنیدن صدای بلند موسیقی لذت ببرید اما فرد دیگری از اعضای خانواده‌تان که از خودرو استفاده می‌کند این کار را دوست نداشته‌باشد. پس هر وقت کاری با خودرو ندارید، صدای مربوط به سیستم صوتی را کم و سپس دستگاه را خاموش کنید.

توجه به نگهداری خودرو: گاهی‌اوقات وقتی از وسیله‌ای به‌طور اشتراکی استفاده می‌شود، افراد در قبال آن وسیله احساس مسؤولیت نمی‌کنند. این رفتار وقتی به نگهداری خودرو می‌رسد، می‌تواند تمام اعضای خانواده را گرفتار کند. بنابراین اگر می‌خواهید پس از مدتی با خودرویی خراب و از کار افتاده مواجه نشوید، برنامه‌ای برای نگهداری وسیله‌نقلیه اشتراکی‌تان ترتیب دهید. مثلا، هر کسی مراقب بخشی از خودرو، مانند تعویض به‌موقع روغن آن یا دیگر موارد خودرو باشد. یا اعضای خانواده به‌ترتیب و در مدت زمان خاصی، مسؤول نگهداری خودرو باشند و پس از گذشت آن زمان، مسؤولیت نگهداری خودرو به فرد دیگری از اعضای خانواده واگذار شود.

توجه به سوئیچ هوشمند fob: اگر گوشی هوشمندتان ویژگی تبدیل‌شدن به سوئیچ را ندارد و شما فقط یک سوئیچ هوشمند fob دارید، مکانی ثابت در خانه، مانند کشوی میز، در نظر بگیرید و سوئیچ را آنجا قرار دهید تا تمام افراد خانواده از مکان سوئیچ خبر داشته‌باشند.

نادیا زکالوند - دانش / روزنامه جام جم

منبع: cars.com

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودروهای اشتراکی سوئیچ هوشمند اعضای خانواده سیستم تهویه هوای خودروی خانواده خودرو استفاده نگهداری خودرو سوئیچ هوشمند برخی خودروها حافظه خودرو گوشی هوشمند سیستم صوتی یو اس بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم) تصادف پسر رونالدو با خودرو به همراه دوستش (فیلم) تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع