Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه به وقت واشنگتن با اعلام آمادگی کاخ سفید برای برگزاری دور هفتم مذاکرات وین پیرامون احیای برجام گفت: «در حال حاضر هیچ‌گونه ضرب الاجلی در ذهن خود نداریم، اما این را هم پنهان نمی‌کنیم که در حال بررسی پیامد پیشرفت‌های هسته‌ای ایران برای بازگشت بالقوه به برجام هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس در جمع خبرنگاران ضمن آنکه خواستار آزادی تمام اتباع آمریکایی و خارجی زندانی در ایران شد، ادعا کرد که «واشنگتن برای تضمین آزادی شهروندان خود که به دلایل غیرعادلانه در ایران زندانی هستند، در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم اما فعال است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که این مذاکرات جدای از مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای ایران بوده و واشنگتن به دنبال آزادی شهروندان خود در ایران در سریع‌ترین زمان ممکن است.

به گزارش مهر، «علی ربیعی» سخنگوی دولت صبح روز سه شنبه در یک نشست خبری در رابطه با اظهارات «راب مالی «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، بیان کرد: «ما قبلاً و مکرراً اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران به خاطر نیات انسان دوستانه آماده تبادل همه زندانیان سیاسی در ازای آزاد کردن همه زندانیان ایرانی در سراسر جهان است که با دستور و خواست آمریکا محبوس شده‌اند».

وی عنوان کرد: «ما حتی در دولت پیشین آمریکا هم از این آمادگی طرف ایرانی خبر داده بودیم، اما این دولت آمریکا بود که با اصرار بر گروگان‌گیری ایرانیان از نشستن پای میز مذاکره امتناع کرده بود».

سخنگوی دولت همچنین گفت: «مذاکرات در این زمینه در جریان است و در صورت آزادی زندانیان ایرانی و تأمین منافع کشورمان و نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد».

کد خبر 5257512

منبع: مهر

کلیدواژه: ند پرایس وزارت خارجه آمریکا ایران تبادل زندانیان علی ربیعی مذاکرات وین احیای برجام ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین سوریه طالبان ایران لبنان ترکیه عربستان سعودی اتحادیه اروپا کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۶۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند. - اخبار استانها -

سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیلم، با اشاره به جشن گل‌ریزان در دیلم اظهار داشت: در این مراسم مردم نیکوکار و خیر دیلم یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

وی با قدردانی از همکاری خیرین شهرستان دیلم گفت: در سال قبل با مشارکت مردم نیکوکار استان بوشهر 137 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با پرداخت بدهی آنان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: هم‌اکنون 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین و نیکوکاران هستند.

حسینی حمایت و توجه به خانواده زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان بوشهر دانست و افزود: در دیلم با سرکشی از سه خانواده زندانی ضمن بررسی مشکلات آنان بسته معیشتی و کمک‌های لازم به آنان داده شد.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در دستور کار دستگاه قضا

مهدی مهرانگیز هم حبس‌زدایی را از برنامه‌های مهم دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در جشن گل‌ریزان همکاری مردم دیلم ستودنی است و در این راستا کمک‌های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه با حضور در یکی از شهرستان‌ها ضمن بررسی مشکلات زندانیان و خانواده آنان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم فراهم می‌شود. خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها سرکشی و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید