Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:45:59 GMT

آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودروی بانوان در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۵۳۴۰

آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودروی بانوان در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر سه‌شنبه در مجتمع تفریحی، توریستی شورابیل برگزار شد، بانوان دوچرخه‌سوار با هدف ارتقا سلامت خود مسیر هفت کیلومتری شورابیل را در پیست تعیین شده دوچرخه‌سواری طی کرده و شعار سلامت زن و خانواده را به گوش مسئولان و عموم مردم رساندند.

شهردار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ارتقا سلامت عمومی به ویژه بانوان سودمندی خاصی را به همراه دارد و هیچکس از قبل این برنامه‌ها متضرر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: زیرساخت لازم برای ورزش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در رینگ شورابیل به وجود آمده و ما آمادگی داریم با تدارک ایستگاه‌های بیشتر برای ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه بانوان، زمینه حضور آنها را برای ارتقا سلامت و نشاط روزافزون به وجود آوریم.

وی گفت: سلامت جامعه بانوان، سلامت تک تک افراد خانواده را رقم می‌زند و نباید از این امر غفلت کنیم چرا که بانوان ما بعد از ساعات حضور در منزل و فعالیت اداری یا خانگی نیازمند چنین فعالیت‌های پر از شور و نشاط هستند.

شهردار اردبیل افزود: شرایطی در مجموعه شورابیل و سایر مناطق شهری فراهم کردیم تا بانوان نیز بدون دغدغه و در کمال رعایت امنیت و آرامش خاطر به ورزش کمر همت ببندند که در همین رابطه با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را که پیش از این برای آقایان اجرا می‌شد، ویژه بانوان نیز عملیاتی شود.

لطف‌اللهیان دوچرخه را یکی از ابزارها و امکانات سالم‌سازی فضای عمومی شهر و همچنین سلامت و تندرستی تک تک شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده قرار است در مناطق مختلف شهر ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری به شهروندان دوچرخه‌های رایگانی را تحویل و بیشتر عبور و مرور روزانه از این طریق انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در شهرداری آمادگی اجرای این طرح را داریم و ضروری است با حضور سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای مالی هیئت دوچرخه‌سواری اجرای این طرح به صورت جامع و کامل در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: در کنار توسعه ورزش دوچرخه‌سواری، ما آمادگی کمک به هیئت دوچرخه‌سواری را در بحث استعدادیابی نیز داریم که سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری می‌تواند در این ارتباط تعامل بهتری را برقرار کند.

کد خبر 5257426

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش بانوان دوچرخه سواری اردبیل دریاچه شورابیل شهرداری اردبیل ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان اردبیل شیوع کرونا ایلام اراک خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف عکس استانها سیستان و بلوچستان دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در دومین روز از مراسم هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور در مشهد مقدس، با بیان اینکه کمبود پرستار یک‌ مسئله جهانی است، اظهار کرد: در جهان 28 میلیون نفر کادر پرستاری داریم اما نیاز جهان 34 میلیون نفر است یعنی با کمبود 6 میلیون پرستار در جهان مواجه هستیم؛ از این رو سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که گسترش خدمات سلامت از حوزه پرستاری تعمیق بیشتری پیدا کند تا عدالت در سلامت، محقق شود.

وی افزود: عدالت در سلامت در سرفصل‌های وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است؛ این عبارت به معنای دسترسی آسان و ارزن مردم به خدمات باکیفیت و ایمن است.

عبادی درباره آمار پرستاران فعال در کشور تصریح کرد: در حوزه درمان و مراقبت گروه پرستاری 230 هزار نفر در مراکز درمانی فعال هستند و این عدد در بین جمعیت 550 هزار نفری کارکنان وزارت بهداشت قابل توجه است و بنابراین پرستاران می‌توانند در سنجه‌های مختلف نظام سلامت اثرگذار باشند و رضایت آنها نیز به رضایت گیرندگان خدمت منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت پرستاران به لحاظ تعداد بعد از جمعیت معلمان در آموزش و پرورش دومین رتبه را در کشور دارد، بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بی توجهی به پرستاری بی توجهی به سلامت جامعه است و این موضوع نگاه ما به پرستاری را ویژه‌تر می‌کند و دغدغه ما در رابطه با سلامت مردم را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر پرستاران نقش های متنوعی در نظام سلامت ایفا می کنند و با توجه به اینکه تا 30 سال آینده یک چهارم جمعیت سالمند می‌شوند جایگاه آن‌ها در نظام سلامت باید ارتقا یابد.

عبادی با اشاره به اینکه در رشته‌های گروه پرستاری شامل اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی سالانه 15 هزار نفر تربیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین 13 رشته کارشناسی ارشد پرستاری داریم که شامل مراقبت‌های ویژه کودکان و نوزادان، اورژانس، بزرگسالان، سلامت جامعه، روان پرستاری و ‌.. است. 

وی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در شغل پرستاری بیان کرد: در دنیا 90 درصد پرستاران را بانوان و 10 درصد را مردان تشکیل می‌دهند اما در کشور ما پذیرش دانشجویان آقا افزایش یافته و 75 درصد پرستاران بانوان و 25 درصد آقایان هستند. جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تاثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند زیرا ماهیت پرستاری سخت است و شیفت‌های غیرمتعارف در آن وجود دارد و خدمت پرستاری یک لحظه نیز قابل متوقف شدن نیست.

وی ادامه داد: میانگین سهم سلامت از درآمد ناخالص داخلی در اکثر کشورهای جهان 8 درصد است، این شاخص در برخی کشورهای پیشرفته به 11 درصد نیز می‌رسد اما در کشور ما 3 تا 5 درصد بوده است. در دوره کرونا که نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت شد این عدد افزایش پیدا کرد و اکنون به 3 تا 4 درصد از سهم تولید ناخالص ملی رسیده است.

وی با بیان این‌که انسان سالم محور توسعه پایدار است، تصریح کرد: حوزه سلامت در توسعه هر کشوری اهمیت دارد. در صد سال گذشته نگرانی جامعه بشریت محدود به سلامت جسمانی بود اما بعد از توسعه فناوری‌ها و سرعت بیش از حد زندگی روزمره، به تدریج موضوع سلامت روان، سلامت اجتماعی و معنوی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در دسترس بودن و ارزان بودن خدمت موانعی دارد، گفت: یکی از رویکردهایی که کشورها به کار گرفته‌اند استفاده از نیروهای چندکاره است. پرستاران این قابلیت را دارند که بر اساس برنامه‌های درسی‌شان در حوزه‌های پیشگیری، ارتقای سلامت، مراقبت و درمان و توانبخشی مشارکت کنند. برای مثال در کشورهای حوزه اسکاندیناوی اولین مراجعه مردم به پرستاران و مراقبین سلامت است و برآوردها نشان داده 85 درصد خدمات اولیه سلامت توسط این نیروها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در توازن نیروی انسانی و به کارگیری نیروی انسانی نیاز به بازنگری داریم، تاکید کرد: ظرفیتی که به طور خاص و عام در پرستاری ایران وجود دارد می‌تواند بسیاری از خلاهای مراقبتی را پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • شش مصدوم در برخورد رخ به رخ پژو ۴۰۵ با ساینا در محور چلیچه به جونقان
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست