Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بااشاره به اینکه امروزه موانع بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود جوانان رغبتی برای ازدواج نداشته باشند، گفت: بسیاری از خانواده‌هایی که جوانان دم بخت دارند، از استطاعت مالی کافی برای تهیه جهیزیه و تأمین مسکن و هزینه‌های ازدواج فرزندان خود برخوردار نیستند و همین امر موجب به تأخیر افتادن ازدواج جوانان می‌شود که تبعات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت و آسیب‌های فردی و اجتماعی جدی را به افراد و جامعه وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری، کمبود امکانات و مسکن به عنوان سدی در برابر ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: برای رفع این موانع علاوه بر برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت دستگاه‌های مختلف دولتی، نقش خیران و افراد توانمند جامعه هم مهم است.

خلیلی ادامه داد: نبود زمینه‌های اشتغال و تهیه مسکن از موانع مهم ازدواج هستند و پیوند عمیقی بین ازدواج و اشتغال وجود دارد و باید بستر لازم برای این ۲ موضوع وجود داشته باشد تا یک جوان به سمت ازدواج کردن برود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: تسهیل ازدواج به موضوعات بسیاری اعم از مسائل اقتصادی و معیشتی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط است که این موضوع‌ها مباحث گسترده‌ای دارد که تلاش می‌کنیم آن‌ها را مطرح و راه حل مناسبی برای حل آن‌ها اتخاذ کنیم.

او از برگزاری ۱۶۶ کارگاه آموزشی ازدواج خبر داد و گفت: ۹ مرکز مشاوره خدمات لازم را به جوانان در آستانه ازدواج ارائه می‌دهد.

خلیلی از راه‌اندازی پویش خیرین برای کمک به ازدواج جوانان خبر داد و افزود: از طریق مجمع خیرین، توانستیم به خیلی از جوانانی که در آستانه ازدواج بودند و از نظر تأمین جهیزیه و مراسم عقد و عروسی دچار مشکل بودند، کمک کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: میانگین سن ازدواج جوانان زنجانی در سال ۱۳۹۹ برای آقایان ۲۷ سال و برای خانم‌ها ۲۲ سال بوده است.

او ادامه داد: هفته ازدواج امسال از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود که وزارت ورزش وجوانان نیز در این هفته یک روزشمار را با عناوین مختلف برای اجرای این هفته تعیین کرده است.

خلیلی افزود: پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین شامل عرضه جهیزیه شیک و ارزان، جمع‌آوری جهیزیه توسط خیران، معرفی کار به جوانان در آستانه ازدواج، نه به تماشای جهیزیه، برگزاری جشنواره فروش ویژه مزدوجین و جوانان در آستانه ازدواج، برگزاری کمپین مشاوره رایگان در سراسر استان زنجان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج و خانواده به صورت گسترده، برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه ازدواج و خانواده، سمن‌ها و مؤسسات فعال، فعالین عرصه خانواده، هنرمندان و اصحاب رسانه، مسئولین وچهره‌های فرهنگی اثرگذار  از مهمترین برنامه‌های هفته ازدواج در استان زنجان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:محوریت فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه‌ی ازدواج در راستای فرهنگ‌سازی درست برای شکل گیری ازدواج آسان بوده است.

او با تأکید بر اینکه مشاوره و آگاهی بخشی از مهمترین مسائل در بحث ازدواج است از برگزاری ۱۱۵ کارگاه آموزشی ازدواج به صورت مجازی و حضوری در سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: مراکز مشاوره ازدواج استان زنجان از ۲ مرکز در سال ۱۳۹۶ به ۹ مرکز در ۱۳۹۹افزایش یافته است و این مراکز در دوران کرونا با راه‌اندازی کمپین مشاوره رایگان به زوج‌های جوان به صورت مجازی و حضوری فعالیت داشته‌ و به ۲۴۰ نفر به صورت رایگان و در ۳۵ جلسه مشاوره داده‌اند.

خلیلی در ادامه به تهیه ۱۰ جهیزیه برای جوانان در سال ۱۳۹۹ و ادامه این اقدام خداپسندانه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: مجمع خیرین استان زنجان نیز ثبت رسمی شده  و بزودی فعالیت خود را در راستای تسهیل‌گری در حوزه ازدواج آغاز می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تأکید ستاد کرونا به برگزاری برنامه‌ها به صورت مجازی گفت: با راه‌اندازی پویش‌های و جشنواره‌های ازدواج جوانان در این راستا فعال بوده‌ایم.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان ازدواج جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان آستانه ازدواج ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟