Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی: رونمایی از ترجمه عربی، فرانسه و ترکی استانبولی کتاب «هیاهو بر سر هیچ» در حالی برگزار شد که حاضران در این مراسم، اقدام محمدعلی موحد در تألیف کتاب مذکور را مصداق بارز حمایت میهنی، وطنی و سد مستحکمی در برابر ادعاهای خالی از حقیقت خواندند.


 حق نداریم اسناد موجود را دخل و تصرف کنیم
در این مراسم که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، محمدعلی موحد، نویسنده کتاب «هیاهو بر سرهیچ» (مبالغه مستعار؛ بررسی مدارک مورد استناد شیوخ در ادعا بر جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ، ابوموسی) با ارسال پیامی ویدیویی گفت: «بسیار خوش‌وقتم از اینکه شاهد مراسم رونمایی از کتاب خود به سه زبان از بزرگ‌ترین زبان‌های عالم هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خود واجب می‌دانم که از همه بزرگان و سروران و دست‌اندرکاران این مراسم و سخنرانان محترم بویژه دوستان دانشمندم، جناب پروفسور ییلدریم و آقای ابراهیمی‌ترکمان سپاسگزاری کنم.»
او در ادامه تأکید کرد: «من این کتاب را سال‌ها پیش نوشتم، در همان ایام که کتاب ولید حمدی تازه به چاپ رسیده بود و من بر آن شدم که مقاله‌ای در معرفی و نقد آن بنویسم اما قلم که روی کاغذ گذاشتم از اختیار من خارج شد و به‌حکم الکلام یجر الکلام مقاله کوتاهی که در نظر داشتم، به‌تفصیل و اطناب گرایید. آنچه مهم است و در دیباچه کتاب به آن تأکید کردم و امروز هم می‌خواهم بر آن تأکید کنم، این است که «هیاهو بر سر هیچ» را برای اسم کتاب مناسب‌تر یافتم.»
در این مراسم همچنین ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز گفت: «محمدعلی موحد در مقدمه کتاب «هیاهو بر سر هیچ» نکته‌ای را ذکر کرده که مربوط به امانت‌داری در اسناد موجود است. وی می‌گوید: ما می‌توانیم درباره اسناد تحقیق کنیم و نظر دهیم اما حق نداریم اسناد موجود را دخل و تصرف کنیم و آنها را تغییر دهیم.»
 موحد تلاش کرده به‌جای شعار، حقیقت را آشکار کند
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:«در زمان مذاکرات نفتی، موحد مشاور هیأت مذاکره‌کننده بود و در مسائل نفتی و در همان زمان، مطالعات بسیاری بویژه در زمینه خلیج‌فارس داشت. دولت‌هایی که به‌دنبال این هستند که نام خلیج‌فارس را تغییر دهند یا ادعایی بر سر جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک دارند، حقیقت را بهتر از دیگران می‌دانند اما تلاش می‌کنند بر حقیقت‌ها چشم‌پوشی کنند. موحد سعی کرد با اسناد موجود بر همان اسنادی که حمدیه اعظمی انجام داده به‌جای اینکه وارد بحث‌های شعاری شود، حقیقت را آشکار کند.»
او درعین‌حال گفت:«وجود عالمانی چون موحد و تألیف کتاب «هیاهو بر سر هیچ» مصداق بارز حمایت میهنی، وطنی و سد مستحکمی برای ادعاهای خالی از حقیقت است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد بر همین اسناد که در آرشیو همه کشورها موجود است، نشان داد ازنظر علمی، ادعاهای دیگران عاری از حقیقت است. این جزایر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و نام خلیج‌فارس همیشه باقی می‌ماند.»
عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید نقش استعمارگران غربی در تحریف تاریخ بخصوص نام‌گذاری‌های جعلی و مصادره تابعیت نام خلیج‌فارس را نادیده بگیریم، گفت: «بدترین روش و خیانت، تحریف تاریخ مسلم و اسناد تاریخی و سیاسی کردن آن است و این چیزی است که به‌وفور در تاریخ منطقه ما اتفاق افتاده است.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هیاهو بر سر هیچ محمدعلی موحد اسناد موجود خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه