Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که درباره لایحه اصلاح قوانین انتخاباتی سخنرانی می‌کرد تلاش ترامپ و متحدانش برای محدود کردن قوانین انتخاباتی در آمریکا را اقدامی مخالف دموکراسی خواند و گفت: دروغ، دروغ است. ترامپ سعی دارد یک "دروغ بزرگ" را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدام تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، بایدن در ادامه سخنرانی خود تلاش جمهوری خواهان آمریکا در پی اقدامات ترامپ مبنی بر محدود کردن قوانین رای گیری در ایالات مختلف را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: همه می‌دانند که هیچ خللی در روند انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا وارد نیست و تمامی کسانی که ادعا می‌کنند در این انتخابات تقلب شده خوب می‌دانند تمام مراحل رای گیری در این انتخابات مطابق با بالاترین سطح استاندارد‌ها برگزار شده است.

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: ایالت‌های ویسکانسین، آریزونا و جورجیا پس از بازشماری آرا و اعمال برخی ممیزی‌ها باز هم نتیجه انتخابات را تایید کردند.

ساعاتی قبل از این سخنرانی، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای خواستار بازنگری در آرای اتخاذی در ایالت پنسیلوانیا شده بود. بایدن در این ایالت موفق شده بود با بیش از ۸۰ هزار رای اختلاف ترامپ را شکست دهد.

بایدن در بخشی از سخنان خود با اشاره به ترامپ گفت: چون شکست خورده اید این اقدامات را انجام می‌دهید. این آزمون دموکراسی نیست. این خودخواهی شماست.

این سخنرانی همزمان با حضور گروهی از دموکرات‌ها در مجلس آمریکا برای مخالفت با تصویب لایحه اصلاح قوانین انتخاباتی صورت گرفت. تعداد زیادی از جمهوری خواهان مجلس کنگره می‌گویند باید در قوانین انتخاباتی در ایالت‌های مختلف آمریکا بازنگری شود. آن‌ها معتقدند رای گیری‌های غیرحضوری و الکترونیکی در انتخابات موجب تقلب و دستکاری در آرای اتخاذی می‌شود.

بایدن همچنین اقدامات ترامپ و طرفدارانش برای تشدید قوانین انتخاباتی و اصلاح برخی بند‌های آن را تهدیدی جدی برای دموکراسی آمریکا عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قوانین انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم