Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف گفت: امروز قیمت کالا‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف به جامعه ارائه می‌شود حدود ۱۱ برابر شده و این یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه مسئولین و در عین حال فرهنگ سازان جامعه قرار بگیرد.

اسدالله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون شرایط فعالان عرصه حجاب و عفاف در جامعه گفت: یکی از ضروری‌ترین امور در حوزه حجاب و عفاف فرهنگ‌سازی و ذائقه سازی است که متاسفانه طی سال‌های اخیر با هجمه شدید دشمن مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***باید بتوانیم به تولید چادر مشکی در کشور برسیم

سلیمانی به علل عدم رشد و توسعه کارگاه‌های تولید محصولات عفاف و حجاب اشاره و ابراز کرد: مواد اولیه‌ای که متعلق به محصولات عفاف و حجاب است هم اکنون تنها از خارج از کشور به ایران وارد می‌شود این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور قول‌هایی پیرامون راه اندازی کارخانه‌های متعدد برای بافت پارچه‌ها و چادر‌های ایرانی داده شد علاوه بر این، به چهار شرکت تولید کننده پارچه چادری وام‌های تعلق گرفت که از تمام آن شرکت‌ها تنها یک شرکت و آن هم شرکت حجاب شهرکرد توانست به طرح توسعه وفادار بماند و فعالیت خود را توسعه دهد.

وی در همین راستا ابراز کرد: امروز قیمت کالا‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف به جامعه ارائه می‌شود حدود ۱۱ برابر شده و این یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه مسئولین و در عین حال فرهنگ سازان جامعه قرار بگیرد.

 بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از نمایشگاه عفاف و حجاب اینجا کلیک کنید

سلیمانی پیرامون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بیان کرد: اگر قرار است فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گسترش پیدا کند باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود و در عین حال برای اجرای مصوباتی که مطرح می‌شود نیز علاوه بر آن نظارت پیگیری‌ها و دغدغه‌مندی‌ها نیز ایجاد شود، ولی متاسفانه دیده می‌شود که حمایت از این امر تنها به مناسبت‌هایی همچون روز بزرگداشت شهدای مسجد گوهرشاد ختم شده و دیگری یادی از این موضوع مهم نمی‌شود.

***چوب‌ لای چرخ تولید و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف با اشاره به تلاش‌های انجمن و کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: ما تلاش کردیم تا در طی هفت سال گذشته به صورتی دغدغه‌مند در قالب تشکلی غیر دولتی به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف کمک کنیم، اما متاسفانه نه تنها کمکی از سوی مسئولین و متولیان امر انجام نشد بلکه چوب‌های متعددی لای چرخه تولید و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف گذاشته شد. من یک سوال مهم از متولیان امر دارم که چرا چادرمشکی نمی‌تواند ارز دولتی دریافت کند در حالی که جزو کالا‌های فرهنگی محسوب شده و از بنیان سازترین بخش‌های فرهنگ جامعه خصوصاً خانواده محسوب می‌شود، همچنین جای این سوال وجود دارد که چرا مطالبه گری انجمن‌هایی برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و تولیدات این بخش تا این حد مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان اجرایی قرار می‌گیرد؟.

سلیمانی به اشتغال زایی و ارز آوری‌های عرصه عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: چنانچه دغدغه مندی‌های عرصه عفاف و حجاب شکل واقعی و عملی به خود بگیرد، قطعاً به عنوان قطب ارزآوری و در عین حال اشتغال‌زایی محسوب می‌شود. یکی از شرکت‌های فعال در عرصه تولید پارچه‌های چادری هم اکنون حدود هزار نفر پرسنل دارد که به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌کنند، حال در نظر بگیرید چنانچه این حوزه گسترش یابد و در جهت توسعه پتانسیل‌های صادرات به کشور‌های مسلمان و منطقه همت ویژه‌ای به کار گرفته شود قطعاً سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزآوری وارد کشور خواهد شد و این امر می‌تواند ما را از وابستگی به کشورهای خارجی بی نیاز کند.

***خود تحریمی بلای محصولات حجاب و عفاف

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف به چالش‌های حوزه تولید در محصولات عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: به ضرس قاطع می‌توانم بگویم که تحریم‌های خارجی تنها ۱۰ درصد از چالش‌ها و مشکلات تولیدکننده امروز را ایجاد کرده و ۸۵ درصد آن به خود تحریمی‌ها باز می‌گردد، متاسفانه در وضعیت کرونایی و مشکلات اقتصادی بنگاه‌های تولیدی شاهد نامهربانی‌ها و رویکرد‌های نامناسبی هستند برخی افراد وام‌هایی را دریافت می‌کنند که می‌توانند مشکلات چندین تولید کننده را حل کنند، اما آنان وام ۱۰۰ میلیارد تومانی در عرض یک روز می‌گیرند و ما حتی سایه آن را نمی‌بینیم.

***مصوبه‌ای که بر زمین ماند

وی به برخی تلاش‌های انجمن کارگروه ساماندهی مد و لباس اشاره و بیان کرد: ما تلاش کردیم تا بتوانیم غرفه‌هایی ثابتی را در مرکز مصلای تهران در جهت ارائه خدمات حجاب و عفاف ایجاد کنیم تا محلی ثابت برای ارائه محصولات عفاف و حجاب باشد و در عین حال بتوانند علاوه بر نوآوری باب طبع سلیقه مصرف کنندگان باشد برای این امر رایزنی‌هایی با شورای انقلاب فرهنگی برای مدت ۳ ماه انجام دادیم که بالاخره با موافقت وزارت صمت، مصلای «امام خمینی (ع)» و استانداری استان تهران موفق به کسب این مصوبه شدیم بر اساس این مصوبه غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف قرار بگیرد تا بتوانیم تولیدات را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم، اما متاسفانه با کارشکنی‌های متعدد روبرو شدیم، پس از گذشت ۶ ماه به ما اعلام کردند که برای هر غرفه باید پورسانت حدود ۳۰۰ هزار تومانی ارائه شود. بار دیگر اعلام کردند این میزان به ۵۰۰ هزار تومان باید برسد و سرانجام نرخ حدود ۸۰۰ هزار تومان اعلام کردند و اکنون به بهانه هفته حجاب و عفاف اعلام کردند که برای هر غرفه ۱۲ متری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی حجاب و عفاف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار فرهنگی حجاب و عفاف تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف گسترش فرهنگ حجاب و عفاف محصولات عفاف و حجاب عین حال اعلام کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی تلاشگران عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت، کشف حجاب را دهن‌کجی به دین دانست و بیان کرد: کسی‌که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسؤولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند تصریح کرد: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

وی با اشاره به لزوم پایبندی افراد جامعه به قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین اسلام در این جامعه رفتند و شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان به ضرورت انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

کد خبر 6088082

دیگر خبرها

  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد