Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت السلام عبدالرضا پور ذهبی شامگاه سه شنبه در نشست با مردم مرز دار بخش ننور بانه اظهار داشت: تاکنون برای رفع پدیده کولبری و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه به کشور اقدامات خوبی از سوی مرزداران انجام شده اما هیچکدام از راهکارها باعث حذف پدیده کولبری نشده که باید راهکاری مناسب و قابل اجرا ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با مطالبه کردن نمی توانیم کاری انجام دهیم باید برنامه ای جایگزین کولبری شود با ارائه برخی از راهکارها امکان دارد که آمار کمتر شود اما به کلی حذف نمی شود.

حجت السلام پور ذهبی گفت: بخشی از مشکلات کولبری کار دولت است اما بخشی به مسایل اقتصادی و روانشناختی بستگی دارد که باید در این زمینه تحقیق شود.

وی اظهار داشت: وام های با کارمزد پایین حرام نیست اما وام های با سود بالا حرام است که برای اثبات این موضوع باید به آیات قرآن کریم رجوع کنیم و یا شارع این را اثبات کند و شورای افتا در این زمینه نظر بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شورای عالی افتای بانه در مورد سود وام بنیاد مسکن نظر دهند و اگر شورای عالی افتا کارمزد چهار درصد را حرام می داند اعلام کند.

کولبری در قاموس کردستان نمی گنجد

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کولبری به دلیل جبر زمان، نبود درآمد در کردستان شکل گرفته که در قاموس و فرهنگ مردم کردستان نمی گنجد.

بهزاد رحیمی با بیان اینکه کولبری سلامت و کرامت کولبران را به خطر می اندازد افزود: در سالهای گذشته برای تامین معیشت مرزنشینان و واردات کالا ۲ بازارچه موقت مرزی در بانه تعریف شد که باید کالاهای وارداتی در مسیری توسط کولبران حمل شود.

وی اظهار داشت: پدیده کولبری یکی از دغدغه های مهم مسوولان و مردم است که باید پایان یابد و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده اما به نتیجه نهایی نرسیده که یکی از این اقدامات ساماندهی مبادلات مرزی و توزیع دفترچه های پیله وری و پرداخت یارانه صادرات سوخت به مرزنشینان است.

رحیمی ادامه داد: طرح ساماندهی مبادلات مرزی به کندی اجرا شده و وعده های که در راستای اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی به مرزنشینان داده شده به طور کامل اجرایی نشد.

وی گفت: در طرح ساماندهی مبادلات مرزی با دفترچه های پیله وری هر دفترچه چهار نفر از اعضای یک خانوار را پوشش می دهد و ماهیانه به ازای هر نفر هفت میلیون ریال به حساب سرپرست خانوار واریز شود که تاکنون اجرایی نشده است.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: عده ای معاند و مخالفان امنیت مرزها از ضعف معیشتی مردم منطقه سوء استفاده کردند کالاهای ممنوعه و قاچاق وارد می کنند که مورد تایید فرهنگ مرزنشینان کردستان نیست.

وی اضافه کرد: کسانی از این راه کسب درآمد می کنند نگران تامین معیشت مرزنشینان نیست و هدف اصلی انها برهمزدن امنیت و آرامش منطقه است که باید در این زمینه آگاه سازی شود.

در بخش دیگری از سخنانش گفت: جاده کریم آباد بخش ننور از بانه تا سه راه بوئین ادامه دارد در سه سال گذشته ۲ بار دستخوش تغییر شده بخش از تغییر مربوط به جاده بانه- سوته است که تاکنون برای چهار بانده کرده این مسیر نتوانستیم اعتباری جذب کنیم.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه، منطقه آزاد تجاری بانه- مریوان و مرز رسمی سیرابنبند بانه که نقش مهمی در بهبود معیشت مرزنشینان دارد جاده مناسبی ندارد.

فرماندار شهرستان بانه نیز با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی و تحریم های ظالمانه مشکلاتی را برای ما در انجام مسوولیت کرد گفت: باید خدمت گذار مردم و پاسخگوی مشکلات مردم باشیم و در این راستا نهایت تلاش خود را برای رفع تنگناها بکار گرفتیم.

اسماعیل رستم پور افزود: بخش ننور در نقطه صفری مرزی قرار گرفته و مرزها دولبه است هم می تواند سود دهی بالا داشته باشند هم می تواند باعث ایجاد ناهنجارها و قاچاق کالاهای ممنوعه شود.

وی اظهار داشت: در راستای بهره مندی مردم شهرستان بانه از مزایای مرزی اقدامات خوبی انجام شده و رسمی شدن مرز سیرانبند بانه نیز در همین راستا است.

رستم پور ادامه داد: برای بحث منطقه آزاد یک هزار و ۹۲۰ هکتار از زمین های بخش ننوربه منطقه آزاد اختصاص یافته که در زمینه توسعه صنعت و تجارت خارجی نقش مهمی دارد و امیدوارم بیشترین بهره برداری را از این منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل سد عباس آباد بانه ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: کل اعتبارات شهرستان بانه ۴۳۰ میلیارد ریال است که حدود ۲۰ درصد تخصیص دارد.

کولبری تنها راه تامین معیشت مرزنشینان بخش ننور است

امام جمعه شهر بوئین بخش نمشیر نیز گفت: بازارچه مرزی، جنگل های بکر، قرآن تاریخی هفتاش و کانی نچیران بوئین از ظرفیت های مهم گردشگری بخش ننور است با وجود این ظرفیت ها مهمترین منبع درامد مردم این بخش مراودات مرزی وکولبری است.

ماموستا رحمان صالحزاده افزود: کولبری به نماد رنج و مظلومیت مرزنشینان تبدیل شده تنها راه تامین معیشت مردم این منطقه است و کولبران برای تامین معیشت خود را سرما، گرما و طبیعت سخت در جدال هستند.

وی با بیان اینکه جاده بانه- سیرانبند شاه راه تجاری بانه است اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ روستا در مسیر جاده بانه- سیرانبند واقع شده و یکی از مناطق بکر گردشگری است سالانه شاهد کشته و زخمی شدن صدها نفر در این مسیر هستیم.

ماموستا صالحزاده افزود: ۲ بانده کردن این جاده به طول ۱۰ کیلومتر بسیار ضروری است که از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند علاوه بر این جاده تعدادی از روستاها در فصل زمستان غیر قابل عبور هستند.

وی گفت: مشکل آب و خط اینترنت از دیگر مشکلات این بخش است و شهر بوئین نه از امکانات روستایی و نه امکانات شهری برخوردار است  

بخش ننور با ۱۰ هزار نفر جمعیت شامل ۵۳ روستا، ۲ دهستان و یک شهر است و مرکز این بخش شهر بوئین است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بانه سوخت مرزنشینان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بانه کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بانه سوخت مرزنشینان ساماندهی مبادلات مرزی معیشت مرزنشینان تامین معیشت بخش ننور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا

اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند; به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

امام علی (ع) از دیدگاه اهل‌سنت+فیلم

.

این سخن را با حدیثى از امام باقر(علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر; به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج 2، ص 137، ح 1)

-----------------
منبع:
(پیام امام امیرالمؤمنین (ع) «شرح آیت الله مکارم شیرازی بر نهج‌البلاغه»)

انتهای‌‌پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا