Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@02:04:54 GMT

فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۵۷۲۲

فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، از ترس ابتلاء به ویروس کرونا، در فضای مجازی برای خرید واکسن جستجو و یک صفحه اینستاگرامی که مدعی فروش واکسن‌های کرونا با شرایط ویژه بود را مشاهده کردم و به ادمین پیام دادم پس از لحظاتی پاسخ من را داد و گفت تنها چند دقیقه زمان برای خرید باقی مانده است که بنده سریعاً مبلغ اعلامی را واریز کردم و ساعاتی بعد واکسن را تحویل گرفتم اما زمانی که برای تزریق به یکی از دوستان خود که پزشک است مراجعه کردم متوجه شدم واکسن تقلبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بررسی موضوع در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و مشخص شد، متهم با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی و سوءاستفاده از تصاویر آرشیوی تزریق واکسن اقدام به فروش داروهای غیرقابل استفاده تحت عنوان واکسن کرونا به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی در یکی از مناطق شمالی تهران، با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و بیش از ۳۵ عدد واکسن تقلبی کرونا از این مکان کشف شد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و روبه رو شدن با شاکی پرونده ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش واکسن‌های تقلبی تحت عنوان واکسن کرونا به قیمت‌های میلیونی اعتراف کرد.

این مقام سایبری اظهار کرد: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1102998 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا در اجرای طرح نور با پایش فعالیت‌های کاربران فضای مجازی، چند صفحه از کاربران هنجارشکن را به دلیل انتشار تصاویر نامناسب شناسایی و مسدود کردند.

وی افزود: صفحات شناسایی شده با دنبال کنندگان زیادی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند که پس از شناسایی و پاکسازی مطالب منتشر شده و مسدودسازی، با گردانندگان آنها نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطرنشان کرد: پلیس، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی را رصد و با بروز هرگونه محتوای مجرمانه، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جمالی گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه با رعایت ضوابط و قوانین کشور و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد