Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان فاقد مسکن هستند.

 

به گزارش پول نیوز،صباح قریشی شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: بحث مسکن و خانه‌دار کردن مددجویان فاقد مسکن این نهاد یکی از اولویت های سازمان بهزیستی است و در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۴۵۹ خانوار زیرپوشش این نهاد در استان فاقد مسکن هستند گفت: از این تعداد ۳۱۰ خانوار ۲ عضو معلول دارند که ۲۳۲ خانوار آنان شهری و ۶۹ خانوار نیز روستایی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته بهزیستی ۱۰۱واحد مسکونی مددجویی در استان به بهره برداری می رسد که ۲۳واحد آن متعلق به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول است.

 

وی یادآور شد: براساس قانون در زمینه خانه دار کردن مددجویان زیرپوشش بهزیستی خانوارهای با ۲ عضو معلول در اولویت هستند و در این زمینه در استان با مشکل زمین داریم که با تمام‌توان در صدد رفع آن و حل مشکل مسکن این خانواده ها هستیم.

 

قریشی اظهار داشت: سال گذشته سهمیه مسکن خانواده های ۲معلولیتی ۲۰واحد بود که به پایان رسیده و سهمیه سال ۱۴۰۰ هنوز ابلاغ نشده است.

 

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۶۵۹ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان این نهاد در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۲۳واحد از این تعداد به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: از محل سهمیه طرح نهضت مسکن نیز تاکنون برای ۲هزار و ۴۸۳ خانوار زیرپوشش این نهاد مسکن احداث شده است.

 

محله محوری فعالیت های بهزیستی

 

وی در ادامه یکی از فعالیت های سازمان بهزیستی را محله محوری اعلام کرد و گفت: در این راستا ۵۳ مرکز مثبت زندگی در محلات استان دایر شد که ۲۳ فعالیت بهزیستی به این مراکز واگذار شد.

 

قریشی افزود: با راه اندازی این مراکز خدمات ۳۰ درصد خانوارهای زیرپوشش عملا واگذار شده ‌ و نیازی به حضور در بهزیستی برای گرفتن خدمت ندارند.

 

وی با بیان اینکه برای هرمرکز ۴۵۰ پرونده در محلات حاشیه جانمایی شده است، اظهار داشت: از مجموع مراکز راه‌اندازی شده ۱۶ مرکز در سنندج مابقی در سایر شهرستان های استان و نسبت به جمعیت هر شهرستان راه اندازی شده است.

 

۸۴۲ نفر از سالمندان و معلولان بهزیستی کردستان واکسینه شدند

 

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین تلاش برای واکسیناسیون جامعه هدف را از دیگر فعالیت های این نهاد اعلام کرد و گفت: از زمان آغاز وکسیناسیون افراد جامعه بر علیه کرونا تاکنون ۸۴۲ نفر از سالمندان و معلولان زیرپوشش این نهاد در استان واکسینه شده اند.

 

وی افزود: این تعداد افراد واکسینه شده ۹۳.۶۰ درصد افراد ساکن در مراکز زیرپوشش این نهاد را شامل می شود و در حال حاضر فقط ۵۷ نفر از آنان واکسینه نشده اند که منع پزشکی دارند.

 

قریشی با بیان اینکه در زمینه واکسینه کردن جامعه هدف بهزیستی با علوم پزشکی استان تعامل خوبی برقرار است، اظهار داشت: در مراحل بعدی نیز تلاش می شود سایر افراد زیرپوشش این نهاد در اولویت واکسن کرونا قرار گیرند.

 

۲۱ تا ۲۹ تیرماه جاری با عنوان هفته بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.

 

 

منبع : ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تیرماه نشست خبری هفته بهزیستی خبرنگاران کردستان مدیرکل بهزیستی کردستان خانوار زیرپوشش حال حاضر فاقد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان