Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اظهار کرد: به مرور زمان قسمتی از دیوار‌های خانه بروجردی متأسفانه دچار آسیب شده بود که با اختصاص ۵۵۰میلیون ریال اعتبارات ملی عملیات مرمت این اثر انجام شد.

او افزود: خانه تاریخی بروجردی، یکی از مشهورترین خانه‌های تاریخی ایران است که به سمبل شهر کاشان تبدیل شده است و به واسطه دارا بودن ویژگی‌ها و ارزش‌های والای معماری ایرانی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ توسط سازمان یونسکو به عنوان جاذبه توریستی محبوب معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: خانه بروجردی کاشان به واسطه به کارگیری فنون و مهارت‌های معماری سنتی، تزیینات هنرمندانه و نوآورانه، نبوغ و خلاقیت شگرف معماری در ساخت آن به ویژه در ترکیب منحصر به فرد و استثنایی بخش تابستان نشین و مجموعه سرپوشیده بنا، یکی از ارزشمندترین خانه‌های تاریخی ایران است.

سرمدیان تاکید کرد: خانه بروجردی کاشان، تقریبا معروف‌ترین بنای مسکونی ایران به شمار می‌رود که در ۱۳ خرداد سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او گفت: تراشیدن بدنه‌های فرسوده راهرو‌های ورودی و بخشی از بدنه‌های حیاط بیرونی، اجرای کف فرش دالان ورودی شامل برچیدن موزاییک فرش‌ها و اجرای کف فرش سنتی با آجر ختایی به همراه بندکشی بخشی از عملیات مرمت خانه بروجردی بود.

سرمدیان افزود: در بخشی از این عملیات، اندود و سفیدکاری دیواره‌های خانه، مرمت بند کشی‌ها و جلاکاری همه در‌های چوبی با استفاده از روغن بَزرَک انجام شد.

 خانه بروجردی کاشان، یکی از بنا‌های به‌جا مانده از دوره قاجار بوده که در سال ۱۲۹۲ توسط سید حسن بروجردی، یکی از بازرگانان نطنزی، ساخته شد. این خانه ۱۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و ساخت آن توسط علی مریمی ۱۸ سال طول کشید.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی خانه بروجردی ها خانه بروجردی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال