Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی یزدی‌خواه با اشاره به اینکه دولت امکان بررسی و پیش‌بینی بار مالی طرح‌های حمایتی را دارد تأکید کرد: به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم که برای حمایت از هنرمندان در سال 1400، از طرف دولت لایحه‌ای به مجلس فرستاده شود.

سید علی یزدی‌خواه نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: موضوع رسیدگی به وضعیت معیشتی هنرمندان در شرایط حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آنان خانه‌نشین شده یا روزهای بسیاری است که در امرار معاش دچار مشکل شده‌اند را بارها با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردیم و در جلساتی گفت‌وگو داشتیم که مسائلی چون بیمه هنرمندان و طرح‌های حمایتی در شرایط حاضر مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که شیوع کرونا به مدتی طولانی  منجر به تعطیلی سینماها، تئاترها، کنسرت‌ها و... شد و این تعطیلی طولانی مدت مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. پیشنهاد ما در بحث و گفت‌وگویی که با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم این بود که از طرف دولت لایحه‌ای مطرح شود که بار مالی آن را نیز پیش‌بینی کرده باشند چرا که مطرح شدن این مسئله از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس با مخالفت نمایندگان یا در نهایت شورای نگهبان مواجه خواهد شد که حاصلی جز رد شدن طرح نخواهد داشت.

او افزود: اگر دولت لایحه‌ای برای حمایت از هنرمندان در شرایط حاضر به مجلس بیاورد قطعاً مجلس شورای اسلامی تمام قد از این طرح حمایت می‌کند. متأسفانه تا امروز چنین اقدامی صورت نگرفته و تنها به شکل بسیار کم‌رنگی در لایحه بودجه سال 1400 این مسئله پیش‌بینی شده که قطعاً برای بهبودی وضعیت معیشت هنرمندان کافی نخواهد بود.

یزدی‌خواه درباره مطالباتی که هنرمندان با تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم با نمایندگان مجلس مطرح کردند، گفت: حضور در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. هر مطالبه‌ای برای  اجرایی شدن نیاز به ساز و کارهای اداری دارد که این مراحل باید طی شود. تا امروز مذاکرات ما با مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایده‌ها و طرح‌هایی رسیده که هیچ کدام از آن‌ها منجر به نتیجه نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس ویروس وزارت فرهنگ و ارشاد مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شورای نگهبان شورای اسلامی لایحه بودجه نمایندگان مجلس مجلس شورای وزارت فرهنگ و ارشاد دولت نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس مجلس مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی یزدی خواه لایحه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند