Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:36:06 GMT

زمان ماندگاری گردشگر در زنجان باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۵۷۴۶

زمان ماندگاری گردشگر در زنجان باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در کارگروه آموزش و پژوهش استان در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت پژوهش در بخش‌های مختلف در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید مقوله پژوهش در استان به جد مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متولی امر پژوهش دانشگاه است و باید در این خصوص برنامه ریزی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: استفاده از ایده کشورهای موفق در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با بیان اینکه فراموش نکنیم که ۱۰ اقتصاد برتر جهانی برای رشد و توسعه اقتصادی بخش گردشگری را مورد توجه قرار دادند، افزود: باید طرح‌هایی که از طریق پژوهش‌ها ارائه می‌شود راهکار عملی هم بدهد تا در اجرا کاربرد داشته باشند.

حقیقی تاکید کرد: اطلاعات ما در حوزه پژوهش ضعیف است و دانشگاه‌ها اساتید بسیاری دارند که می‌توانند امر پژوهش را عهده دار شوند.

وی بر لزوم تقویت پژوهش در بخش صنعتی و گردشگری در استان تاکید کرد و ابراز داشت: پژوهش‌هایی که در بخش گردشگری انجام می‌شود باید راهکارهای خوب برای ارائه داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت گردشگری باید از تغییر محسوسی برخوردار بوده و اقدامات طولانی مدت برنامه‌ریزی شود، ابراز داشت: در امر پژوهش در بخش گردشگری باید پتانسیل‌های بخش معدن و کشاورزی در استان ویژه توجه شود.

حقیقی با بیان اینکه باید جاذبه‌های این حوزه‌ها را به گردشگران نشان داد، گفت: باید زمان حفظ گردشگر در زنجان را با دو برابر افزایش دهیم و اقامت گردشگر حداقل به ۷۲ ساعت برسد تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 5257456

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی پژوهشگاه میراث فرهنگی استانداری زنجان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان اردبیل شیوع کرونا ایلام اراک خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف عکس استانها سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد