Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@20:57:40 GMT

دستگاه قضایی از صنایع مولد حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۶۸۲۴

دستگاه قضایی از صنایع مولد حمایت می‌کند

معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضایی در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای تعیین شده بر اساس شعار امسال، از صنایع مولد حمایت می کند.

 

به گزارش پول نیوز،غلامعباس ترکی شامگاه سه شنبه در آیین جشن آغاز صادرات محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان اظهارداشت: در ۲ سال گذشته، با تلاش قوه قضاییه، بیش از ۲ هزار کارگاه تولیدی که دچار چالش شده بودند؛ مجددا به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر تولید و اشتغال می گذرد افزود: بر همین اساس، در دستگاه قضایی وظیفه داریم تا از صنایع و فعالیت های تولیدی حمایت کنیم.

 

این مقام مسئول در سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نامگذاری شعار سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت حمایت از فعالیت های اقتصادی بیان داشت: فعالیت اقتصادی مفید باید دارای کار عالمانه و مجاهدانه باشد.

 

ترکی افزود: به کارگیری فناوری های جدید و کارآمد و فعالیت خستگی ناپذیر در این حوزه، کار عالمانه و مجاهدانه محسوب می شود.

 

معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور بهره برداری از پتروشیمی مسجدسلیمان را مصداق این کار عالمانه و مجاهدانه در حوزه اقتصادی عنوان کرد و گفت: استان خوزستان شایسته اقدامات ارزشمندی مانند احداث پتروشیمی مسجدسلیمان است که باعث کاهش محرومیت ها و رشد اقتصادی خواهد شد.

 

ترکی بهره وری بیشتر از پتروشیمی مسجدسلیمان را منوط به ایجاد صنایع پایین دستی آن عنوان کرد و گفت: در این زمینه حمایت های لازم از سوی سازمان بازرسی کل کشور و همچنین دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی مسجدسلیمان ابتدای راه در این حوزه محسوب می شود و حتما باید زمینه لازم برای تولید محصول بر اساس ظرفیت اسمی خطوط تولید فراهم شود.

 

معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به اختلافات پیش آمده بین سرمایه گذار بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی کشور در زمینه راه اندازی این پروژه افزود: پتروشیمی مسجدسلیمان با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، علیرغم فراز و نشیب های پیش آمده در مدت زمان مناسبی احداث و شروع به کار کرده است.

 

وی به اشتغال مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در این پتروشیمی اشاره کرد و گفت: قطعا ایجاد زنجیره ارزش افزوده و صنایع پایین دستی این پتروشیمی می تواند به ایجاد فرصت های شغلی بیشتری منجر شود.

 

ترکی یاداورشد: سازمان بازرسی کل کشور نیز در جهت رفع اختلافات سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین صندوق بازنشستگی کشور تلاش خواهد کرد.

 

معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور همچنین بر ضرورت توجه پتروشیمی مسجدسلیمان به موضوع مسولیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: محرومیت زدایی و توجه به رشد و شکوفایی استعداد جامعه پیرامون این صنعت همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا باعث کاهش محرومیت های موجود شود.

 

طرح اوره و آمونیاک مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف تولید سالانه ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۵ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون تن متر مکعب گاز طبیعی در سال به عنوان خوراک در ۳۰ اردیبهشت امسال با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

 

این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه هفت‌شهیدان مسجدسلیمان استان خوزستان اجرا شده است و ارزش فروش سالانه محصولات آن ۲۶۸ میلیون دلار خواهد بود.

 

برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار و پنج هزار فرصت شغلی در جریان ساخت پروژه ایجاد گردید.با راه‌اندازی این پروژه، هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و دائم مشغول کار شدند.

 

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

 

واحد آمونیاک این مجتمع لیسانس کازاله سوئیس و واحد اوره و دانه‌بندی نیز لیسانس تویو ژاپن را دارد؛ همچنین پیمانکار اصلی شرکت مهندسی ووهان چین، مشاور مدیریت پروژه شرکت مهندسی پرآور، نماینده صاحبان لیسانس شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی است.

 

از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

 

منبع : ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان قوه قضاییه کارگاه تولیدی سازمان بازرسی پتروشیمی مسجدسلیمان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود پورمحمد به دلیل اینکه یک سال از پیگیری مطالباتش از باشگاه نفت مسجدسلیمان می‌گذرد و با وجود حکم قطعی علیه این تیم نتوانسته پول خود را دریافت کند، اسناد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر کسر امتیاز از نفتی‌ها را در اختیار ما قرار داده است.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم که اکنون در شمس‌آذر عضویت دارد، در این باره عنوان کرد: سال گذشته حکم قطعی بابت طلبم از باشگاه نفت مسجدسلیمان توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون صادر شد؛ پس از آن هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نشد و هیچ‌گونه تماسی از طرف باشگاه با بنده نگرفتند و حتی گفتند «منتظر باش تا پولت را بگیری!».

او ادامه داد: طبق قانون جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای کسر امتیاز از باشگاه‌هایی که مطالبات طلبکاران را نمی‌دهند، بنده ۵ درصد از مبلغ حکم صادر شده توسط کمیته تعیین وضعیت را جدا از هزینه‌ی دادرسی که پیش از این واریز کرده بودم، در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲ به حساب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واریز کردم.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان یادآور شد: کمیته انضباطی موظف بود حکم کسر امتیاز از تیم نفت را صادر کند. بنده به مدت ۲ ماه پیگیر بودم به مسؤولان این کمیته گفتم که اگر کارم انجام نمی‌شود، آن 5 درصد از پول من را برگردانید، اما امروز و فردا کردند و گفتند که انجام می‌شود. در نهایت پس از یک ماه امروز و فردا کردن، به من گفتند که آقای حسن‌زاده گفتند که  دیگر از تیم‌ها کسر امتیاز نمی‌شود و البته من نمی‌دانم واقعا آقای حسن‌زاده این صحبت را مطرح کردند یا خیر.

پورمحمد اضافه کرد: چرا به خاطر بدهیِ تیم‌های شهرداری آستارا و خوشه طلایی، این قانون اجرا شد و از آنها امتیاز کم کردند و پس از پرداخت مطالبات، امتیازها را برگرداندند ولی این اتفاق برای نفت مسجدسلیمان نمی‌افتد؟

او تصریح کرد: به دلیل اینکه تیم نفت مسجدسلیمان شانس صعود دارد، نباید این قانون برای آنها اجرا شود؟ فکر می‌کنم سازمان لیگ بخاطر فشارهای آقای قنبرزاده که از مدیران نفتی هستند، این قانون را اجرا نمی‌کند و کمیته انضباطی هم مماشات کرده و این وسط من و خیلی‌های دیگر بلاتکلیف هستیم چون حق زن و بچه‌مان را نداده‌اند.

پورمحمد ادامه داد: من تمام مدارک و نامه‌های کمیته انضباطی و فیش واریزی ۵ درصد را دراختیار رسانه شما می گذارم تا درصورت نیاز منتشر کنید، اما برای من خیلی جالب است همه اعضای کمیته انضباطی و تعیین وضعیت می‌دانند حق با من است و به آن اذعان دارند، اما انگار سازمان لیگ و آقای قنبرزاده برای‌شان حق و حقوق زن و بچه ما بازیکنان مهم نیست و به ناچار باید از دوستان به CAS شکایت کنیم.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود