Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: براساس مطالعات انجام یافته در کشور، تعداد بیماران مبتلا و بستری روند افزایشی داشته و درواقع وارد پیک پنجم بیماری شده ایم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی احمد آقاپور افزود: سرعت انتقال ویروس کرونا با واریانت انگلیسی ۹۰ درصد بالاتر از ووهان چین و واریانت هندی ۴۰ درصد بالاتر از انگلیسی است بنابراین ویروس کرونای هندی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت کرونا در استان بیان کرد: در هفته های گذشته تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در تراز ۵۰۰ نفر بود اما این روند افزایش یافته و اکنون به تراز ۶۰۰ نفر در استان رسیده است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان درباره موثرترین راهکار مبارزه با کرونا ابراز کرد: موثرترین راهکار واکسیناسیون است اما همزمان با واکسیناسیون می بایست پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک نیز در اولویت باشد.

آقاپور افزود: باتوجه به اینکه ایمنی کامل دو هفته بعد از تزریق دوز دوم آن ایجاد می شود لازم است افرادی که واکسن دریافت می کنند همچنان از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی درباره مقایسه با واکسیناسیون در کشورهای همسایه بیان کرد: وضعیت کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ارمنستان با کشورما متفاوت بوده و آنها تحریم نیستند در حالی که کشور ما در تحریم است و شرایط کشور ما متفاوت است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا افزود: واکسن های تولید شده در سطح دنیا معمولا دارای کارایی بیش از ۹۰ درصد در کاهش مرگ و میر و بستری هستند بنابراین اولین واکسنی که در دسترس قرار میگیرد به عنوان بهترین واکسن قابل استفاده است.

وی در ادامه افزود: بعضا مقایسه درستی میزان تزریق واکسن بین استان ها صورت نمی گیرد زیرا سهمیه واکسن استان ها توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و وزارت بهداشت براساس جمعیت هر استان سهمیه جداگانه ای ایجاد می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بحران کرونا زنگ خطر موج جدید کرونا پیک پنجم کرونا موج پنجم کرونا موج پنجم بیماری کرونا موج پنجم ویروس کرونا مبارزه با کرونا اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی بیان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با بیان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده