Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، باشگاه تراکتور در 3 فصل اخیرا دائما در حال تغییرات در مربیان و مدیریت خود است. این تیم در 3 فصلی که توسط بخش خصوصی اداره می‌گردد، 10 مربی در راس خود را شاهد بوده و تغییرات مدیران هم کمتر از مربیان نبوده است.

تغییرات در باشگاه تراکتور تنها به مربیان و مدیران این باشگاه منتهی نشده و در بخش‌های مختلف باشگاه همانند مدیر تیم، روابط عمومی، مدیر رسانه ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این جا‌به‌جایی‌ها ادامه داشته است.

حالا نوبت به لوگو باشگاه تراکتور رسیده است. اینکه باشگاهی در 3 سال اخیر برای دومین بار قصد تغییر لوگوی خود را داشته باشد در فوتبال حرفه‌ای دنیا مرسوم نیست. البته باشگاه‌های بزرگ دنیا نیز سابقه عوض کردن لوگو خود را داشتند، اما این امر شاید بعد از چند دهه برای تیمی اتفاق افتاده است.

در ادامه لوگوهای باشگاه تراکتور در نیم قرن اشاره شده است:

 


تیم تراکتور سال 1375 با لوگوی کارخانه تراکتورسازی

1379-1349

نزدیک به 30 سال باشگاه تراکتور از لوگوی کارخانه تراکتور استفاده کرده بود. در آن زمان الزامی با داشتن لوگوی اختصاصی برای باشگاه‌ها وجود نداشت و باشگاه تراکتور با لوگو شرکت تراکتورسازی ایران در مسابقات جام تخت جمشید، لیگ قدس و جام آزادگان و همین طور در مسابقاتی نظیر جام حذفی، جام تبریز، جام بین المللی سرداران آذربایجان و جام میلز با لوگو کارخانه تراکتور حضور یافته بود.

به نوعی باشگاه تراکتور در آن سال‌ها تبلیغ برند کارخانه تراکتورسازی برعهده داشته است.

1397-1380

با راه‌اندازی لیگ برتر فوتبال کشور‌ با استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های ایرانی باید لوگو اختصاصی برای خود طراحی می‌کردند.

 در زمان مدیریت مرحوم داریوش سرخوش لوگو باشگاه تراکتور طراحی شده که سال تاسیس باشگاه که 1970 بود و همچنین طرحی از تراکتور و حروف اول باشگاه تراکتور به انگلیسی، در لوگو گنجانده شده بود که تداعی کننده باشگاه ورزشی مرتبط به کارخانه تراکتورسازی بود.

تراکتور با این لوگو در لیگ برتر حضور یافته و به لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هم راه یافت.

 1398 - تا امروز

با خصوصی شدن باشگاه تراکتور، این باشگاه در جشن پیراهن خود از لوگو جدید این باشگاه پرده‌برداری کرد.

حذف سال تاسیس باشگاه از لوگو این باشگاه مورد اعتراض هواداران این تیم قرار گرفت. 

در فراخوان جدید باشگاه قید شده که تاریخ تاسیس باشگاه که 1970 است، باید در لوگو حتما قید شود که این خواست تماشاگران تراکتور است.

جالب اینکه این لوگو برای روی پیراهن تیم طراحی شده بود و قرار نبود به عنوان لوگو اصلی باشگاه بهره برداری قرار گیرد.

تغییرات لوگوی باشگاه ماشین‌سازی

در سال‌های اخیر لوگوی باشگاه ماشین‌سازی بارها تغییر یافته است و هر سال شاهد لوگوی جدیدی از این باشگاه هستیم.

باشگاه ماشین‌سازی هم در گذشته از لوگوی کارخانه استفاده می‌کرده است، اما از زمانی که باشگاه ماشین‌سازی از این کارخانه جدا شد لوگو این باشگاه هم شاهد تغییرات شده و مقاومت ماشین‌سازی، ماشین‌سازی دبیری، ماشین‌سازی شهرداری تبریز، ماشین سازی زمان مالکیت موسسه مالی جوانان خیر و بالاخره زمان مالکیت زنوزی در این باشگاه، لوگوهای جدیدی از این باشگاه رونمایی شد.

سال تاسیس باشگاه ماشین سازی در اولین لوگو 1969 قید شده بود که  به گفته پیشکسوتان فوتبال تبریز، تاسیس باشگاه ماشین سازی یک سال زودتر از باشگاه تراکتور بوده است، اما در سال‌های اخیر با تغییر لوگوها ، تاریخ تاسیس این باشگاه 1967 قید شده است.

این در حالی است که تاریخ ساخت کارخانه ماشین‌سازی به عنوان مالک اولیه باشگاه ماشین‌سازی سال 1348‌(1969 میلادی) است و معلوم نیست چطور زمان تاسیس باشگاه‌ ماشین‌سازی دو سال قبل‌تر از تاسیس کارخانه ذکر شده است.

با این روند و ادامه تغییرات مالکیت باشگاه ماشین‌سازی شاید روزی این باشگاه هم سن باشگاه‌های قدیمی انگلیس گردد.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس

کلیدواژه: تراکتور تبریز لوگو ماشین سازی فارس تبریز ماشین ماشین سازی تراکتورسازی تراختور باشگاه ماشین سازی کارخانه تراکتور باشگاه تراکتور تاسیس باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، انقلاب صنعتی دوره‌ای از پیشرفت‌های عظیم فناوری است که اساساً وضعیت جوامع را در فاصله بین قرن هجده و نوزدهم تغییر داد. اختراعات مهمی مانند موتور بخار، ماشین نخ ریسی و ماشین بافندگی مکانیزه، فرآیندهای تولید را متحول کردند و منجر به تولید انبوه کالا و افزایش کارایی در صنایعی مانند نساجی، آهن و معدن زغال سنگ شدند.

این نوآوری‌ها نه تنها موجب تسریع تولید شدند، بلکه افزایش شهرنشینی را نیز در پی داشتند چراکه مردم در جستجوی فرصت‌‌های شغلی در کارخانه‌ها از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت کردند و در نهایت اقتصاد کشاورزی سنتی نیز به یک اقتصاد صنعتی تبدیل شد. ماشینی شدن کارها، نه تنها بهره وری را افزایش داد، بلکه زمینه را برای نوآوری‌های بیشتر در حمل و نقل، ارتباطات و زیرساخت‌ها فراهم و اساس جوامع صنعتی مدرن را پی ریزی کرد.

نیروی بخار

نیروی بخار نقش مهمی در شکل دهی انقلاب صنعتی بازی کرد. به لطف موتور بخار «جیمز وات»، حمل و نقل سریعتر و کارآمدتر شد. قطارها و کشتی‌های بخار، نحوه جابجایی کالاها و مردم را در مسافت‌های طولانی تغییر دادند.

توسعه نیروی بخار نه تنها حمل و نقل را متحول کرد، بلکه تاثیر قابل توجهی بر صنایع در سراسر جهان گذاشت. اکنون کارخانه‌ها می‌توانند با استفاده از موتورهای بخار برای نیرو دادن به ماشین آلات، تولید و کارایی خود را افزایش دهند. این نوآوری، دوران صنعتی مدرن را پایه گذاری کرد و نشان دهنده تغییر به سوی فرآیندهای تولید مقیاس بزرگ و خودکارتر بود.

ماشین آلات نساجی

 ماشین آلات نساجی چگونگی تولید پارچه را متحول کردند. ماشین‌‌هایی مانند نخ ریسی و بافندگی مکانیزه تولید را سریع ‌تر و کارآمدتر کردند. این اختراعات بهره وری را افزایش و صنعت نساجی را برای همیشه تغییر دادند.

صنعت نساجی با معرفی ماشین آلات ریسندگی و بافندگی مکانیزه به طور چشمگیر تغییر کرد. با جایگزین شدن ماشین آلات به جای کارهای دستی، فرآیند تولید سریعتر و سازگارتر شد؛ پیشرفتی که زمینه ساز تولید نساجی مدرن قلمداد می‌شود.

متالوژی

در طول انقلاب صنعتی، پیشرفت‌های متالورژی، تولید انبوه آهن و فولاد را امکان پذیر کرد و در نتیجه شرایط برای ساخت سازه‌های قوی تر مانند ساختمان‌ها، پل‌ها و ماشین آلات مهیا شد. همین تحولات زمینه را برای شکوفایی صنعتی شدن مدرن فراهم کرد.

تولید آهن و فولاد نقش مهمی در متحول کردن روش‌های ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌ها داشتند. توانایی تولید این مواد در مقادیر انبوه، انقلابی در نحوه ساخت ساختمان‌ها و پل‌ها ایجاد و آنها را بادوام تر و قابل اطمینان تر کرد. این دستاورد، زمینه ساز پیشرفت صنعتی پس از آن شد.

دسترسی گسترده به آهن و فولاد، صنایع مختلف را از ساخت و ساز گرفته تا حمل و نقل، متحول کرد. این مواد برای ساخت راه ‌آهن، کشتی‌ها و ابزارها، رشد اقتصادی و پیشرفت‌‌های فناورانه ضروری شدند. تاثیر تولید آهن و فولاد در طول انقلاب صنعتی، هنوز در جامعه مدرن دیده می‌شود.

تلگراف

 تلگراف، پیام‌ها را از طریق سیگنال‌های الکتریکی در امتداد سیم‌ها مخابره می‌کرد. این فناوری برخلاف روش‌های سنتی که بر حمل و نقل فیزیکی متکی بودند، امکان ارسال سریع پیام‌ها را فراهم می‌آورد. مردم می‌توانستند در فواصل بسیار دور در عرض چند ثانیه ارتباط برقرار کنند؛ فناوری که افراد و کسب‌ و کارها را طوری به هم متصل می‌کرد که پیش از آن هرگز دیده نشده بود.

تلگراف نقش مهمی در شکل دهی رشد صنایع و بهبود هماهنگی در عملیات تجاری داشت. با فراهم شدن ارتباط سریع بین مکان‌‌های مختلف، کسب ‌و کارها می‌‌توانستند سریع ‌تر تصمیم بگیرند و به تغییرات بازار واکنش فوری ‌تری نشان دهند. این نوآوری تبادل اطلاعات را تسهیل، و به افزایش سرعت تجارت و داد و ستد کمک کرد.

صنایع شیمیایی

صنایع شیمیایی نقش تعیین کننده‌ای در شکل دادن به علم مواد داشتند. این صنعت نوآوری‌هایی در فرآیندهای شیمیایی ایجاد کرد که موجب افزایش تولید مواد حیاتی مانند کودها و رنگ‌ها شد. این پیشرفت‌ها با فراهم آوری مواد ضروری برای بخش‌های مختلف، از رشد کشاورزی و صنعتی حمایت کردند.

همچنین، تکامل صنایع شیمیایی به بهبود چشمگیر ظرفیت‌های تولید کمک کرد. با توسعه ترکیبات و فرآیندهای شیمیایی جدید، صنایع توانستند کالاها را کارآمدتر و موثرتر تولید کنند. این تولید کارآمد، به تقاضای فزاینده برای محصولات مختلف در بازار پاسخ داد و منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی شد.

***

صنعتی شدن در قرن هجده و نوزده، آسیب جدی به محیط زیست وارد کرد و موجب جنگل زدایی گسترده، افزایش آلودگی و کاهش منابع طبیعی شد. این امر به شدت به محیط زیست آسیب زد و این تاثیر منفی حتی تا امروز نیز ادامه دارد. جنگل زدایی، آلودگی و کاهش منابع، چالش‌های اصلی ناشی از گسترش صنعتی سازی بودند. نیاز به مواد و انرژی برای سوخت صنایع منجر به قطع گسترده درختان، انتشار مواد شیمیایی مضر در هوا و آب و بهره برداری بیش از حد از منابع طبیعی شد. این فعالیت‌ها اثرات ماندگاری بر محیط زیست و زیست بوم داشته است.

در عین حال انقلاب صنعتی پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری و همچنین دگرگونی‌های عمیق اجتماعی ایجاد کرد که همچنان جهان امروز ما را شکل می‌دهد. نوآوری‌های این دوران، جامعه صنعتی مدرن را پایه گذاری کرد، اما همچنین سوالات مهمی را در مورد عدالت اجتماعی، پایداری زیست محیطی و تاثیر پیشرفت فناوری بر زندگی انسان مطرح می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه