Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – رئیس یگان حفاظت اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تلاش نیروهای این یگان ۲ هزار و ۱۰۰ متر اراضی دولتی در روستای باغ بالای قشم از دست زمین‌خوارن آزاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در ادامه صیانت از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم یک قطعه از اراضی خالصانه دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای باغ بالا جزیره قشم به مساحت دو هزار و 100 مترمربع رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با علم اینکه ارزش تقریبی این زمین رفع تصرف شده شش میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: عملیات آزادسازی این زمین با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با همکاری مأمورین پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی این شهرستان انجام شد.

به گفته رئیس یگان حفاظت اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم، مأموران این مدیریت در جریان عملیات رفع تصرف و تخریب پی سنگی انجام شده در این قطعه زمین تصرف شده  که بر جاده اصلی روستای باغ بالا قرار دارد، با مشکلی از سوی فرد یا افراد مواجه نشدند.

وی تصریح کرد: تصرف اراضی ملی و دولتی براساس قانون جرم است و یگان حفاظت اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم با حمایت دستگاه قضا و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

مازندرانی همچنین از علما در روستاهای جزیره قشم، دهیاران، روسای شوراهای اسلامی، معتمدان و همه آنان که اقدامات خلاف سودجویان را به یگان حفاظت اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم اطلاع می‌دهند، تقدیر کرد.

2500 متر مربع اراضی خالصه دولتی در جی‌جیان قشم رفع تصرف شد519 هکتار از اراضی ملی به ارزش 707 میلیارد در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شدرییس سازمان ‌بازرسی کل کشور: بیشترین پرونده قضائی دماوند درباره تصرف اراضی ملی است

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام به عنوان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران قرار دارد.

انتهای پیام/7558/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم یگان حفاظت اراضی ملی رفع تصرف شد جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

او با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی گفت: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر