Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@12:49:02 GMT

آمریکا تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۷۱۹۶

آمریکا تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرد

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی جمهوری اسلامی ایران به دارایی‌های بلوکه شده خود در ژاپن و کره جنوبی، بخشی از تحریم‌ های تجاری ایران را لغو کرده است.

به گزارش برنا؛ پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت وزارت خارجه آمریکا اوخر روز سه شنبه به کنگره اطلاع داده با هدف دسترسی ایران، بخشی از تحریم های تجاری را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر  امور خارجه آمریکا امضا شده است، انتقال وجوه ایران در حساب های محدود به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره را مجاز می داند.

این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است بلینکن لغو تحریم ها را امضا کرد تا به ژاپن و کره ۹۰ روز دیگر فرصت دهد تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است وزیر امور خارجه قبلاً این لغو تحریم ها را امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوه و دارایی هایی که در حسابهای محدود ایرانی در ژاپن و کره نگهداری می شود برای بازپرداخت شرکتهای ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریم شده را به ایران صادر می کنند، استفاده شود.

خبرگزاری رسمی یونهاپ نیز روز شنبه نوشته بود بر اساس خبر وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، «هونگ نام کی» وزیر دارایی این کشور و «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در ونیز ایتالیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G-۲۰) در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه و مسائل جهانی از جمله نحوه آزادسازی دارایی های ایران در سئول گفت و گو کردند.

یونهاپ بدون اشاره بیشتر به این موضوع نوشت: کره جنوبی در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول منجمد شده ایران در کره جنوبی برای فروش کالاهای بهداشتی و درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

در حال حاضر حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک های کره جنوبی بلوکه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واشنگتن وزارت خارجه امور خارجه آمریکا ایران ژاپن پول قانون سخنگوی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه اقتصاد ایتالیا کره جنوبی ایالات متحده سوئیس بهداشتی و درمانی دلار نفت ایران آمریکا برجام خارجه آمریکا امور خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه